Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Interia

  • Średnia ocena: 6.0
  • Pozytywnych recenzji: 65%
  • Liczba recenzji: 394 w tym 394 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 256
  • Liczba recenzji negatywnych: 138

Recenzje

  • 5.5
    4.0

    Na mlecznej drodze 2016

    Oglądając "Na mlecznej drodze", odniosłam wrażenie, jakby Kusturica po wielu latach filmowego milczenia miał ochotę po prostu zabawić się w kinie z piękną kobietą przy boku.
  • 6.9
    8.0

    Louise nad morzem 2016

    Stonowana w kolorystyce, wypełniona pastelowymi tonami, przestrzenią i urokliwymi krajobrazami - jest piękna wizualnie, ale ujmuje również prostą i głęboką zarazem opowieścią.
  • 8.2
    8.0

    Paddington 2 2017

    Jeśli przyznawano by Oscara za najsympatyczniejszego filmowego bohatera roku, Paddington powinien położyć łapki na statuetce.
  • 7.5
    7.0

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    Z pewnością spełni oczekiwania fanów poprzednika, zapewni dobrą rozrywkę pozostałym, ale nieprzekonanych nie przekona.
  • 5.7
    4.0

    Wojna płci 2017

    Starcie King i Riggsa zasługiwało na o wiele lepsze przedstawienie. Tak otrzymujemy jedynie poprawny film, gdzie tylko rola Stone wychodzi poza przeciętność.
  • 3.5
    3.0

    Redwood 2017

    Dramatyzm ekranowej historii umniejszają jednak próby zabawy z konwencją, obnażania jej mechanizmów i wyśmiewania się z niej, próby, trzeba dodać, prymitywne i gówniarskie. Paton nie potrafi zdecydować się, czy chce, aby jego film był mroczną przypowieścią o toksycznej relacji, czy niezobowiązującym pastiszem horroru.
  • 5.4
    7.5

    Na karuzeli życia 2017

    Timberlake wypada dość płasko, ale reszta pierwszoplanowej obsady jest świetna.
  • 7.4
    7.5

    Serce miłości 2017

    Pozwala głęboko zanurzyć się w ekranowej rzeczywistości, wejść z butami w życie bohaterów i rozgościć się.
  • 8.5
    9.0

    Nie jestem twoim murzynem 2016

    Warto zobaczyć, do czego zdolni są ludzie, którzy uważają kogoś za gorszego od siebie pod względem etnicznym, narodowym, rasowym itp. Bardzo trudno oglądać "Nie jestem twoim murzynem" mając świadomość, kto jest teraz prezydentem USA i widząc, co się ostatnio dzieje w Polsce.
  • 6.6
    7.0

    Morderstwo w hotelu Hilton 2017

    Saleh świetnie buduje napięcie swojej historii, a przede wszystkim konstruują ją na wielu poziomach. To nie tylko historia śledztwa, ale dokumentacja pewnych procesów społecznych i politycznych.
  • 5.8
    6.0

    Pierwsza gwiazdka 2017

    Nie rzuca na kolana. Jeśli spodziewacie się czegoś nowatorskiego, będziecie zawiedzeni.
  • 7.5
    7.5

    Zabicie świętego jelenia 2017

    To z pewnością najdojrzalsze i najbardziej spełnione dzieło Lanthimosa.
  • 6.2
    4.0

    Tom of Finland 2017

    Jedyna refleksja na temat twórczości Toma sprowadza się do starego jak cenzura pytania, czy tego rodzaju obscena ma w ogóle rację bytu. Odpowiedź jest oczywista. Zgodni co do tego będą wszyscy ci, którzy zdecydują się zapłacić z własnej kieszeni za bilet na film o słynnym gejowskim obrazoburcy.
  • 5.6
    6.0

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Pomimo poczucia niedosytu, "Morderstwo w Orient Expressie" dzięki żwawemu tempu i wciągającemu charakterowi zapewnia dwie godziny solidnej rozrywki.
  • 6.6
    8.0

