Yomeddine. Podróż życia

2018 Film
6.9 10.0 0.0 8
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.0
Pozytywnie oceniony przez użytkowników
  • 7.5

    Wzrusza bez sztuczek i podstępów narracyjnych. Naturalnie kieruje się wartościami zagłuszonymi przez konsumpcjonizm. Wywyższa zażyłość z drugim człowiekiem, a pejzaż ubóstwa, pełen brzydoty zostaje zdominowany przez piękno komunikacji.

  • 7

    Uświadomił mi, jak wielkie mamy szczęście i jak bardzo go nie doceniamy. Skłonił mnie do refleksji nad tym, jacy ludzie są wokół mnie oraz pozwolił na chwilę oderwać się od codziennych spraw.

  • 7

    Podróżując z kamerą przez egipskie bezdroża, argentyński operator Federico Cesca z godną podziwu konsekwencją unika folderowego kiczu i stara się dostrzec w krajobrazie odzwierciedlenie emocjonalnego stanu bohaterów. Z kolei znany z pracy przy amerykańskim kinie niezależnym oraz grach wideo kompozytor Omar Fadel ilustruje wszystko rewelacyjną, eklektyczną ścieżką dźwiękową.

  • 7

    Yomeddine przejdzie przez polskie kina bez echa. Dystrybucja zostanie ograniczona jedynie do kin studyjnych, a przy tak wielu innych produkcjach ta mała perełka pozostanie pewnie niezauważona.

  • 7

    Kto by pomyślał, że skromny, niezależnie sfinansowany dramat zachwyci nie tylko w Cannes, ale i w Valladolid, Tunisie, czy w Filadelfii. I będzie mógł też podzielić się swoją pozytywną energią w "dalekiej" Polsce...

  • 6

    Jest liryczny, ale momentami zbyt łzawy, mądry i przemądrzały zarazem, ma serce po właściwej stronie, ale nie stroni od skrótów i uproszczeń. Jest kilka świetnych scen, jak choćby ta, w której Beshay, popychany przez pasażerów w pociągu, krzyczy "Jestem człowiekiem!". Urocza i słodka historia przyjaźni powinna się jednak spodobać publiczności, wyczulonej na ludzką odmienność.

  • ?

    Jeden z tych filmów, które egzystują głównie w obiegu festiwalowym, wybijają się nieco z programowego tłumu ciekawą tematyką albo przyjemnym klimatem opowieści, ale nie są wystarczająco mainstreamowe żeby zaistnieć później w normalnej dystrybucji.

  • ?

    Takie małe, kameralne, bliskie rzeczywistości filmy są nam wszystkim potrzebne, byśmy nie zapomnieli, czym jest człowieczeństwo. Nam, polskim widzom, wypada tylko cieszyć się, że także tak nieoczywiste i ważne dzieła filmowe trafiają do naszych kin.