
Dwaj policjanci zostają zawieszeni w obowiązkach, gdy film z ich ostatniej akcji wycieka do mediów, ukazując brutalność i rasizm. Sfrustrowani postanawiają wykorzystać kontakty kryminalne, by zarobić trochę pieniędzy.
- Aktorzy: Mel Gibson, Vince Vaughn, Jennifer Carpenter, Don Johnson, Laurie Holden i 15 więcej
- Reżyser: S. Craig Zahler
- Scenarzysta: S. Craig Zahler
- Premiera światowa: 3 września 2018
- Ostatnia aktywność: 30 sierpnia 2024
- Dodany: 5 września 2018
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
W dobie filmów i twórców, którzy czerpią od siebie nawzajem, Zahler gotuje z całkowicie innych składników. Jego Dragged Across Concrete to ekranowa miazga, jedyny w swoim rodzaju poemat o fatalnym losie i kilku złych decyzjach, które zostały jednak podjęte z pełną świadomością.
-
Niepoprawna politycznie krwawa jatka.
-
Zaczyna się jak "Prawo ulicy", skręca w kierunku dramatu obyczajowego, by pod koniec zamienić się w krwawy koszmar. To film, który wymaga nielichej cierpliwości, mocnego żołądka oraz odporności na potężną dawkę bijącej z ekranu beznadziei.
-
Działa nie tylko jako zjawiskowo stylowy film, którego artystyczny sznyt idealnie współgra z treścią. To również niezwykle skuteczny akt filmowej prowokacji, bezpretensjonalnie puszczającej do nas oko zza szklanego ekranu.
-
Przez 161 minut seansu może być kilka razy niewygodnie, tym bardziej jeśli ktoś nie jest przyzwyczajony do powolnej narracji, ale Zahler po raz kolejny nie tworzył sztuki po to, aby komuś było wygodnie. Wręcz odwrotnie.
-
Nie jest tak widowiskowe i tak bardzo skupione na akcji, jak wcześniejsze filmy S. Craiga Zahlera, co przemawia na jego korzyść jako twórcy wciąż ewoluującego, ale także na korzyść współczesnego filmu, gdzie przemoc stała się walorem rozrywkowym - czasami skutecznie wykorzystanym przez kino akcji albo horror, ale bardzo rzadko stanowiącym narzędzie do przedstawienia przejmującego dramatu. Tutaj właśnie z takim filmem mamy do czynienia i choćby dlatego warto po niego sięgnąć.
-
Powiem krótko: Zahler z filmu na film jest coraz lepszy i ciekawszy. Jeśli nie przerazi was czas metrażu oraz bardzo wolne tempo, "Krew na betonie" złapie was klimatem, scenariuszem oraz bezbłędną reżyserią.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Kolejny film Zahlera, który dostarcza mi niezłej rozrywki, ale który jest jednocześnie spotęgowany jego charakterystycznym stylem. Niestety ten styl w opozycji do większości mi nie leży, bo przydługawa ekspozycja i obfite dialogi jest w mniejszej cenie niż jego wspaniałe olewanie bohaterów i wydarzeń. Dlatego jego filmy są tak szalenie nieprzewidywalne i to jest punkt, który w nim uwielbiam. Ale szanuję i na pewno czekam na kolejne produkcje. Więcej brutalności, mniej dialogów i taniej fabuły.
-
Nie wiem czemu spodziewałem się czegoś innego po filmie alt-rightowego reżysera z antysemitą w roli głównej - ten skrajnie noirowy dramat kryminalny opiera się przede wszystkim na naiwnym narzekaniu na poprawność polityczną. Ciekawa jest natomiast decyzja estetyczna o tym, by w zdecydowanej większości ujęć NIC nie było widać.