    Manifesto 2015

    Nie jest kinem do oglądania czy nawet do przeżywania. To film, którego warto doświadczyć. Jednocześnie oferuje autentyczne wyżyny aktorstwa w wykonaniu Blanchett, których z kolei nie można przegapić.
  • 5.4
    4.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    Brak konsekwencji, pogardliwe traktowanie widza i dziesiątki klisz trudno zatuszować, dlatego "Lidze Sprawiedliwości" nie pomagają nawet widowiskowe sceny i piękne kadry. Na korzyść działa jednak fakt, że superprodukcja Snydera nie wydaje się mieć ani konkretnego początku, ani odpowiedniego zakończenia, nie cierpi też na nadmiar pamiętnych momentów, można więc szybko i łatwo wyrzucić ją z pamięci.
  • 4.3
    4.0

    Soyer 2017

    Jest aktorskim dyplomem studentów łódzkiej filmówki. Dzieciaki spisują się całkiem nieźle, ale nie na tyle, żeby zobaczyć w nich przyszłe gwiazdy, odbierające prestiżowe nagrody na branżowych festiwalach lub pozujące do ekskluzywnych sesji w kolorowych magazynach.
  • 8.9
    8.5

    Coco 2017

    Prawdziwa kopalnia emocji, od śmiechu, przez zachwyt, aż do wzruszenia.
  • 5.3
    2.0

    Listy do M. 3 2017

    Trudno oczekiwać od komedii romantycznej - tym bardziej tej, której akcja ma miejsce w Wigilię - skomplikowanych portretów psychologicznych i stuprocentowej wiarygodności. Należy się jednak spodziewać dobrego humoru, kilku wzruszeń i serca - a tego tutaj zabrakło.
  • 6.2
    7.0

    Pewnego razu w listopadzie 2017

    Warto zobaczyć film Jakimowskiego szczególnie teraz, na kilka dni przez kolejnym 11 listopada. Warto pamiętać, że to o czym mówi "Pewnego razu w listopadzie" to także czas sprzed tzw. "dobrej zmiany".
  • 5.3
    5.0

    Suburbicon 2017

    Przez cały seans ma się jednak wrażenie, że film ten powinien powstać wiele lat temu, z Coenami za kamerą. Teraz "Suburbicon" stanowi dzieło średnio udane i - co najgorsze - niepotrzebne.
  • 6.2
    6.0

    Kobieta z lodu 2017

    Wpisuje się w świat, z którym mierzy się m.in. Sebastian Lelio w "Glorii" i ostatnio w "Fantastycznej kobiecie". Czeska wersja tej historii jest o wiele bardziej delikatna i niedopowiedziana.
  • 6.5
    7.0

    Mother! 2017

    Wielkie kino zrodzone w niebanalnym umyśle, równie brawurowe, co pretensjonalne.
  • 6.2
    6.5

    Śmierć nadejdzie dziś 2017

    Skoro niskobudżetowy horror dostarcza więcej frajdy, niż najbardziej wyczekiwane widowisko komiksowe tej jesieni, coś musi być na rzeczy.
  • 7.3
    8.0

    Łagodna 2017

    Niebezpieczna podróż w głąb świata, o którego istnieniu wolelibyśmy nie wiedzieć. Z minuty na minutę jest coraz gorzej. Na dokładkę nie ma w tym cienia ironii. Trudno zapomnieć o jej walce o przetrwanie.
  • 6.0
    6.0

    Inxeba. Zakazana ścieżka 2017

    Przykład narracji, w której obserwujemy bardzo różne modele funkcjonowania nieheteronormatywnych mężczyzn współcześnie. Jak na dłoni widać ogromny wpływ historii i tradycji tego kraju, która momentami jest tak radykalna ze względu na doświadczenie rasizmu i apartheidu.
  • 7.7
    6.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Gdyby tylko naprawić żenujący pierwszy akt, wyrzucić kilka gimnazjalnych żartów i nadać historii pozory logiki, "Thor: Ragnarok" byłby świetnym filmem. Tak jest jedynie znaczącym postępem w stosunku do "Mrocznego świata", ale bez rewolucji: trylogia o Thorze to wciąż najsłabszy punkt w filmografii Marvela.
  • 4.5
    6.0

    Pierwszy śnieg 2017

    Mimo fascynującej strony wizualnej, dopracowanych detali scenograficznych i dobrej obsady, pozostawia obojętnym.
  • 3.3
    3.5

    Krucyfiks 2017

    Sceny grozy są, owszem, całkiem efektowne i czasem nawet pomysłowe, szczególnie ta z pielęgniarką wpuszczającą diabelski roztwór do kroplówki, do której podłączona jest nieszczęsna zakonnica. Są jednak zbyt zdawkowe, aby naprawdę zadziałać.
  • 6.1
    5.0

