Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
7.4 10.0 0.0 18
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.3
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Nagrodzony Złotą Palmą na 74. festiwalu w Cannes film Julii Ducournau zaczyna się od emocjonalnej eksplozji, po której napięcie nieustanie rośnie - aż do ostatniej sekundy tej zdumiewającej, atakującej wszystkie zmysły historii. "Titane" rozsadza ekran: demolując granice gatunków, włamując się do męskich filmowych fantazji, przebijając - ostrym szpikulcem, który wsuwa później we włosy - balony naszych oczekiwań.

  • Recenzje krytyków

    • Tym większa szkoda, że gdzieś w tym wszystkim gubi się własny język Titane. W potoku cytatów, nawiązań, odwołań, w konglomeracie wybierania wszystkiego, co najlepsze z innych filmów i dzikiej pogoni za stylowością tonie niezależność i charakterystyczność a za nią prawdopodobnie zapamiętywalność tego filmu. Oto pełne wartości odżywczych, dość smaczne danie Fusion, do przepisu na które za kilka miesięcy, czy lat już nie powrócisz.

      Więcej
    • "Titane" początkowo wydaje się brutalne i mocno inspirowane klasykami body horroru, by stać się historią o poszukiwaniu bliskości przez dwoje samotnych ludzi. Zadziwiający, początkowo bezkompromisowy, zmieniający nastrój oraz potrafiący mocno namącić w głowie.

      Więcej
    • Wyjątkowo sensualne i intensywne doświadczenie audiowizualne. Titane bowiem bardziej niż narracją operuje wrażeniowością i zapadającymi w pamięć, niemal wyrywającymi się z opowieści scenami - tymi drastycznymi, zmysłowymi, ale też poruszającymi. To w nich kryje się magnetyczna siła filmu, który jednocześnie przyciąga i odpycha.

      Więcej
    • Francuska twórczyni nie kryje się ze swoją kinofilską pasją. Unika fałszywej skromności i krygowania się, stawiając na odważne inspiracje dokonaniami poprzedników, przy czym czoła chyli nie tylko Davidowi Cronenbergowi, ale i wrażliwej na cielesne przekroczenia w duchu ekstremy - Claire Denis. Jednocześnie rezygnuje z oczywistej pomnikowości i jednoznacznych analogii na rzecz kolażowości cytatów i epileptycznych poptwistów prosto z epoki przebodźcowania.

      Więcej
    • Okazuje się solidnym traktatem o człowieczeństwie.

      Więcej
    • To wybijanie z tytanicznie zakutych głów ludzi, którzy zastali się w skostniałych konwencjach filmowych postmodernizmu albo ery kina gdzie fabuła była "ponad wszystkim". Jednak jeśli chodzi o fabułę, rzuca się nam w oczy motyw ojca. Nasterydowanego, silnego, wyżyłowanego maczo... który daje miłość i zrozumienie?

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Żongluje elementami z gatunkowych stajen,poczynając od twórczości lat 80 po body horror,technothriller czy też klasyczny melodramat.I ta żonglerka wychodzi jej bardzo dobrze,bo Titane to ogromna uczta wizualna.Niestety ale nie potrafiłem odpiąć wrotek i jechać razem z Nią na tę jazdę bez trzymanki.Mimo iż akcja pędzi jak szalona i z minuty na minutę scenariuszowy abstrakt rozbrzmiewa wręcz sakralnie film pozostawił ten mało pożądany niesmak.Ale fakt-dawno tak outsaiderskiego filmu nie widziałem.

    • NH21. To jak wiele zajebiście dziwnych rzeczy Ducournau pcha do swojego filmu i jak jej to wychodzi, aby przekazać solidną opowieść, jest obłędnie "wow". Nie wiem czego tu się trzymać, bo na początku ten obraz pędzi na zabicie, by potem ostro wyhamować i skręcić w jeszcze bardziej zaskakujące drogi. Trzeba w pewnym momencie świadomie wyłączyć logiczne pojmowanie i oddać się tej podróży. I to – cholera – działa.

    • (5.5) A tam, dlaczego nie urodził się samochód? Zwiastun oczywiście promuje tylko kolorową część filmu. Nie wiedziałem, że ot tak można sobie zostać strażakiem.

    • Będzie długo siedział w głowie, bo przechodzi się przez niego ciężko, ale zdecydowanie warto pozostać do końca. Dawno nie miałem poczucia, że pomimo obrania tylu tematów, całość jest spójna. Ci co będą gotowi na ten film, powinni bez problemu znaleźć w historii jakiś motyw, który najbardziej ich zainteresuje.

    • Sensualne, osadzone w stanie -między kino, które pod ekstrawagancką powłoką przemyca duże pokłady czułości, by opowiedzieć o głodzie uczuć i pragnieniu oparcia w drugim człowieku.

    • Chyba się nie udało jednak.