-
Satyrę drwiąca nie tylko z samych Stanów Zjednoczonych, ale również z tak zwanej poprawności politycznej, z rynku wydawniczego oraz czytelniczych gustów, kształtowanych niekoniecznie przez wartości artystyczne stojące za dziełami, a przez mody na konkretne tematy
-
Ponadczasowy romans, w centrum którego stoją bohaterowie z krwi i kości, dalecy od ideału, lecz aspirujący do niego, marzący o miłości jak z ekranu, choć jakże zwyczajnej.
-
Naszpikowana głupotkami komedia romantyczna, którą - pomimo wszelkich i naprawdę licznych wad - ogląda się nadspodziewanie dobrze.
-
Cichy, choć rozgrzany pod powierzchnią, a do tego głęboko humanistyczny portret kobiety pod presją, mierzącej się z systemem, który z góry skazuje ją na porażkę.
-
Wyjątkowo nijaka komedia romantyczna, pozbawiona szczerych relacji pomiędzy bohaterami oraz zatrzymująca się w pół drogi, jeśli chodzi o komentarz społeczno-kulturowy.
-
Niczym niewyróżniające się kino o znamionach thrillera, w którym traumy z przeszłości leczone są na tle odwiecznej walki natury z kulturą.
-
Ani zabawna, ani tym bardziej satysfakcjonująca jako kino akcji komedia sensacyjna, niczym niewyróżniająca się na tle innych filmów utrzymanych w podobnej konwencji.
-
Poruszająca historia o przyjaźni będąca jednocześnie hołdem dla Nowego Jorku.
-
Opierając się na wątkach powszechnie znanych i wielokrotnie wykorzystywanych w historii X muzy - od motywu niedopasowanej pary wyruszającej w drogę aż po temat tak wzięty jak dorastanie w cieniu traum - autor kreśli anegdotę o ludziach zagubionych, zmagających się z tu i teraz.
-
Kafkowska z ducha satyra na sprowadzający człowieka do roli śrubki w maszynie korporacjonizm oraz wynikające z niego wypalenie zawodowe i obłęd.
-
Na poły tylko udany debiut reżyserski o próbie odnalezienia się w świecie na nowo, którego główny temat - żal po stracie bliskiej osoby i złudzeń - przysłaniają mało treściwe wątki poboczne.
-
Kino spod znaku retro science fiction, zaczyna się obiecująco, lecz im bardziej akcja postępuje, tym mniej satysfakcji całość przynosi.
-
Zniuansowany debiut reżyserski opowiadający uniwersalną historię o namiętnościach rozpalających się w cieniu krzyża.
-
Rozpisana niepotrzebnie na dwie bohaterki względnie udana opowieść o leczeniu ran, wychodzeniu z traum i budowaniu przyjaźni.
-
Biorąc na warsztat opowieść o człowieku za pieniądze pozbawiającym ludzi życia, motyw jakże ograny przez X muzę, Fincher kreśli nie tyle kino akcji, co filozoficzny traktat spod znaku Jeana-Pierre'a Melville'a.
-
Zbudowane na ambiwalencjach i oscylujące na granicy thrillera oraz opery mydlanej kino o rysach na idealnych wizerunkach dwóch podobnych do siebie kobiet.
-
Nowatorsko zrealizowana historia o miłosnym wielokącie, opowiedziana niemal w całości za pomocą wygłaszanych ponad kadrem monologów wewnętrznych.
-
Podnosząca społeczne morale propagandowa epopeja, w której - poprzez wiwisekcję kryzysów dotykających USA - odbija się wiara w amerykański naród.
-
Zamknięta w kreskówkowej niemal estetyce audycja, której celem było wypromowanie gwiazd radia - na czele z Bingiem Crosbym - na srebrnym ekranie.
-
Pogrywający sobie z konwencją chłopackiego kina intrygujący debiut, w którego centrum stoi oparta na rozmowie próba zbudowania relacji z drugim człowiekiem.
-
Bzdurne na poziomie treści, ale za to obłędne wizualnie kino będące autentyczną encyklopedią wczesnych zdjęć kombinowanych i trikowych.
-
Wyróżniająca się czystym rasizmem opowieść o tragicznej miłości Japonki do Jankesa i krzewionego przezeń amerykańskiego stylu życia.
-
Jednocząca przed kamerą rodzeństwo Barrymore'ów i za nic mająca historię opowieść o upadku Imperium Rosyjskiego, na którym cieniem kładzie się postać diabolicznego Rasputina.
-
Pozbawiona napięcia i stawki ekranowa biografia powstała w dziesiątą rocznicę pływackiego wyczynu dokonanego przez tytułową bohaterkę.
-
Grubymi nićmi szyte kino będące inteligentnym, zabawnym i przyjmującym żeńską oraz queerową perspektywę pastiszem chłopackich komedii z przełomu wieków.
-
Jeden z najgorszych filmów sezonu, co jest o tyle przykre, że to pożegnanie Douglasa Fairbanksa, pierwszego króla Hollywood, z amerykańskim kinem.
-
Zanurzone w rasizmie i uchodzące za prekursora późniejszych slasherów powabne kino zemsty z bodaj najciekawszym wampem sezonu.
-
Kino wprawdzie naiwne, ale zręcznie ukazujące - na przykładzie resocjalizującej się jednostki - próbę naprawienia spaczonego systemu penitencjarnego.
-
Kolejna opowieść o ludziach bez serca, którzy chcą się nachapać na krzywdzie wywołanej kryzysem opioidowym.
-
Względnie zabawna i przeznaczona do wąskiej grupy odbiorców opowieść o barwnym świecie sceny, na której znajdzie się miejsce dla każdego.
-
Wciąż aktualna i przypominająca senny koszmar satyryczna antyutopia, która z dzisiejszej perspektywy jawi się jako antycypacja higieny ras spod znaku nazizmu.
-
Wyrosła na gruncie ówczesnej fascynacji starożytnym Egiptem pełna napięcia i rozmachu opowieść o zakazanej miłości i związanej z nią klątwie.
-
Kino o człowieku z sercem na dłoni, kochającym może naiwnie, ale szczerze, gotowym do poświęceń w imię miłości i dla dobra innych osób.
-
Kino katartyczne i oddające hołd tym, którzy odeszli, sprawnie łączące wątki kryminalne z opowieścią o dojrzewaniu w cieniu traum.
-
Ponadczasowa opowieść o dezercji w imię miłości, w centrum której stoi relacja dwojga osób, zakłócana hałasem zrzucanych bomb.
-
Łącząca humor i tragizm nowelowa opowieść o tym, że w obliczu ekonomicznej depresji za pieniądze można kupić zarazem wszystko i nic.
-
Wybitne dzieło rozliczające się ze skutkami Wielkiego Kryzysu, który wprawdzie odbiera człowiekowi wiarę i nadzieję, ale nie miłość.
-
W tej okraszonej subtelnym humorem dystopijnej wizji świata reżyser zastanawia się nad tym, dlaczego ludzkość przestała ufać głosowi serca, a zamiast tego skupiła się na przekazie dyktowanym przez algorytmy.
-
Zadająca szereg niewygodnych pytań i względnie zabawna wiwisekcja relacji międzyludzkich oraz portret współczesnego, wpędzanego w kompleksy człowieka.