
cufello
Użytkownik-
6
Bracia Marx i intryga z zaginionym skarbem nazistów. Klasyczny humor i slapstick.
-
6
Porządnie wykonana wersja, która nie dodaje od siebie czegoś więcej niż oryginał, a jednocześnie jest bardziej dosłowna przy zakończeniu.
-
7
Świetny klimat tajemnicy, ciekawa praca kamery dodająca poczucie ograniczonej przestrzeni małego miasteczka. Szkoda tylko zbyt dosłownego zakończenia.
-
8
Trzecia moralna opowieść. Bardzo dobre dialogi i słowne przepychanki o naturze religijno-filozoficznej z Pascalem w tle.
-
6
Yeo wrzuca bohaterki w opary mgły melancholii po śmierci dawnego kolegi z klasy. Żałoba przełamana kolorem na tle urbanistycznych widoków japońskich przedmieść.
-
7
Między fikcją, a dokumentem. Dziesięć lat starsi bracia w lustrzanym odbiciu. Społeczne kino biedy nad wodami Kadyksu.
-
6
Panie prezydencie nie jestem terrorystą. Indyjski dramat społeczny post 9/11 z obowiązkowym romansem i ckliwymi momentami.
-
5
Octopus'20. Natchnienie Slashermana. Przenikanie się fikcji i rzeczywistości z komentarzem na temat epatowania przemocy w mediach. Komiksowe gore.
-
8
Tragiczne losy pokolenia kabulskich jaskółek chowających swą wolność za burkami w religijnej dyktaturze.
-
7
Octopus'20. Parodia programów ery VHS nagrana na starą taśmę z wesela rodziców. Film - eksperyment o dojrzewaniu.
-
8
Octopus'20. Pierwsza część kroniki sceny punkowej Los Angeles początku lat 80.
-
6
Octopus'20. Romans na paryskich ulicach, obdartych ze złudzeń i pełnej wolności młodych ludzi. Społeczny dramat okraszony elektroniczną muzyką.
-
7
Octopus'20. Reżyserka, dzięki swemu doświadczeniu w dokumentowaniu subkultury autentycznie podeszła do ukazania pokolenia punk. Przedmieścia niezrozumienia.
-
7
Octopus'20. Projekt życia Stanleya, który przeobraził się już bez niego w komercyjną i artystyczną klapę. Dużo soczystych ciekawostek z planu.
-
7
Octopus'20. Magiczna Sam Robinson w technikolorze. Campowy komedio-horror w tematyce wojny płci i strachu przed kobiecością.
-
5
Octopus'20. Stylowy odosobniony świat starej rezydencji. Nielogiczna motywacja, niedokończone wątki i finał, który może zawieść.
-
2
Octopus'20. VHS Hell. Tani Mad Max i mistyczny Panasonic chronieni mocą tanich efektów specjalnych.
-
6
Szpiegowski heist-movie z jak zwykle dobrym Redfordem. Kiedyś czysta fikcja, w dzisiejszych czasach elektronicznej inwigilacji niepokojąco aktualny.
-
6
Octopus'20. Krwawa jazda na pełnej adrenalinie. Czyli połączenie NERVE z Hardcore Henry.
-
6
W poszukiwaniu klucza czyli nowojorska trauma 9/11 oczami autystycznego dziecka. Von Sydow kradnie film swym niemym epizodem. Familijnie i łzawo.
-
6
Octopus'20. Kolorowa wizja Lovecrafta, piękna stylistycznie ale momentami toporna. Niezobowiązujące kino Stanleya na wspólne oglądanie po północy.
-
5
Octopus'20. Nieudana pogoń za King Kongiem. Campowa, przygodowa wizja ery kolonializmu z wizją wiecznej matrony.
-
7
Prosty plan zawsze się komplikuje, gdy pojawią się skradzione pieniądze. Całość krąży klimatem w okolicach Fargo.
-
8
Trudne życie współczesnej klasy średniej okiem Kena Loacha. Smutna ironia poświęcenia się dla rodziny, jej kosztem.
-
7
Niejednoznaczny ale wyrazisty bohater grany przez Brando. Walka jednostek ze skorumpowanym, mafijnym systemem związkowym w dokach.
-
8
Autentyczny zapis autobiograficzny. Trudna i bezwarunkowa miłość idealnie wpisująca się w aktualne napięcia społeczne.
-
8
Absurdalna, niemalże teatralna sztuka przesłuchiwania. Klimat i humor idealnie trafiający w mój gust.
-
8
Z szarego piekła do zachodniego nieba. 300 mil brawurowej ucieczki. Poruszająca ostatnia scena rozmowy z rodzicami po zderzeniu z nową rzeczywistością.
-
7
Sługa może drwić ze swego pana. Lekka i szalona biografia zuchwałego autora Cyrulika i Figara. Zapowiedź nadchodzącej rewolucji.
-
8
Sztuka wyrachowanej manipulacji królowej serc. Ciekawy koncept odwrócenia stereotypowych ról płci.
-
8
Eksperymentalny miks fabuły i dokumentu z elementami niemieckiego ekspresjonizmu kina lat 20. Niezrozumienie chorób psychicznym przyczynkiem zbiorowej histerii.
-
7
Doba refleksji dilera, która rozlicza się z nowojorską traumą 9/11. Genialny monolog Nortona w łazience.
-
7
Ostatni oddech mamy. Emocjonalna podróż z ojcem i determinacja bohaterki aby zachować kontrolę nad życiem.
-
8
Wojna się nie zmienia i pochłania dusze i serca młodych chłopców. Klasyka kina, która nie zestarzała się w odbiorze.