    Goodbye Berlin 2016

    Chyba wypadałoby jednak potraktować film Fatiha Akina jako projekt edukacyjny - próbę ekranizacji książki, która trafiła do szerokiego grona odbiorców, ale nie stanowi doskonałego materiału na film. Jeśli ktokolwiek liczy na wyraziste postacie i zaskakujący zwroty akcji, może być zawiedziony. W "Goodbye Berlin" chodzi bardziej o pielęgnowanie atmosfery pierwszego młodzieńczego buntu i walki o miejsce wśród najbliższych - w szkole, w rodzinie, wśród przyjaciół.
  • 5.0
    4.0

    Ach śpij kochanie 2017

    Solidna charakteryzacyjno-scenograficzna robota, której towarzyszą stylowe, mroczne zdjęcia Adama Sikory, to jednak za mało, by widz miał uwierzyć w ten nieporadny spektakl Teatru Telewizji.
  • 5.9
    4.0

    Villads 2015

    Przeciętne kino, które niczym nie zaskakuje. Nie polecam, ani nie odradzam, bo najmniejszym dzieciom może się spodobać, ale "Przygody Mikołajka" pozostają niedoścignionym wzorem.
  • 7.5
    8.0

    A Ghost Story 2017

    Zostawia w nas ślad równie wyraźny jak barwne wspomnienie z dzieciństwa.
  • 7.2
    7.0

    Photon 2017

    Aby w pełni docenić "Photon" należy zestawić go z "Voyage of Time" Terrence'a Malicka, bliźniaczym quasi-dokumentem, który również wizualizuje dzieje kosmosu. Różnica między nimi polega nie tylko na tym, że jeden reprezentuje naukową, a drugi religijną perspektywę.
  • 8.2
    8.5

    Blade Runner 2049 2017

    Podobnie jak niegdyś Ridley Scott, Villeneuve nie zadowala się nakręceniem ambitnego filmu gatunkowego. Chce czegoś więcej: mariażu wysokobudżetowego widowiska ze szczerozłotym arthousem.
  • 7.3
    9.0

    Fantastyczna kobieta 2017

    Rzadko spotyka się tak hipnotyzujące spojrzenie - tak hipnotyzującą postać. Daniela Vega, która wcieliła się w tytułową fantastyczną kobietę to ktoś, o kim długo nie będzie można zapomnieć.
  • 4.7
    6.0

    Wszyscy moi mężczyźni 2017

    W sumie nie ma co narzekać. Oczywiście mogło być lepiej, ale warto pamiętać, że od samego początku chodzi po prostu o baśń.
  • 2.7
    3.0

    Botoks 2017

    Niestety, "Botoks" nie dostarcza materiału do dyskusji. To rodzaj publicystyki opartej na krzykliwym tytule, który rozciągnięto do niewydarzonego artykułu - niepogłębionego i nieciekawego, okazującego się jedynie wprowadzającym niepotrzebne zamieszanie fake newsem.
  • 7.3
    6.0

    Maudie 2016

    Przede wszystkim jednak "Maudie" jest mistrzowskim występem Sally Hawkings. Godne podziwu jest, jak aktorka panuje nad każdym calem swojej postaci.
  • 3.4
    2.0

    Linia życia 2017

    Nie ma sensu oglądać tych strachów z second-handu, skoro w kinach nadal grasuje "To".
  • 7.9
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Ciężka praca imponuje przez całość trwania projekcji. Gorzej z warstwą fabularną filmu.
  • 6.6
    7.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Zarzuty te dotyczą jednak tylko warstwy fabularnej. Wizualna stoi przez cały czas na najwyższym poziomie, głownie dzięki pięknym zdjęciom operatora Lennerta Hillege'a. Nie zawodzą także aktorzy. W szczególności Chyra, tutaj niechlujny i trochę butny, wprowadza na ekran energię, której podczas jego nieobecności bardzo brakuje.
  • 3.0
    4.0

    Reakcja łańcuchowa 2017

    Brzmi to intrygująco, w praktyce wychodzi... niewypał. W swoim pełnometrażowym debiucie krakowski twórca bawi się kinem, ale chyba tylko on czerpie z tej zabawy przyjemność.
  • 6.2
    7.5

