Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Córka boga

2019 Film
5.3 10.0 0.0 19
Negatywnie oceniony przez krytyków
5.3
Negatywnie oceniony przez użytkowników

Z dala od cywilzacji wychowywana w samowystarczalnej społeczności Selah jest córką Pasterza. Gdy ma zostać kolejną jego żoną, zaczyna doświadczać przerażających wizji i kwestionować nauki przywódcy.

  • Recenzje krytyków

    • To kolejny przykład produkcji, gdzie przepiękne kadry, nie są w stanie przykryć koszmarnego scenariusza.

      Więcej
    • Skrzyżowanie "Midsommar" z "Opowieścią podręcznej", nihilistyczne spojrzenie na patriarchalną dominację i toksyczną męskość, która zatruwa sens istnienia obu, tak naprawdę, płci. Szumowska podejmuje temat męskiego uprzywilejowania i fantazji o bezwzględnej uległości kobiet, w finale pozwala na szczęście zawalczyć jagniętom o swoje. Film jest wyrafinowany formalne, zwraca uwagę za sprawą trików operatorskich, a jego strunowa ścieżka dźwiękowa, choć minimalistyczna, ma potężną siłę oddziaływania.

      Więcej
    • Coś, co przypuszczalnie miało działać na korzyść produkcji, ostatecznie obróciło się przeciwko niej. "Córka boga" zbyt dużo kwestii przemilcza, nie pozwalając nam przy tym na właściwą identyfikację lub też sympatię do postaci. Z drugiej strony, jeśli film Szumowskiej podejmuje z nami dialog, robi to w sposób okropnie niechlujny i oczywisty.

      Więcej
    • Można więc uznać, że "Córka boga" to film spełniony, daleki od pięknych katastrof, będących często udziałem produkcji z wielkimi ambicjami, które spaliły na panewce. Może niektórych ten minimalizm aspiracji nie przekonuje lub nie przekona - ale niekiedy lepiej chcieć mało, a zrobić to dobrze, niż próbować osiągnąć zbyt dużo i w efekcie zagubić się we własnych dążeniach.

      Więcej
    • Scenariusz "Córki boga" uszyty został z klisz popularnych narracji o sektach, co samo w sobie nie jest jakąś wielką wadą. Chodzi przecież o to, aby Szumowska i Englert namalowali coś po swojemu, uzupełnili białe plamy feministycznej baśni.

      Więcej
    • Chciałbym coś powiedzieć dobrego o "Córce Boga", jednak poza pięknymi zdjęciami oraz główną rolą żeńską nie ma tutaj absolutnie nic. Pretensjonalny, płytki, przewidywalny i kurewsko nudna opowieść o wyzwalaniu się kobiet z jarzma niewoli męskiej. Jeden z najgorszych filmów tego roku.

      Więcej
    • Całkiem bezbarwna opowieść o dorastaniu, której brakuje oryginalnego komentarza i większej werwy.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Szumowska czuje gatunek i nadaje filmowi odpowiedniego stylu, a do tego dostajemy przepiękne zdjęcia, ale w połączeniu z kiepskim scenariuszem otrzymujemy nieznośnie bezpośrednią wydmuszkę bez grama subtelności.

    • The Other Lamb jest niczym Wielkanocny żurek. Piękny, podany w bochenku chleba, ale już z pierwszą łyżką wiemy, że kucharza zapomniał doprawić. Trzymam kciuki, żeby Szumowska trafiła kiedyś na dobry scenariusz

    • Mam wrażenie że do tego filmu trzeba inaczej podejść w sposób bardziej otwarty. Ja do filmu nie miałem żadnych oczekiwań i też można powiedzieć że i tak się zawiodłem. Scenariusz niby próbuje coś opowiedzieć ale tak naprawdę jest głupią wydmuszką a aktorstwo i reżyseria nie dają sadysfakcji

    • Naprawdę ciężki do oceny film. Samej fabuły by wystarczyło na jakieś pół godziny, a feministyczny wydźwięk może wielu odstraszyć. Ale jestem ogromnie zaskoczony samym językiem filmu Szumowskiej (to jej pierwszy film jaki obejrzałem), która wraz z polskim operatorem przede wszystkim hipnotyzuje pięknymi obrazami i onirycznymi wizjami. No i jest to kolejny dramat psychologiczny reklamowany jako thriller/horror...

    • Całkiem niezłe ćwiczenie stylistyczne w stylu Oza Perkinsa. Dużo lepsze od tego polskiego slashera i "Twarzy". Szkoda, że jest tak bardzo oczywisty.

    • Jasność alegorii gubi się trochę w tym całym "artyzmie", ale uważny widz wyłapie mocny i dosyć ważny przekaz.