
- 100% pozytywnych
- 8 krytyków
- 81% pozytywnych
- 45 użytkowników
Mimo skomplikowanych relacji z ojcem Jack ma szczęśliwe dzieciństwo. Gdy wkracza w dorosłość, staje się zagubiony i wyobcowany.
- Aktorzy: Brad Pitt, Sean Penn, Jessica Chastain, Hunter McCracken, Laramie Eppler i 15 więcej
- Reżyser: Terrence Malick
- Scenariusz: Terrence Malick
- Premiera kinowa: 10 czerwca 2011
- Premiera światowa: 16 maja 2011
- Ostatnia aktywność: 6 maja
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
8.6Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
-
100%pozytywnych
-
8krytyków
-
8recenzji
-
3oceny
-
3pozytywne
-
0negatywnych
-
-
7.2Pozytywnie oceniony przez użytkowników
-
81%pozytywnych
-
45użytkowników
-
12recenzji
-
43oceny
-
35pozytywnych
-
8negatywnych
-
-
Recenzje krytyków
-
Drzewo życia to film trudny i wymagający, tylko dla widza gotowego na oglądanie dzieła wymagającego kontemplacji, a nie śledzenia akcji. Niemniej jeżeli ktoś lubi takie kino będzie zachwycony.
-
Dzieło wielowymiarowe, traktujące o wielu zagadnieniach i problemach oraz cały czas korzystające z metafizyki opowieści. Terrence Malick nakręcił przepiękną przypowieść. Seans trudny, lecz niezmiernie satysfakcjonujący dla naszego wnętrza.
-
Jest bez wątpienia zarówno filozofią, jak i poezją, a ściślej: filozoficznym poematem o życiu i świecie, o wzajemnych relacjach między bliskimi sobie ludźmi, i o stosunku tych ludzi do Boga. Także o związkach między czującym życiem a martwą, choć będącą w wiecznym ruchu, materią.
-
Jeden z tych niewielu filmów, o których za pomocą słów - nawet najtrafniejszych - bardzo niewiele da się powiedzieć. Żadna analiza nie odda choć w niewielkiej części indywidualnego doświadczenia Malickowskiej wizji. Utwór ten pozbawiony jest całkowicie cynizmu i dystansu tak wielu współczesnych filmów, zadaje kłam utartym postmodernistycznym tezom, iż wszystko, co naprawdę ważne, zostało już w kulturze wypowiedziane.
-
Wizja Malicka podkreślana wyjątkowymi zdjęciami Emmanuela Lubezkiego może zaskoczyć. Może także razić swoją bezpośredniością, brakiem znaku zapytania. W jej kontekście mówi się zarówno o wielkim dziele, ale i o rozczarowaniu, przekroczeniu pewnej granicy patosu i uwznioślenia. Ta wizja amerykańskiego "poety Hollywoodu" pozostaje jednak oszałamiająca.
-
Recenzje użytkowników
-
-
Przy drugim podejściu podszedłem ze spokojem w głowie, i weszło. Wstawki a'la National Geographic były zbędne, a ostatnie 40 minut genialne. Bardzo filozoficzna podróż i nie dla wszystkich.
-
Jak to z Malickiem bywa, robi artystyczne rzeczy, pełne metafor, będące nudą dla większości oglądających. Przepiękne!
-
Film kontemplacyjny, metafizyczny, pozbawiony rozbudowanych dialogów, ale pełen treści, którą to widz musi sobie dopowiedzieć. Dlatego tak wielu odrzuca.
-
Metafizyczna,kontemplacyjna podróż w głąb ludzkiej duszy.W poszukiwaniu Boga i sensu istnienia Malick przekracza tu granice czasu i przestrzeni,w sposób wirtuozerski tworząc dzieło eksperymentalne,nadzwyczajne,pełne surrealizmu i metafor .
-
-
niesamowicie kontemplacyjny, nie dla wszystkich, fascynująca rola Tye Sheridan jako młodszy syn, zdecydowanie najpiękniej sfotografowany film, jaki widziałem
-
-
Trzy ścieżki filmowe: metaforyczna próba kontaktu z Bogiem, epicka poetyckość obrazu i dramat rodzinny o dwóch obliczach. Wyżyny filmowych możliwości. 20/10
-
(8) Keter, Chochma, Bina, Chesed, Gewura, Tiferet, Necach, Hod, Jesod, Malchut
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Trzy ścieżki filmowe: metaforyczna próba kontaktu z Bogiem, epicka poetyckość obrazu i dramat rodzinny o dwóch obliczach. Wyżyny filmowych możliwości. 20/10
-
Metafizyczna,kontemplacyjna podróż w głąb ludzkiej duszy.W poszukiwaniu Boga i sensu istnienia Malick przekracza tu granice czasu i przestrzeni,w sposób wirtuozerski tworząc dzieło eksperymentalne,nadzwyczajne,pełne surrealizmu i metafor .