    Przeżyć: metoda Houellebecqa 2016

    Jest dziwnym, ekscentrycznym filmem: trochę dokumentem, a trochę zgrywą, prezentem dla kulturalnych ćpunów i zarazem podróżą do jądra ciemności.
  • 8.0
    7.0

    Cicha noc 2017

    Chociaż stół zastawiono potrawami, skrzypki wygrywają kolędy, a schłodzona wódka leje się strumieniami, jest równie wesoło jak na "Weselu" u Wojciecha Smarzowskiego. Do tego przejmująco, smętnie i ponuro. Wigilię u Domalewskiego spędza się bez Boga.
  • 3.5
    2.0

    Czuwaj 2017

    Wszystko to smuci tym bardziej, że pierwsze minuty filmu są naprawdę dobre i zapowiadają ciekawe kino społeczne o rywalizacji między grupami pochodzącymi z dwóch światów oraz weryfikacji swych poglądów. Szkoda, że twórcy poczuli potrzebę pokierowania "Czuwaj" w stronę sensacji, w rezultacie tworząc absurdalną ciekawostkę.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Chociaż "Najlepszy" jest filmem niepozbawionym wad, można odetchnąć z ulgą - Palkowski znów dostarczył niesamowitych ekranowych emocji.
  • 5.6
    6.5

    Lego Ninjago: Film 2017

    Kawałek przyjemnego kina. I jeśli nie zachwyca, to głównie dlatego, że krok po kroku powiela opracowaną wcześniej formułę. Skutkiem tego jest nie tylko lekkie znużenie, ale i poczucie, że obcuje się w mniejszym stopniu z efektem kreatywnej zabawy, a w większym - z na chłodno wykalkulowanym produktem.
  • 7.3
    7.0

    Piękny kraj 2017

    Od pierwszej sceny "Pięknego kraju" trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z niezwykle dojrzałym obrazem.
  • 6.8
    7.0

    Mięso 2016

    Momentami staje się filmem z przesłaniem, którego nikt nie jest w stanie rozpoznać. Sytuację ratują dwie genialne role brutalnych sióstr i to właśnie one pozostaną w pamięci widzów.
  • 6.5
    4.0

    Człowiek z magicznym pudełkiem 2017

    Niestety, poza walorami czysto rozrywkowymi, "Człowiek z magicznym pudełkiem" nie ma za wiele do zaoferowania. Brak jasności przekazu, anty-oryginalność i zestaw niezbyt dynamicznych dialogów to grzechy trudne do wybaczenia.
  • 7.5
    8.0

    Atak paniki 2017

    Prawdziwa filmowa petarda.
  • 5.9
    5.0

    Zgoda 2017

    Poza ciekawym konfliktem wyjściowym oraz następującymi po sobie scenami przemocy, nie ma nic więcej do zaoferowania.
  • 8.0
    6.0

    Wieża. Jasny dzień 2017

    Wykorzystuje intrygującą formę, by zmusić widza do rewolucyjnych wniosków. Udaje się to jedynie połowicznie.
  • 3.0
    3.0

    Catalina 2017

    Zamiast masy dyskusji, może wywołać co najwyżej masę frustracji. Niezbyt satysfakcjonująca wymiana.
  • 4.0
    2.0

    American Assassin 2017

    Godzinami można byłoby opisywać, co się nie udało albo co żenująco stereotypizuje kolejne społeczeństwa i narodowości. Szkoda na to czasu. Fakt jest jeden - "American Assassin" to miód na serca tych, którzy chcieliby zobaczyć, jak "biały człowiek" bierze w sprawy w swoje ręce i robi porządek.
  • 8.1
    6.5

    The Square 2017

    Niestety film nie prezentuje przez cały czas równie mistrzowskiego poziomu. Szczególnie zawodzą niektóre żarty ze świata sztuki, boleśnie toporne i oczywiste, jakby napisane z myślą o zdeklarowanych ignorantach, którzy nie przekraczają progu galerii, spodziewając się znaleźć tam pretensjonalny nonsens.
  • 6.9
    7.5

    Dzikie róże 2017

    "Dzikie róże" stanowią ewenement na gruncie kina polskiego ostatnich lat. Dawno nie było w naszej kinematografii tak wiarygodnych portretów psychologicznych.
  • 5.1
    5.0

