Mężczyzna przyłapuje w swoim mieszkaniu nieproszonego gościa - kilkunastoletniego Jakuba. Znajomość stanie się dla niego szansą konfrontacji ze swoimi wspomnieniami.
- Aktorzy: Mirosław Baka, Jan Sączek, Eryk Lubos, Dorota Kolak, Henryk Talar i 15 więcej
- Reżyser: Mariusz Bieliński
- Scenarzysta: Mariusz Bieliński
- Premiera kinowa: 21 kwietnia 2017
- Premiera światowa: 23 listopada 2016
- Dodany: 6 marca 2017
-
Tak spokojnego, łagodnego i bezpiecznego filmu dawno już na naszych ekranach nie było.
-
Na miano arcydzieła kinematografii zdecydowanie nie zasługuje. Nie porusza, nie urzeka, miejscami wręcz nuży, jest taki... mdły.
-
Niezgrabnie balansuje między powagą i kiczem. Chce powiedzieć coś ważnego, ale wnioski są pokraczne oraz zamącone - dla dorosłych zbyt naiwne, dla dzieci za mroczne. Totalny bajzel.
-
Dotyka traum swojego bohatera, rezonując emocjonalnie z widzami. Ale w zbyt wielu momentach oferuje banał i błędne artystyczne wybory.
-
Zabrakło pierwiastka wyjątkowości, dzięki któremu zapamiętalibyśmy tę opowieść na dłużej.
-
Mariusz Bieliński w swoim filmie porusza ciekawy temat, który kino zajmowało się już wcześniej. Niestety, jego produkcja nie wnosi do rozmowy nic nowego czy oryginalnego.
-
Sprawdza się jako studium natury i psychiki ludzkiej tylko i wyłącznie dzięki łagodnemu odrealnieniu fabuły produkcji. Niestety, trudno wyraźnie stwierdzić, do jakiej grupy odbiorców trafić miał debiut Bielińskiego - dla dorosłych wypada on nieco naiwnie i niepełnie, dla małoletnich jest zbyt pesymistyczny i dosłowny.
-
Niestety, mimo ciekawych intencji - ten film nie wyszedł. Rażą w nim pewne rozwiązania scenariuszowe, nadmierny realizm w pokazywaniu stanów psychicznych, nużący rytm. Ale nie można debiutantowi odebrać odwagi i oryginalności, a to już jest obietnica na przyszłość.
-
Inteligentny, choć nie do końca spełniony film o wychodzeniu z dziecięcej traumy. Jest to skromne, intymne psychologiczne kino opowiedziane w balladyczny sposób.
-
Propozycja dla widzów-tradycjonalistów, którzy lubią kameralne, nieco staromodne, tak koncepcyjnie, jak i realizacyjnie, kino.