Oskar Kalarus
Krytyk-
Dla wielu odbiorców nieznających powieści "Zjawa" może okazać się po prostu jałowym, choć pięknym wizualnie filmem, którego poszczególne kadry dałoby się oprawić w ramkę, ale fabuła nie budzi w zasadzie żadnych emocji i nie jest nawet warta zapamiętania. Dla mnie jako osoby, która czytała powieść wiele miesięcy przed seansem, film Iñárritu jest podręcznikowym przykładem zmarnowanego potencjału.
-
Choć z uwagi na specyficzne, a jednocześnie nie dość malownicze postacie fabuła przemówiła do mnie w znacznie mniejszym stopniu niż w "Moneyball" i "Capote", "Foxcatcher" pozostaje filmem jak najbardziej godnym uwagi, po raz kolejny potwierdzającym, że sportowa tematyka nie musi być ani nudna, ani zarezerwowana dla romansów i ckliwych filmów familijnych.
-
Jeżeli jednak przymknie się na tego typu usterki oko, można w pełni cieszyć się prawdopodobnie najlepszą ekranizacją "Wielkich nadziei", jaka powstała w ciągu ostatnich kilkunastu lat, której do tego, by stać się w pełni udanym filmem, zabrakło prawdopodobnie "tylko" jakiś dodatkowych 30-60 minut.
-
Pozostaje po prostu wciągającym melodramatem. Dobra gra aktorska, zwłaszcza Leonarda DiCaprio i Joela Edgertona, urzekające kostiumy i scenografia oraz znakomity materiał źródłowy sprawiają, że film - nawet jeżeli już doskonale znamy historię - ogląda się z dużym zainteresowaniem.
-
Bez wątpienia nie można powiedzieć, że najnowsze dzieło Nolana jest filmem złym, a już na pewno nie tak złym, żeby zapaść z tego powodu w pamięć. Nie jest również filmem specjalnie dobrym, w zasadzie to prawdopodobnie najsłabsza część trylogii.
-
Niestety, "Królewna Śnieżka i Łowca" nie będzie zapewne ostatnim tego typu potworkiem serwowanym widzom.
-
Zdecydowanie nie jest konwencjonalnym filmem przygodowym. Nie dostarcza łatwej rozrywki, wymaga od odbiorcy skupienia i przynajmniej próby podjęcia dialogu.
-
Bez wątpienia jest to kino autorskie, będące samo w sobie buntem wobec schematów i kiczu współczesnych produkcji masowych.
-
"Demony da Vinci" są całkiem udanym serialem fantasy, alternatywną wizją piętnastowiecznej Europy, gładką mieszanką słynnych nazwisk, faktów biograficznych i prac Leonarda da Vinci z historycznymi fantazjami, nie zawsze udanymi efektami specjalnymi i plastykowymi dekoracjami.