Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
6.5 10.0 0.0 7
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.2
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Po pandemii powodującej amnezję mężczyzna zostaje zapisany do programu rehabilitacyjnego, który ma pomóc pacjentom zbudować nowe tożsamości.

  • Usatysfakcjonuje zarówno miłośników greckiej nowej fali, jak i fanów ambitnego science fiction.

    Więcej
  • Jest intrygującym filmem psychologicznym, którego klimatem blisko jest do dzieł Charliego Kaufmana zmieszanego z Terrym Gilliamem. Tajemniczy, bardzo wycofany, niemniej potrafi zainteresować i frapuje postacią głównego bohatera. Sama myśl utraty pamięci potrafi zmrozić krew, a film przypomina dlaczego.

    Więcej
  • A w Grecji nowa fala wciąż nie opada. "Niepamięć" wpisuje się w ten jakże żywotny nurt współczesnego kina greckiego. Przypomina styl wczesnego Lanthimosa, choć jest może nieco bardziej wyciszony, minimalistyczny i mniej efekciarski.

    Więcej
  • Przykład kina prostego, opartego na jednym, frapującym pomyśle i udanie go eksploatującym. Przy tym chętnie korzystający z tradycyjnych dla wszelkich neo-dystopii narracyjnych mechanizmów, takich jak poznanie innej osoby w swojej sytuacji, czy obnażenie hipokryzji "zarządzających". Ostatecznie zatem otrzymujemy film bardzo strawny, o interesującej przytłumionej palecie barw i całkiem pociągających założeniach, który jednak nie ma do powiedzenia zbyt wiele widzowi.

    Więcej
  • Przypomina twórczość Yorgosa Lanthimosa, najbardziej prominentnego reżysera nurtu.

    Więcej
  • Autor "Niepamięci" wyrasta ze środowiska greckiej Nowej Fali jako szukający własnej drogi przedstawiciel "drugiego pokolenia". I choć sytuuje swój film w pokrewnych konwencjach estetycznych, próbuje mówić w tym języku o czymś innym.

    Więcej
  • Świetny materiał na powieść. Niestety, film na ten temat powinien być bardziej podbudowany psychologicznie i mieć po prostu ciekawszą fabułę. Obserwując Arisa, jedzącego jabłka, jeżdżącego na dziecięcym rowerze czy powodującego wypadek samochodowy, nie wiemy, dokąd zmierza na płaszczyźnie uczuciowej. Te wszystkie momenty nie przynoszą bohaterowi ulgi.

    Więcej