Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
6.7 10.0 0.0 13
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.5
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Młoda kobieta po śmierci męża wyjeżdża na samotne wakacje do angielskiej posiadłości, by pozbyć się prześladujących ją wspomnień.

  • Recenzje krytyków

    • Mnogość wątków ukrytych pod płaszczyzną w sumie prostej historii o kobiecie w opałach jest nad wyraz urodzajny i naprawdę łatwy do rozszyfrowania. Nie chce byście go przez to potraktowali jak męczący wykład, który ktoś Wam funduje o ósmej rano. To nadal jest kino z gatunku grozy, dobre wizualnie, oprawione stosownie histerycznym dźwiękiem, mogące budzić niepokój, mogące powodować dyskomfort. Polecam? Polecam.

      Więcej
    • Trzeba przyznać, że "MEN" to naprawdę dobrze zrobiony film, do czego Garland nas już przyzwyczaił. Zdjęcia budują wciągający klimat. Twórcy łączą pełne uroku i koloru kadry z tymi mrocznymi, które sprawiają, że nie chcielibyśmy znaleźć się na miejscu głównej bohaterki.

      Więcej
    • "Men" ogląda się po prostu świetnie. Nawet kiedy wymaga na początku cierpliwości przez powolne tempo, to wynagradza uwagę widza serwując bardzo satysfakcjonujący 3 akt. "Ex Machinę" i "Anihilację" dalej będę stawiał wyżej, ale wciąż mogę powiedzieć, że Alex Garland nie zawiódł.

      Więcej
    • Niestety, ale mam wrażenie, iż Garland albo za dużo oglądał Davida Lyncha i za bardzo odpłynął w surrealizmie, albo chciał być drugim Eggersem i ukrył niedostatki fabuły symbolami, metaforami oraz dziwacznymi obrazami. Jakiekolwiek były intencje, "Men" dla mnie było rozczarowaniem. Tak mętnego treściowo, ale porywającego wizualnie filmu nie widziałem od dawna i mam spory mętlik we łbie.

      Więcej
    • Oprócz kilku niepokojących scen i dobrego aktorstwa film nie ma nic ciekawego do zaoferowania.

      Więcej
    • Tylko talent Garlanda sprawia, że ta historia została przytłoczona ciężarem banalnej w gruncie rzeczy metaforyki. "Ex Machina" i "Anihilacja" udowodniły, że reżyser ten potrafi unieść kino gatunkowe z ambicjami - nie sposób mu odmówić wyjątkowych umiejętności budowania nastroju.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Seans "Men" nie jest przyjemny.Garland stopniowo puszcza lejce swojej wyobraźni która dla wielu widzów może być parodią tegoż "horroru".Mamy tu istny rozszczep gatunkowy-reżyser niezwykle intrygująco wplata tu folk,body,gore,psychological horror dając każdemu podgatunkowi odpowiednią ilość czasu.To również zabawa percepcją i tego w co wierzymy,i czemu ufamy-podbija to wszystko do granic obłędu poprzez zabawę ostrością i światłem.A finał to stanięcie twarzą w twarz ze swoim największym lękiem.WOW

    • Jessie Buckley - no klasa. I Garland w sumie też, ale tylko jeśli chodzi o ekspozycję, czym później tym niestety gorzej. Mnie się ten MEN w ogólnym rozrachunku podoba w zdecydowanie bardziej dosłownym sosie. To znaczy, gdy Garland zaczyna odkrywać karty jest jeszcze dobrze, słabiej robi się pod koniec, kiedy dąży już w linii prostej do swoich wymownych fabularnych wniosków.

    • Przede wszystkim wspaniałe pod kątem reżyserii, bo sam scenariusz jest dość prosty (choć zyskuje przez sporo sposobów na jego interpretację).

    • Przez ponad połowę filmu ten spektakl onirycznych obrazów i dźwięków potrafił pochłonąć, jednocześnie będąc trzymanym w niepewności, jak przedstawiona historia się rozwinie. I z tym rozwinięciem mam spory problem - wkrada się za dużo dosłowności, nie wspominając już o zupełnie niepasującej do reszty sekwencji "porodu", a samo zakończenie pozostawia z mieszanymi uczuciami. Trochę szkoda zmarnowanego potencjału. Duży plus to świetna Jessie Buckley.

    • oryginalna fabuła, wizualizacje i dźwięk, ale jakby zbyt wielointerpretacyjny

    • Garland udowodnil, ze potrafi nie tylko w sci-fi, ale tez folk horrory. I to nie bezmyslne. Miazga.

    • Powolny w pierwszej połowie, ale dostarczający sporo na ekranie i w kwestii interpretacji w drugiej.