
Lumir wraca z mężem do matki - legendarnej aktorki, która zaniedbywała ją w dzieciństwie. Spotkanie po latach zamieni się w konfrontację, w trakcie której miłość zderzy się z tajonymi urazami, a prawda wreszcie ujrzy światło dzienne.
- Aktorzy: Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Ethan Hawke, Clémentine Grenier, Manon Clavel i 15 więcej
- Reżyser: Hirokazu Koreeda
- Scenarzysta: Hirokazu Koreeda
- Premiera kinowa: 6 marca 2020
- Premiera światowa: 28 sierpnia 2019
- Ostatnia aktywność: 30 listopada 2024
- Dodany: 1 września 2019
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Mimo wszystko to dalej solidne kino, które z pewnością nie oczaruje tak jak wcześniejsze produkcje japońskiego artysty, choć mimo wszystko nadal jest niezłym startem na wymagającym europejskim rynku, gdzie wielu filmowców gaśnie w cieniu przytłaczających wzorców i tradycji.
-
To obraz o sile i słabości aktorstwa, o jego destrukcyjnym i afirmatywnym wpływie na twórców i na widzów. Ten temat japoński autor zrealizował doskonale, wzbogacając swoją filmografię o nowy, niezwykle ciekawy wątek.
-
Japoński reżyser za mało wgryza się w temat i raczej nie prowokuje do refleksji. Jest w swojej strefie komfortu, ponownie opowiadając o relacjach rodzinnych. Nie schodzi poniżej pewnego poziomu, ale prawdę mówiąc, tym razem również nie zachwyca.
-
Pianino i reżyserskie środki wprowadzane w sentymentalnych chwilach momentalnie wywołują w nas, od środka, ciepło domowego ogniska.
-
Obraz kameralny, liryczny. Nie brak w nim jednak subtelnej ironii. Świetny w oglądaniu - walnie dzięki fenomenalnej Catherine Deneuve w roli głównej.
-
Oglądając Prawdę ma się wrażenie, jakie wywoływało Happy End Michaela Hanekego czy też Stoker Chan-wook Parka. Widz wie, że nie obcuje z najlepszym dziełem reżysera, ale mając w pamięci jego filmografię, najważniejsze wątki, jakich ten się podejmuje, obserwator wie, że zostaje zachowana kontynuacja autorskiego uniwersum autora, oraz że film ten stanowi jego poszerzenie, a jednocześnie wytwarza lapidarne złączenie wszelkich wcześniejszych elementów twórczych.
-
Tytuł ten stanowi niebanalny obraz rodziny i wartości, takich jak szczerość, troska czy tytułowa prawda. Nie jest to jednak film dla każdego, a można by nawet pokusić się o stwierdzenie, iż jest on przede wszystkim skierowany do matek i córek.
-
-
Recenzje użytkowników