Młody milicjant mierzy się z zagadką morderstw w okolicach Krakowa. Podejrzenia padają na szanowanego obywatela - Mazurkiewicza.
- Aktorzy: Andrzej Chyra, Tomasz Schuchardt, Bogusław Linda, Arkadiusz Jakubik, Andrzej Grabowski i 15 więcej
- Reżyser: Krzysztof Lang
- Scenarzysta: Andrzej Gołda
- Premiera kinowa: 20 października 2017
- Premiera DVD: 15 lutego 2018
- Premiera światowa: 20 października 2017
- Ostatnia aktywność: 4 października 2023
- Dodany: 18 lipca 2017
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Wyzbywając się poszukiwania za wszelką cenę czystości gatunkowej warto spojrzeć na ten film życzliwym okiem. Znakomite zdjęcia Adama Sikory ukazują Kraków mroczny, ale w sposób odmienny od "Czerwonego pająka". Zaś dzięki wyobraźni scenarzysty powstał solidny film, który może nie dostarcza dreszczy, ale też do końca nie wiemy, dlaczego zapadnia pod nogami pięknego Władka otworzyła się tak późno.
-
Mimo wszelkich słabości oraz scenariuszowych niedociągnięć, to film, który dobrze się ogląda. Absolutnie nie możemy mówić o zmarnowanym czasie, bo dla tych aktorów, scenografii oraz kostiumów, warto wybrać się do kina.
-
Niestety w filmie pojawia się wiele luk i niewiadomych, ale to w końcu historia kryminalna, więc może sami powinniśmy rozwiązać te zagadki? Mnie osobiście najbardziej nurtuje tytuł, który naprawdę w żaden sposób nie odnosi się do opowiedzianej historii. Nie ma tam żadnej kołysanki. Jedyne co słychać to fałsz.
-
Obraz Landa jest filmem dobrym, jednak zawiera sporo elementów niewspółgrających z ciekawym konceptem całości. Pojawiające się w filmie sceny retrospekcyjne nie są odpowiednio sygnalizowane, stąd nie zawsze jasnym jest, czy cofamy się do wspomnień bohatera, czy może tkwimy w jego najgorszych snach i obawach.
-
Odnoszę wrażenie, że polska publiczność postrzega rodzime filmy w dwóch kategoriach - wybitne i słabe, nie uwzględniając produkcji zwyczajnie poprawnych. Ach śpij kochanie to porządne rzemiosło - reżyserskie, scenopisarskie, operatorskie, montażowe oraz kompozytorskie.
-
Intrygująca rozgrywka między śledczymi a mordercą i samą władzą ma tą samą duszną atmosferę co w najlepszych światowych kryminałach.
-
Solidna charakteryzacyjno-scenograficzna robota, której towarzyszą stylowe, mroczne zdjęcia Adama Sikory, to jednak za mało, by widz miał uwierzyć w ten nieporadny spektakl Teatru Telewizji.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Polskie kino gatunkowe – to spod znaku kryminału – uparcie dąży do poziomu, jaki proponują widzom twórcy amerykańscy. Sam David Fincher stał się autorem cytowanym niemal zawsze. Nawet wtedy, kiedy wydaje się to w dużym stopniu zbędne, co zresztą doskonale obrazuje niedawny "Amok". Nie każdy z reżyserów ma wyrobiony autorski język, dlatego bycie drugim Smarzowskim czy o zgrozo Vegą, staje się tak trudne. Więcej na: https://www.filmweb.pl/review/Pi%C4%99kny+tylko+W%C5%82adek-20920