
Członkowie IRA walczą w irlandzkim więzieniu o zmianę statusu przestępców na miano więźniów politycznych. Jeden z nich, Bobby Sands, przeprowadza strajk głodowy.
- Aktorzy: Michael Fassbender, Stuart Graham, Helena Bereen, Larry Cowan, Liam Cunningham i 15 więcej
- Reżyser: Steve McQueen
- Scenarzyści: Enda Walsh, Steve McQueen
- Premiera światowa: 15 maja 2008
- Ostatnia aktywność: 4 sierpnia
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Debiutancki "Głód" Steve'a McQueena to przede wszystkim świetna rola Michaela Fassbendera, który jako ideowiec i bojownik IRA wypadł bardzo dobrze. Jego poświęcenie dla filmu widać w każdej scenie, gdy coraz chudszy staje się cieniem człowieka.
-
Porusza wiele ciekawych i niepokojących kwestii, intryguje formalnie i wyzwala się z irlandzkiego kontekstu w kierunku uniwersalnych rozważań. Nie osiąga poziomu klasyki o konflikcie irlandzkim w rodzaju "Wiatru buszującego w jęczmieniu" i "W imię ojca", ale z pewnością zmusza do myślenia i zostaje na długo w pamięci.
-
Precyzja, lakoniczność i fizyczna dosadność w filmie McQueena są efektem wielopoziomowego mistrzostwa formalnego.
-
Twórcy filmu potrafią zręcznie manipulować emocjami widza, przenosząc punkty widzenia i identyfikacji z postaciami na zasadzie kontrastu.
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
Nowe recenzje krytyków
-
Porusza wiele ciekawych i niepokojących kwestii, intryguje formalnie i wyzwala się z irlandzkiego kontekstu w kierunku uniwersalnych rozważań. Nie osiąga poziomu klasyki o konflikcie irlandzkim w rodzaju "Wiatru buszującego w jęczmieniu" i "W imię ojca", ale z pewnością zmusza do myślenia i zostaje na długo w pamięci.
-
Debiutancki "Głód" Steve'a McQueena to przede wszystkim świetna rola Michaela Fassbendera, który jako ideowiec i bojownik IRA wypadł bardzo dobrze. Jego poświęcenie dla filmu widać w każdej scenie, gdy coraz chudszy staje się cieniem człowieka.
-
Twórcy filmu potrafią zręcznie manipulować emocjami widza, przenosząc punkty widzenia i identyfikacji z postaciami na zasadzie kontrastu.
-
Precyzja, lakoniczność i fizyczna dosadność w filmie McQueena są efektem wielopoziomowego mistrzostwa formalnego.
-
-
Nowe recenzje użytkowników