    Tulipanowa gorączka 2017

    Nieudany i chaotyczny projekt.
  • 7.8
    8.0

    To 2017

    Klaun Pennywise wygląda, straszy i morduje jak żywcem wzięty z kart książki. King skakał z radości, jak oglądał.
  • 7.3
    9.0

    Safari 2016

    W "Safari" struktura jest bardzo prosta. Scena po scenie obserwujemy, w jaki sposób kilku bohaterów zabija kolejne zwierzęta.
  • 6.4
    7.0

    Odwet 2016

    Gdyby nie Antonie-Olivier Pilon, byłaby to prawdopodobnie zupełnie inny obraz. Kreacja aktorska jedna na milion - nie do zapomnienia.
  • 6.5
    8.0

    Tanna 2015

    Tym tak naprawdę jest "Tanna" - próbą uchwycenia kultury, wierzeń, tradycji, które oparły się globalizacji, choć mimo wszystko muszą się zmienić, by przetrwać. Próbą udaną, niepozbawioną chwilami romantycznych tonów, lecz mimo wszystko szczerą i wartą zobaczenia.
  • 6.8
    6.0

    Barry Seal: Król przemytu 2017

    Przeciętna amerykańska komedia o milionerze z niczego, który dosłownie wkupił się w historię USA ostatnich dekad XX wieku. Nic na tutaj nie zaskoczy i nic nie uwiedzie. Dobrze wykonane zadanie - niestety niezbyt wyjątkowe.
  • 6.7
    8.0

    Na pokuszenie 2017

    Stojąca za kamerą Coppola po raz kolejny udowadnia, że jest reżyserką równie zdolną, co swego czasu jej ojciec. "Na pokuszenie" stanowi żonglerkę gatunkami filmowymi - od melodramatu historycznego, przez romantyczną komedię, a na dreszczowcu kończąc.
  • 6.7
    3.0

    Podwójny kochanek 2017

    Całość dopełnia okazjonalną narracyjną przewrotką lub przekroczeniem granicy dobrego smaku. Powstały w ten sposób kolaż trudno zaliczyć nawet do guilty pleasure - szczególnie po rewelacjach finału, w trakcie którego otwarta dłoń niebezpiecznie często uderza w czoło w geście niedowierzania.
  • 6.0
    4.0

    Bodyguard Zawodowiec 2017

    Nudny zestaw atrakcyjnych scen, które są w stanie po jakimś czasie znudzić każdego, kto kiedykolwiek widział film akcji. Chyba, że liczy się tylko i wyłącznie gra z emocjami widza. W końcu Samuel L. Jackson czy Gary Oldman kojarzą się z troszkę inną wersją podobnych opowieści.
  • 4.4
    5.0

    Mroczna wieża 2017

    Jest równie mroczna, jak niebo nad równikiem i równie krucha, jak domek z kart.
  • 6.1
    8.0

    Moje wakacje z Rudym 2016

    Kriv Stenders ponownie zaprasza do australijskiego outbacku - czerwonego wnętrza kontynentu. Tym razem tworzy mieszankę idealną - kina familijnego, komedii o dojrzewaniu do krzty wypełnionej wszystkim, co z Australią się kojarzy.
  • 7.7
    7.0

    Frantz 2016

    Dość tradycyjnie bowiem Ozon stawia przede wszystkim na melodramat. Nie oszczędza swoich bohaterów i naraża ich na rozterki miłosne, które koniec końców nie zostaną zrealizowane z dość prozaicznych powodów.
  • 3.9
    3.0

    Babskie wakacje 2017

    Wakacje w połowie, ale chyba można już zaryzykować i wybrać najgorszy film lata. Jeśli nawet pojawi się coś gorszego, to i tak ten "obrazek" pozostanie na honorowym miejscu w zestawieniach na największą kinową szmirę lata.
  • 6.6
    6.0

    Dwie kobiety 2017

    "Dwie kobiety" wypada traktować jako wyjątkowy portret przyjaźni kobiet.
  • 6.3
    4.0

    Obdarowani 2017

    Kolejny przykład kina familijnego, które charakteryzuje się tym, że nuda pojawia się tu z prędkością światła. Narracja ma bardzo prostą strukturę. Najpierw jest sielanka, potem pojawiają się problemy, które trzeba rozwiązać. Nic więcej.
  • 7.8
    8.0

    Wojna o planetę małp 2017

    Prawdziwa wizualna przygoda. Efekty specjalne to filmowy majstersztyk.
  • 5.8
    7.5

