- Queen of the Desert
 - Biograficzny, Dramat, Historyczny
 - USA, Maroko
 - 128 min
 
Gertrude Bell - podróżniczka, pisarka, archeolożka, kartografka i dyplomatka kształtuje politykę Imperium Brytyjskiego na Bliskim Wschodzie u schyłku XIX wieku.
- Aktorzy: Nicole Kidman, James Franco, Robert Pattinson, Damian Lewis, Jay Abdo i 15 więcej
 - Reżyser: Werner Herzog
 - Scenarzysta: Werner Herzog
 - Premiera kinowa: 8 kwietnia 2016
 - Premiera światowa: 6 lutego 2015
 - Ostatnia aktywność: 7 lipca 2024
 - Dodany: 19 lipca 2016
 
- 
						
Oceny krytyków
 - 
						
Oceny użytkowników
 
- 
															
Recenzje krytyków
- 
																						
		
		WięcejNiekonwencjonalna bohaterka i bardzo przewidywalny film. Efekt rozczarowuje.
 - 
																						
		
		WięcejEgzaltowane dyrdymały jakie opowiada nam z offu jej bohaterka też nie pomagają, a jeśli nawet i to zniesiecie, to dobiją was wątki romansowe.
 - 
																						
		
		WięcejNierówna, miejscami toporna i monumentalna, w której bohaterowie stają się jednowymiarowymi sługami fabuły niepotrafiącymi się odnaleźć w melodramatycznej tonacji.
 - 
																						
		
		WięcejKolejna amerykańska wpadka mistrza niemieckiego kina Wernera Herzoga.
 - 
																						
		
		WięcejRola historyczna filmu jest ważna, jednak "Królową pustyni" najlepiej ogląda się w jej romantycznych fragmentach.
 - 
																						
		
		WięcejMogło być wielkie kino. Jest wypalony żar Herzoga.
 - 
																						
		
		WięcejNosi znamiona osobistego dziennika podróżniczego, zawierającego w sobie kilka faktów i ocean uczuciowych wtrętów, co zapewne skutecznie podzieli widownię.
 
 - 
																						
 - 
															
Recenzje użytkowników
- 
																						
		
		Herzog na stare lata chciał nakręcić hit kinowy. Wymyślił może i nie głupio - bo historia Gertrude Bell to wydawałoby się samograj filmowy. Ale już przedobrzył zatrudniając gwiazdę pokroju Kidman. Nie wypominając Nicole lat - to jednak zagranie młodej dziewczyny to słaby pomysł. Drugim błędem było przywiązanie do swojego stylu reżyserii, stojącego w sprzeczności do obrazów wielowątkowych, romantycznych i dynamicznych.