
Powiązane historie o kobietach, które próbują się odnaleźć w dystopijnej przyszłości - świecie seksu jako obowiązku, emocjonalnej represji i patriarchalnej dominacji.
- Aktorzy: Małgorzata Bela, Agnieszka Żulewska, Agata Buzek, Monika Pikuła, Sara Celler-Jezierska i 15 więcej
- Reżyserzy: Olga Chajdas, Anna Jadowska, Kasia Adamik, Jagoda Szelc, Anna Kazejak
- Scenarzyści: Gaja Grzegorzewska, Grażyna Plebanek, Joanna Bator, Ilona Witkowska, Olga Tokarczuk i 3 więcej
- Premiera światowa: 25 listopada 2020
- Ostatnia aktywność: 4 września 2022
- Dodany: 26 listopada 2020
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Poprzeczkę swoich oczekiwań zawiesiłem na dobrym i oryginalnym wytworze utalentowanych reżyserek. Choć film do nich nie doskoczył, bardzo się cieszę, że powstał. Że również na polskim Netflixie wyłania się ten korzystny trend, który pozwala artystom mówić własnym głosem. Może po prostu następnym razem pójdzie lepiej.
-
Miałem nadzieję, że te historie wywrą na mnie wrażenie tym jak aktualny jest ich przekaz i pozwolą mi przemyśleć pewne rzeczy. Jednakże po obejrzeniu "Erotica 2022" zupełnie nic się nie zmieniło w moim życiu poza tym, że odczułem stratę 2 godzin i 17 minut.
-
Aż prosi się o to, żeby niektóre z nowel rozwinąć. Temat ważny, temat istotny, temat potrzebny, choć pod względem narracyjnym przedstawiony nierówno. Na plus odważny i szczery feministyczny wydźwięk, estetyka futurystycznej wizji, aktorstwo, techniczne i scenograficzne zabawy oraz elektroniczny podkład. No i, wiadomo, Małgorzata Bela w kaszkiecie i garniturze.
-
6.623 grudnia 2020
-
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
Gdzie kucharek 5 tam nie ma co jeść.Liczyłem na seans pełen refleksji,mocno pokazujący seksualność i jej aspekty w życiu codziennym,psychice oraz fizyce człowieka.Dostałem-owszem mocne to było ale jakże pozbawione duszy.Momentami miałem wrażenie,że twórczynie chcą mi wbić do głowy jakaś idee co do poruszanego tematu.Brak w tym jakiejkolwiek zachowawczości.Oceniając całość jest to dość słaba próba seksualnej rewolucji.Rozbijając to na 5 krótkich metraży Szelc zdecydowanie wygrywa-mocne 7 fabuły.
-
326 listopada 2020
- 11
- #59
-
-
Było tyle potencjału w tym pomyśle, bo z takiej antologii da się wiele wycisnąć kiedy ma się tak utalentowane scenarzystki i reżyserki, ale nie wiedzieć jak, wyszedł absolutny bełkot, w którym żadna historia nie jest satysfakcjonująca. Jedyne co stoi na porządnym poziomie to reżyseria i warstwa techniczna.
-
(3.3) Polska Szkoła Braku Emocji w interesującym, dystopijnym wydaniu. Widzę, że sporo osób uważa epizody za nierówne, ja przeciwnie. Uważam, że tworzą całość.
-
3.517 stycznia 2022
-
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Gdzie kucharek 5 tam nie ma co jeść.Liczyłem na seans pełen refleksji,mocno pokazujący seksualność i jej aspekty w życiu codziennym,psychice oraz fizyce człowieka.Dostałem-owszem mocne to było ale jakże pozbawione duszy.Momentami miałem wrażenie,że twórczynie chcą mi wbić do głowy jakaś idee co do poruszanego tematu.Brak w tym jakiejkolwiek zachowawczości.Oceniając całość jest to dość słaba próba seksualnej rewolucji.Rozbijając to na 5 krótkich metraży Szelc zdecydowanie wygrywa-mocne 7 fabuły.
-
326 listopada 2020
- 11
- #59
-
-
Było tyle potencjału w tym pomyśle, bo z takiej antologii da się wiele wycisnąć kiedy ma się tak utalentowane scenarzystki i reżyserki, ale nie wiedzieć jak, wyszedł absolutny bełkot, w którym żadna historia nie jest satysfakcjonująca. Jedyne co stoi na porządnym poziomie to reżyseria i warstwa techniczna.
-
-
Nowe recenzje krytyków
-
Aż prosi się o to, żeby niektóre z nowel rozwinąć. Temat ważny, temat istotny, temat potrzebny, choć pod względem narracyjnym przedstawiony nierówno. Na plus odważny i szczery feministyczny wydźwięk, estetyka futurystycznej wizji, aktorstwo, techniczne i scenograficzne zabawy oraz elektroniczny podkład. No i, wiadomo, Małgorzata Bela w kaszkiecie i garniturze.
-
6.623 grudnia 2020
-
-
Poprzeczkę swoich oczekiwań zawiesiłem na dobrym i oryginalnym wytworze utalentowanych reżyserek. Choć film do nich nie doskoczył, bardzo się cieszę, że powstał. Że również na polskim Netflixie wyłania się ten korzystny trend, który pozwala artystom mówić własnym głosem. Może po prostu następnym razem pójdzie lepiej.
-
Niestety, w niewielu filmach sceny tzw. "erotyczne" wymęczyły mnie tak bardzo, jak w tym - stworzonym bądź co bądź przez kobiety - dziele. Zresztą, wszystko wskazywało na to, że również dla biorących udział w tych kopulacjach aktorów/bohaterów, owe akty seksualne były bardziej mechaniczną torturą, niż intymnym spotkaniem dwojga ludzi przynoszącym jakąkolwiek przyjemność - o czułości i miłości nie wspominając.
-
-
Nowe recenzje użytkowników
-
(3.3) Polska Szkoła Braku Emocji w interesującym, dystopijnym wydaniu. Widzę, że sporo osób uważa epizody za nierówne, ja przeciwnie. Uważam, że tworzą całość.
-
3.517 stycznia 2022
-
-