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Mówi wiele o współczesnym świecie, może być nawet traktowany jako komentarz w kwestii problemów migracyjnych i porozumienia między narodami. Dodając do tego najwyższy poziom realizacji, otrzymujemy dzieło, pod którym z pełną świadomością mógłby się podpisać sam Walt Disney. Jeśli tak ma wyglądać każde kosmiczne widowisko podpisane przez Bessona, pozostaje jedynie czekać na więcej.
  • 6.6
    7.5

    21 x Nowy Jork 2016

    Jest formalnym popisem, w którym stricte dokumentalna obserwacja ustępuje miejsca audiowizualnej poezji. Używając przeróżnych środków, reżyser stara się jak najbardziej sugestywnie pokazać wzburzony strumień życia, który płynie przez betonowe koryto Nowego Jorku.
  • 4.7
    4.0

    Paryż może poczekać 2016

    Modelowy przykład tego, jak można użyć współczesnego kina do reklamy kraju/regionu/miasta. Są momenty, że fabuła przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie - liczy się to, żeby pokazać bogactwo francuskich serów, przepych lokali gastronomicznych i bogactwo skarbów narodowych: zabytków, muzeów itd. Ta "tajemnicza" wycieczka do Francji od początku nie ma w sobie nic naturalnego, podobnie jak cały film.
  • 7.7
    7.0

    Kedi - sekretne życie kotów 2016

    Jest w tym obrazie coś pięknego, niepodobnego do naszych materialistycznych skłonności, kiedy wszystko, łącznie z atencją i uczuciami, chcemy podporządkowywać pod siebie, a w czworonogach szukamy nierzadko ekwiwalentu uczucia innych osób.
  • 5.9
    6.0

    Tarapaty 2017

    Twórcy przenoszą nas o kilkanaście(dziesiąt?) lat wstecz tak skutecznie, że nawet większe mankamenty tracą znaczenie. Wraz z zeszłorocznym "Za niebieskimi drzwiami" i nieco starszym "Magicznym drzewem" film Karwowskiej może być zapowiedzią nowych, lepszych czasów dla polskiego kina familijnego.
  • 8.2
    8.0

    Dunkierka 2017

    W "Dunkierce" zastajemy Christophera Nolana u szczytu artystycznej dojrzałości. Twórca "Incepcji" i "Interstellar" bezbłędnie pociąga za filmowe sznurki, kontrolując każdy aspekt historii, a równocześnie mierzy się z tematami największego kalibru.
  • 6.6
    7.5

    Atomic Blonde 2017

    Kino atrakcji i fetyszy, ostentacyjnie przedkładające widowisko nad spójność i umiar.
  • 7.2
    4.0

    Mężczyzna imieniem Ove 2015

    Tytułowy bohater dzieła Holma ma w zwyczaju pouczać wszystkich, jak mają się zachowywać i jak żyć. Szkoda, że nie stanął nad reżyserem. Może podyktowałby mu, jak konsekwentnie sklecić film.
  • 6.5
    7.0

    Enklawa 2015

    Radovanović bardzo zgrabnie lawiruje między tematem cierpienia ludzi usuniętych siłą ze swojego domu, a wątkami serbskiego nacjonalizmu. Nie staje po żadnej ze stron.
  • 7.3
    7.5

    To przychodzi po zmroku 2017

    Shults świetnie radzi sobie z kreowaniem atmosfery, splataniem wątłej nadziei z przemożnym fatalizmem.
  • 6.9
    7.0

    Ptaki śpiewają w Kigali 2017

    Chociaż film "Ptaki śpiewają w Kigali" nie jest dziełem na miarę "Długu" lub "Placu Zbawiciela", bez wątpienia zawiera on najlepsze cechy filmów Krauzów: psychologiczną wiarygodność przedstawionych postaci oraz formalną perfekcję.
  • 7.2
    7.5

    Spider-Man: Homecoming 2017

    O takiego Spider-Mana walczyliśmy. A dobra passa kalifornijskiej wytwórni trwa.
  • 5.8
    7.0

    Facet do wymiany 2017

    Kinofilskie dowcipy, przeznaczone dla wyrobionego widza, płynnie mieszają się tutaj z humorem typowym dla masowej komedii francuskiej. Granica złego smaku nie zostaje jednak przekroczona, bo nawet sceny, gdy Canet idzie na imprezę, na której próbuje odmłodzić się używkami, co kończy się wymiotami i niestosownym zachowaniem na schodach klubu, służą całkiem trafnej diagnozie społecznej.
  • 8.1
    5.5

