Serwis w nowej odsłonie. Największa aktualizacja w historii serwisu. Sprawdź
Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
6.4 10.0 0.0 37
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.0
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Seria nieszczęść wiedzie zamożną rodzinę z Calais ku upadkowi.

  • Nowe recenzje krytyków

    • Jeśli coś złego mogę o "Happy Endzie" napisać, to że zwyczajnie... nie zachwyca. To dobra produkcja, motywująca do przemyśleń na kilka aktualnych tematów, ale nigdy nie wprawiła mnie w osłupienie czy jakieś większe emocje, nawet gdy dochodziło do wydarzeń tragicznych. Nie umniejsza to jednak faktu, że Haneke po prostu się sprawdził.

      Więcej
    • Stanowi odbicie dzisiejszego świata nie dlatego, że Michael Haneke takim go stworzył, ale dlatego, że świat stał się dla Hanekego nie do udźwignięcia i to świat stworzył Happy End, taki nierówny, chybotliwy, niepewny i co rusz się przerywający.

      Więcej
    • Chodzą pogłoski, że tym właśnie filmem Haneke ma zamiar zakończyć swoją karierę, jeśli jest to prawda, to jego tytuł staje się przewrotny już nie tylko w kontekście bohaterów, ale również samego twórcy. Niestety trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym.

      Więcej
    • Reżyser znakomicie balansuje między wspomnianą już skalą makro opowieści a mikroobserwacją konkretnego przypadku jednej rodziny nie potrafiącej znaleźć wspólnego języka.

      Więcej
    • Wyważony, powolny, niekonkretny i bezpieczny. Podnosi wiele tematów naraz, ale żaden z nich nie jest potraktowany dokładnie i całkiem na poważnie.

      Więcej
  • Nowe recenzje użytkowników

    • Kontynuacja genialnej Miłości Henekego jest po prostu przeciętna. Ale chwalę i podziwiam talent młodej Fantine Harduin - strzał w dziesiątkę.

    • Upadek rodziny jako obraz upadku współczesnej Europy, ze specyficznym happy endem? Haneke nawiązuje do innych swoich filmów.

    • Ma naprawdę dobre postacie oraz aktorów, ale przez pierwszą połowę zmierza donikąd, zaś wątek social mediów jest słabo wykorzystany.

    • Fabuła zmierza donikąd, broni się jedynie wyśmienitymi aktorami.

    • sprawia wrażenie jakby był bardziej hołdem złożonym twórczości Hanekego niż jego własnym dziełem. również siła oddziaływania nie ta.