Final Girls
Źródło-
Ostatni z wielkich sugeruje, że spadkobierczynią Pata będzie Celia, niczym Carl Laemmle Junior przejmujący Universal od ojca w wieku dwudziestu jeden lat. Prawda jest bezlitosna: prędzej Brady-American Pictures zagarną akcjonariusze lub jakaś niezwiązana z kinematografią korporacja, niż ona stanie u jej sterów.
-
To zniuansowany portret biedy i związanego z nią wstydu, kafkowskiego labiryntu zasiłków i wzajemnie wykluczających się form wsparcia amerykańskiej pomocy społecznej, zapis nadludzkiej determinacji, ale wymykający się przy tym wszelkim pułapkom i pokusom struggle porn i emocjonalnego szantażu.
-
Głośny dokument New York Timesa Framing Britney Spears, pomyślany jako opowieść o niekończącej się batalii piosenkarki z ojcowską kuratelą, ostatecznie wychodzi poza sądowe konteksty. Po równo uderza zarówno w media, bliskich piosenkarki, jak i nas - odbiorców kultury masowej.
-
Jest więc The Boys specyficznym serialem superbohaterskim, wymierzonym w superbohaterskie kino, jego szczególną odmianą, zwulgaryzowaną, krytyczną, ale też w jakiś sposób refleksyjną.
-
Powrót po latach do Matek... budzi rozmaite odczucia. Obok nostalgii pojawi się konsternacja, rozbawienie i nuda zmieszają się z ukłuciem żenady. Niezborność artystyczna serialu nie zamaże jednak przekonania, że ten telewizyjny relikt jest w jakiś sposób cenny. Jako barwny kalejdoskop lat 90., dosadny przegląd marzeń, aspiracji i wizerunków przedstawicieli ówczesnej klasy średniej, ma wartość nie tylko nostalgiczną, ale kulturową.
-
W serialu Grega McLeana outback, mimo swojej pustynnej niegościnności, pulsuje energią i wewnętrzną siłą, stając się centralnym bohaterem akcji, obsesją i miłością zaludniających go postaci.
-
Jest subtelnie, niespiesznie i czule, trochę zabawnie, ale zawsze na serio. Serial Toma Perrotty to jedna z mądrzejszych opowieści o seksie, jaką dała nam w ostatnich latach telewizja.