Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
5.8 10.0 0.0 5
Negatywnie oceniony przez krytyków
?
Oczekuje na przynajmniej 3 oceny użytkowników

Historia Katarzyny Parr, ostatniej żony króla Henryka VIII, pełniącej funkcję regentki podczas jego nieobecności w kraju.

  • Najlepszy film, któremu Ainouz poświęcił skandalicznie mało czasu, opowiada o relacji Katarzyny Parr z osieroconymi córkami poprzednich żon Henryka VIII. To w nim wszystko się zgadza: wyjątkowość statusu bohaterki na dworze Tudorów, subtelność gry Vikander oraz fantastycznej Juni Rees w roli księżniczki Elżbiety, narracja o szlachetnej, wewnętrznie skonfliktowanej kobiecie oraz słabym, napędzanym lękami i frustracjami, mężczyźnie. Cóż, może kiedyś. Pewnie nigdy.

    Więcej
  • Podczas gdy liczyliśmy na dzieło pokroju Faworyty Yorgosa Lanthimosa, dostaliśmy film, który może i nie jest zły, ale nie jest też w żaden sposób wyjątkowy. Intryga jest poprowadzona średnio, trzeci akt jest przeciągnięty, a główna bohaterka wydaje się zbyt płaska. Oczywiście Firebrand często wybija się ponad przeciętność.

    Więcej
  • Dużo osób zarzuca Firebrand, że mija się z historią. Jak dla mnie nie jest to problem. Reżyser nigdy nie nazwał produkcji filmem historycznym, a jedynie opartym na prawdziwych postaciach. Opowieść jest mroczna, trzyma w napięciu i ma się wrażenie oglądania dobrego thrillera. Do tego dochodzą rewelacyjni aktorzy, którzy udźwignęli cały ciężar niespójności scenariusza oraz jego najsłabsze momenty.

    Więcej