Powiązane historie o kobietach, które próbują się odnaleźć w dystopijnej przyszłości - świecie seksu jako obowiązku, emocjonalnej represji i patriarchalnej dominacji.
- Aktorzy: Małgorzata Bela, Agnieszka Żulewska, Agata Buzek, Monika Pikuła, Sara Celler-Jezierska i 15 więcej
- Reżyserzy: Olga Chajdas, Anna Jadowska, Kasia Adamik, Jagoda Szelc, Anna Kazejak
- Scenarzyści: Gaja Grzegorzewska, Grażyna Plebanek, Joanna Bator, Ilona Witkowska, Olga Tokarczuk i 3 więcej
- Premiera światowa: 25 listopada 2020
- Ostatnia aktywność: 1 października 2023
- Dodany: 26 listopada 2020
-
Poprzeczkę swoich oczekiwań zawiesiłem na dobrym i oryginalnym wytworze utalentowanych reżyserek. Choć film do nich nie doskoczył, bardzo się cieszę, że powstał. Że również na polskim Netflixie wyłania się ten korzystny trend, który pozwala artystom mówić własnym głosem. Może po prostu następnym razem pójdzie lepiej.
-
Miałem nadzieję, że te historie wywrą na mnie wrażenie tym jak aktualny jest ich przekaz i pozwolą mi przemyśleć pewne rzeczy. Jednakże po obejrzeniu "Erotica 2022" zupełnie nic się nie zmieniło w moim życiu poza tym, że odczułem stratę 2 godzin i 17 minut.
-
Niestety, w niewielu filmach sceny tzw. "erotyczne" wymęczyły mnie tak bardzo, jak w tym - stworzonym bądź co bądź przez kobiety - dziele. Zresztą, wszystko wskazywało na to, że również dla biorących udział w tych kopulacjach aktorów/bohaterów, owe akty seksualne były bardziej mechaniczną torturą, niż intymnym spotkaniem dwojga ludzi przynoszącym jakąkolwiek przyjemność - o czułości i miłości nie wspominając.
-
Pomijając już wszelkie zastrzeżenia, jakie mam do poszczególnych składowych projektu, muszę przyznać, że najważniejszą wartością projektu jest idea kobiecego kolektywu, nagłaśniającego problemy społeczne. Obsada, jak i osoby odpowiadające za realizację, wprowadziły siostrzeństwo do polskiego kina i tego aspektu nie mogę odebrać Erotice 2022. Szkoda jedynie, że w zestawieniu zabrakło paru kobiecych nazwisk związanych ze współczesnym polskim kinem.
-
Odważny w formie i ważny w wymowie. Pokazuje, jak istotna jest łączność z żeńskim pierwiastkiem - czy to w skali mikro, czy w skali makro. To całkiem udany artystycznie film-ostrzeżenie, choć od samych historii można by oczekiwać więcej.
-
Aż prosi się o to, żeby niektóre z nowel rozwinąć. Temat ważny, temat istotny, temat potrzebny, choć pod względem narracyjnym przedstawiony nierówno. Na plus odważny i szczery feministyczny wydźwięk, estetyka futurystycznej wizji, aktorstwo, techniczne i scenograficzne zabawy oraz elektroniczny podkład. No i, wiadomo, Małgorzata Bela w kaszkiecie i garniturze.