W świecie regulowanym bezwzględnym, patriarchalnym kodeksem dwie młode dziewczyny, w imię honoru swych rodzin, muszą dokończyć krwawą wendetę
- Aktorzy: Maja Pankiewicz, Paulina Krzyżańska, Marcin Czarnik, Anna Kłos-Kleszczewska, Edyta Torhan i 15 więcej
- Reżyser: Piotr Adamski
- Scenarzyści: Piotr Adamski, Michał Grochowiak
- Premiera kinowa: 26 czerwca 2020
- Premiera światowa: 13 czerwca 2019
- Ostatnia aktywność: 14 lutego
- Dodany: 16 czerwca 2019
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Sięgając pamięcią do polskich akcyjniaków, nie potrafię przypomnieć sobie żadnego, który chociaż w części byłby tak intensywny i angażujący jak debiut Piotra Adamskiego.
-
Kiedy patrzy się na "Eastern", nie ma więc wątpliwości, że reżyser zaprezentował maksimum talentu przy minimum możliwości. Widzowie rozsmakowani w niebanalnym i pomysłowym kinie powinni więc z uwagą wypatrywać kolejnych projektów Piotra Adamskiego, w których będzie mógł w pełni rozwinąć skrzydła.
-
Takich debiutów chce się jak najwięcej. "Eastern" miesza thriller z westernem, arthouse z kinem gatunkowym i powstaje z tego bardzo oryginalna hybryda. Na pewno nie jest to film dla każdego, lecz klimat, aktorstwo oraz forma jakby wzięta z kina Lanthimosa tworzą bardzo frapujące, tajemnicze, nieszablonowe kino. Dla poszukiwaczy nowych rzeczy pozycja obowiązkowa.
-
W 2017 roku Studio Munka ogłosiło pilotażową wersję programu dla młodych twórców "60 Minut", a dwa lata później w jego ramach powstała pierwsza para filmów: "Supernova" Bartosza Kruhlika i "Eastern" Piotra Adamskiego. Oba dzieła trwają - wbrew tytułowi projektu - 78 minut, bezpardonowo bawią się gatunkowymi konwencjami, pozwalającymi im na trafny i nieoczywisty portret współczesności, a przede wszystkim objawiają dwóch znakomitych debiutantów.
-
Jest jednym z bardziej nieszablonowych filmów wyświetlanych na tegorocznym festiwalu w Gdyni. Tym większa szkoda, że nie jest brany pod uwagę w konkursie głównym i pominą go wszelkie ewentualne nagrody.
-
To dziwność, a nie ukryte przesłanie stanowi o niezwykłości tego filmu. I ostatecznie wychodzi mu to na dobre. "Eastern" pozostaje bowiem klasycznie feministyczną przypowieścią, jednak dzięki abstrakcyjnej konstrukcji nie trąci dydaktyzmem.
-
Jak się okazuje niski budżet, absolutnie nie musi być przeszkodą, gdy poziom kreatywności wybiega ponad normę, a umiejętności artystyczne wyróżniają się z tłumu. To wszystko powoduje, że "Eastern" Piotra Adamskiego, mimo braku ogromnych pieniężnych środków, a co za tym idzie - wielkiej promocji i gwiazd w obsadzie, jest filmem wynoszącym polskie kino na zupełnie nowy, niespotykany od dawna poziom. "Topka roku" gwarantowana.
-
-
Recenzje użytkowników