    Aquarius 2016

    W tak szeroko zakrojonej narracji przydałaby się przynajmniej jedna radykalna zmiana perspektywy. Taka, która pozwoliłaby wyraźnie zobaczyć pęknięcia na pomniku królowej Amazonek.
  • 7.4
    7.0

    Lady M. 2016

    Dotychczas młoda aktorka zagrała dosłownie w kliku filmach telewizyjnych. Gdyby nie jej kreacja Katarzyny, prawdopodobnie "Lady M." przeszedłby bez echa.
  • 6.4
    6.0

    Gru, Dru i Minionki 2017

    Ten sposób robienia animacji wciąż się sprawdza, ale już wyraźnie oczekuje odświeżenia. Chociaż "Gru, Dru i Minionki" go nie oferują, nie da się zaprzeczyć, że tym razem "znowu się udało". Podczas gdy Pixar obniża loty, Illumination, mimo małych turbulencji, trzyma się dzielnie.
  • 6.3
    6.0

    W starym, dobrym stylu 2017

    "Bajeczka" wykreowana przez Braffa może rzeczywiście sprawiać przyjemność. Koniec końców jest to jednak doskonały przykład lukrowanej opowiastki, która nie zapisze się w pamięci widza. "Trzech muszkieterów" radzi sobie doskonale, ale z minuty na minutę coraz trudniej uwierzyć, że ta fantazja ma jakikolwiek sens.
  • 3.7
    5.0

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Trudno udawać, że nowa część "Transformersów" to projekt udany.
  • 4.7
    4.0

    Volta 2017

    Nie jest komedią wyjątkowo żenującą, ani kompletnie głupią, a pod warstwą niechlujstwa skrywa dobre intencje. Jednak na tych, którzy oczekują charakterystycznej dla dzieł Machulskiego "karuzeli śmiechu", czeka ponura niespodzianka. Autor "Seksmisji" znowu zaskakuje, lecz w całkiem nowy sposób: zamiast obiecanej komedii wyszedł mu twórczy dramat.
  • 7.9
    8.0

    Baby Driver 2017

    Odwołujący się przede wszystkim do tradycji ballad noir, nie jest może najlepszym dziełem Wrighta, ale pozostaje utrzymany w charakterystycznym dla niego stylu - to kawałek pozytywnie wariackiego kina rozrywkowego.
  • 7.8
    9.0

    Czerwony żółw 2016

    Dwuletnia praca 30-osobowej ekipy przyniosła wspaniały efekt. Niespełna półtoragodzinna animacja jest magiczną przypowieścią o wolności, samotności, przetrwaniu, a przede wszystkim cyklu życia.
  • 6.0
    8.0

    Jonathan 2016

    Chapeau bas za odwagę i szacunek dla swych bohaterów i ich historii.
  • 3.6
    3.0

    Jak dogryźć mafii 2017

    Bruce'a Willisa w "Jak dogryźć mafii" gonią przede wszystkim faceci naładowani sterydami, dla których siłownia i anaboliki są sensem istnienia. Rzeczywiście w takim towarzystwie ten pan wygląda dość interesująco, choć cała przygoda z filmem Cullenów bardziej przypomina kiepską grę komputerową, która nigdy nie powinna trafić na rynek.
  • 6.0
    5.0

    Old Fashioned 2014

    Trudno jest się czymś zachwycać, ale trudno też wytknąć jakieś poważne błędy temu filmowi. To bardzo przeciętne i przyzwoicie zrobione kino. Dla mnie to za mało, ale wielbicieli starego kina może zauroczyć.
  • 6.3
    6.5

    Król Artur: Legenda miecza 2017

    Szybki, agresywny i efekciarski, a przez to na wskroś nowoczesny, do tego stopnia, że czasem odruchowo oczekuje się, że bohaterom zacznie przygrywać hip-hop lub punk rock.
  • 4.6
    6.5

    Ostra noc 2017

    Zmieni znaczenie słów "zwariowana komedia". To produkcja zupełnie pozbawiona hamulców, wulgarna i obrzydliwa. A równocześnie - dobrze przemyślana, drobiazgowo zaplanowana i świetnie zagrana.