Dziewczyna uciekająca ze skradzionymi pieniędzmi zatrzymuje się w pensjonacie prowadzonym przez młodego Normana Batesa.
- Aktorzy: Anthony Perkins, Vera Miles, John Gavin, Martin Balsam, John McIntire i 15 więcej
- Reżyser: Alfred Hitchcock
- Scenarzysta: Joseph Stefano
- Premiera kinowa: 31 grudnia 1960
- Premiera DVD: 21 października 2004
- Premiera światowa: 16 czerwca 1960
- Ostatnia aktywność: 15 marca
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
Nie uświadczymy tu ani zawiłej fabuły, ani powalających twistów. To przede wszystkim kino atmosfery, niespotykanej w żadnym innym filmie, budowanej przemyślanym co do słowa scenariuszem, postaciami, ale przede wszystkim - wspaniałymi zdjęciami i niezapomnianą muzyką. Film, który działa jak narkotyk.
-
9.529 września 2018
- 1
- Skomentuj
-
-
To nie tylko rewelacyjne kino gatunkowe, ale i autorskie, a do tego idealne przełożenie historii na język filmowy jakby tu było jej pierwotne miejsce. Ten film potrafi przestraszyć, a napięcie momentami skacze pod sufit, ale najważniejsze sceny oparto na złożonej psychologii, którą wykorzystano do stworzenia niebanalnej intrygi z zagadkami pozornie niedającymi się wytłumaczyć oraz strasznym, mrocznym klimatem. Takiego szacunku dla człowieczeństwa mi brakuje.
-
To ponadczasowy majstersztyk i z pewnością jedno ze szczytowych osiągnięć światowego kina. Znakomita fabuła z niepokojącym klimatem do dziś straszy treścią bez tryskającej wkoło krwi. Nie ma tu niepotrzebnych dialogów, świetna mocna muzyka kontrastuje z ciszą, a film przez cały czas trzyma w napięciu, by w kulminacyjnym momencie zrobić na widzu ogromne wrażenie. Reżyser dopracował obraz w detalach, co czyni film arcydziełem suspensu i zapewnia miejsce obok innych kinematograficznych gigantów.
-
Pierwszy seans 2020. Nie wytrzymuje próby czasu. Być może jest to spowodowane tym, że nieco zbyt dużo wiedziałem na jego temat przez co zwroty akcji wydawały mi się bardzo trywialne. Nie wywarł na mnie zupełnie żadnych emocji. Po stokroć wolę "Okno na podwórze" oraz "Vertigo", które też mnie nie wgniotły w fotel. Wiem, że miał ogromny wkład w historię kina, ale nie mogę przez to zawyżać oceny.