Aktualizacja serwisu! Seriale, dziennik obejrzeń, "moja strefa", import i eksport, komentarze, konwersacje i wiele więcej. Sprawdź

Sala samobójców. Hejter

2020 Film
7.4 10.0 0.0 20
Pozytywnie oceniony przez krytyków
7.6
Bardzo pozytywnie oceniony przez użytkowników

Wydalony z Uniwersytetu Warszawskiego student prawa, zostaje przyłapany na plagiacie. Postanawia jednak ukrywać ten fakt przed światem i nadal pobiera pomoc finansową od państwa Krasuckich.

  • 8

    Wstrząsający, aktualny i wiarygodny. Jedynka nie ma nawet startu do tego filmu i widać jak bardzo Komasa rozwinął się jako reżyser. Zaś Pacewicz pokazał, że Boże Ciało nie było pojedynczym przypadkiem i rzeczywiście ma ogromny talent jako scenarzysta. Natomiast Musiałowski może wyrosnąć na jednego z lepszych polskich aktorów młodego pokolenia.

  • 8

    To w pewien sposób lepszy Joker od Jokera. Janowi Komasie udało się stworzyć mocno aktualny film, a do tego w wiarygodny sposób wgryza się w tematy polityki, hejtu i manipulacji otoczenia oraz bliskich ludzi. Do tego dialogi Mateusza Pacewicza zostały świetnie napisane i sprawiają wrażenie naturalnych, a bohaterowie są dobrze skonstruowani. No i w końcu znaleziono sensowny powód umieszczenia gry w fabule.

    Jan Komasa udowodnił po raz kolejny, że faktycznie dojrzał przez 9 lat swojej kariery.

  • 9.5

    Sala samobójców, Miasto 44, Boże ciało a teraz hejter-Komasa to najwybitniejszy twórca w Polsce naszych czasów

  • 4

    Przyznam uczciwie, że ma parę dobrych momentów, a aktorzy dają radę, ale całość jest okropnie pretensjonalna i, im bliżej końca, z każdym kolejnym krokiem mniej wiarygodna.

  • 7

    Baczna obserwacja naszej rzeczywistości, choć często też powierzchowna i przesadnie dosadna. Komasa to przede wszystkim reżyser aktorów, świetny Musiałowski.

  • 7

    Czasem napisano i nadbudowano zbyt wiele (finał nieprzystająco ostry, lawina zbyt prędka), ale efekt jest przerażający. Wątek gry nie pasował mi w tej części, być może dałoby się go jakoś sprawniej wpleść. Na emocjach gra wspaniale, formalnie bez zarzutu, ale co do głównego tematu - tylko zdawkowo trafna analiza. Miałem niskie oczekiwania po nawiązaniu do starej Sali Samobójców, podobnie po zapowiedziach, ale duet Komasa+Pacewicz wciąż w formie i wciąż w ramionach licznej publiki. Oby tak dalej.

  • 7

    Pacewicz pisze iście amerykańskie scenariusze. Udało się uniknąć wpadek i pułapek aktualnego tematu. Dobre, jakościowe polskie kino.

  • 8

    Aktualny i dobrze zbudowany film. Udaje mu się zbudować napięcie - zwłaszcza w finałowych momentach. Szkoda tylko, że postacie nie są lepiej napisane - większość z nich jest komicznie przerysowana (więc ciężko w nie uwierzyć). Główny bohater zyskałby, gdyby był choć trochę zniuansowaną postacią, a nie jednoznacznie klinicznym przykładem psychopaty.

  • 8

    Finał trochę przesadzony ale rozumiem taki zabieg.

  • 5.5

    Mam wrażenie, że Komasa nieco przestrzelił w tej próbie sportretowania zarówno lewicowych elit jak i prawicowych ekstremistów. A pomiędzy włożył bohatera bez historii i, niestety, bez charakteru i sensownej motywacji. W efekcie Hejter to pozbawiony subtelności miszmasz złożony ze wszystkich możliwych lęków społecznych, który trudno jest mi potraktować całkowicie poważnie.

  • 8

    Jan Komasa to gość który rozwinął się niesamowicie! Film do obejrzenia już na MultiVodzie: https://multivod.pl/filmy/sala-samobojcow-hejter

  • 6

    Komasa i Pacewicz wyrastają na duet gwarantujący jakość, emocje, komentarz społeczny oraz odpowiednie zgłębienie tematu. W przypadku Hejtera nie wszystko zagrało idealnie. Można zmęczyć się czasem dialogiem, zgubić wątek lub po prostu nie wczuć się odpowiednio w klimat. Nazbierałoby się kilka rzeczy, które wyrzucają. Jest jednak też sporo rzeczy, które powodują, że Hejter wydaje się filmem mocarnym na polskie kinematograficzne warunki. Finał dosłownie wgniata w ziemię.

  • 8

    Nie traci z oczu bohatera nawet wtedy, gdy diagnozuje społeczeństwo. Komasa nie wiedział, lecz Pacewicz wie, co targa nami, nie tylko młodymi. Autentycznie ważny.

  • 8

    Porządnie zrealizowany sequel, który nie jest sequelem. Komasa się rozkręcił, robi niejednoznaczne polskie kino, które chce się oglądać. To odtrutka na kolejne durne komedie z pseudoaktoreczkami czy veganskie koszmary.

  • 8

    Pierwsza część wprowadziła pewien powiem świeżego spojrzenia na kino społeczne.Komasa prawie dekadę od premiery wraca z kontynuacją wątków aniżeli historii bohaterów.I robi to bardzo dobrze.Scenariuszowo i narracyjnie film trzyma się w ryzach,nie jest ani na chwilę przesadzony czy też nudny.A przede wszystkim to seans dający bardzo do myślenia,nad tym jak czeluście "Internetów" zaburzają cały światopogląd.I wielkie zaskoczenie-Musiałowski jest flegmatyczny,ale jaką on posiada aktorską charyzmę.

  • 7

    Oby mnie nie wyjebali za plagiat

  • 4

    Kolejny dowód, że jak gdzieś nie przestrzega się prawa, to właśnie na wydziale prawa.

  • 7

    Kolejny film reżysera nominowanego do Oscara „Bożego Ciała” to dobry komentarz do aktualnej sytuacji społecznej. Godny uwagi, z morałem i trafnie dobranymi aktorami (ze szczególną rolą Macieja Musiałowskiego) angażuje i zmusza do refleksji. O filmie powinno być w naszym kraju głośno. Warto zobaczyć, Jan Komasa ponownie daje radę, brawo.

  • 6

    Celowe przerysowanie trochę irytuje. Film jest za długi, traci w pewnym momencie tempo. Nie przekonuje również aktorsko. Ale swoją rolę spełnia: kreśli czarny scenariusz - mało realny, ale jednak skłaniający do zadumy na internetowymi komentarzami. Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2020/03/09/„Sala-samobójców-Hejter”-–-wojny-internetowe-ocena-510

  • 4

    Kompletnie nie trafił do mnie ten film. Do bólu przerysowany.

  • 6

    Niestety przewidywalny. Zyskałby, gdyby był krótszy, bo po pewnym czasie zaczyna się trochę ciągnąć