Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Jakub Izdebski

  • Średnia ocena: 5.7
  • Pozytywnych recenzji: 48%
  • Liczba recenzji: 31 w tym 31 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 15
  • Liczba recenzji negatywnych: 16
  • Średnio ocenia: 0.9 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 32% wyżej, 42% niżej, 26% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.5 dla Sieranevada
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Listy do M. 3
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.0 dla Podwójny kochanek

Recenzje

  • 5.7
    4.0

    Wojna płci 2017

    Starcie King i Riggsa zasługiwało na o wiele lepsze przedstawienie. Tak otrzymujemy jedynie poprawny film, gdzie tylko rola Stone wychodzi poza przeciętność.
  • 5.3
    2.0

    Listy do M. 3 2017

    Trudno oczekiwać od komedii romantycznej - tym bardziej tej, której akcja ma miejsce w Wigilię - skomplikowanych portretów psychologicznych i stuprocentowej wiarygodności. Należy się jednak spodziewać dobrego humoru, kilku wzruszeń i serca - a tego tutaj zabrakło.
  • 5.3
    5.0

    Suburbicon 2017

    Przez cały seans ma się jednak wrażenie, że film ten powinien powstać wiele lat temu, z Coenami za kamerą. Teraz "Suburbicon" stanowi dzieło średnio udane i - co najgorsze - niepotrzebne.
  • 7.9
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Ciężka praca imponuje przez całość trwania projekcji. Gorzej z warstwą fabularną filmu.
  • 6.6
    7.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Zarzuty te dotyczą jednak tylko warstwy fabularnej. Wizualna stoi przez cały czas na najwyższym poziomie, głownie dzięki pięknym zdjęciom operatora Lennerta Hillege'a. Nie zawodzą także aktorzy. W szczególności Chyra, tutaj niechlujny i trochę butny, wprowadza na ekran energię, której podczas jego nieobecności bardzo brakuje.
  • 3.5
    2.0

    Czuwaj 2017

    Wszystko to smuci tym bardziej, że pierwsze minuty filmu są naprawdę dobre i zapowiadają ciekawe kino społeczne o rywalizacji między grupami pochodzącymi z dwóch światów oraz weryfikacji swych poglądów. Szkoda, że twórcy poczuli potrzebę pokierowania "Czuwaj" w stronę sensacji, w rezultacie tworząc absurdalną ciekawostkę.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Chociaż "Najlepszy" jest filmem niepozbawionym wad, można odetchnąć z ulgą - Palkowski znów dostarczył niesamowitych ekranowych emocji.
  • 5.9
    5.0

    Zgoda 2017

    Poza ciekawym konfliktem wyjściowym oraz następującymi po sobie scenami przemocy, nie ma nic więcej do zaoferowania.
  • 6.9
    7.5

    Dzikie róże 2017

    "Dzikie róże" stanowią ewenement na gruncie kina polskiego ostatnich lat. Dawno nie było w naszej kinematografii tak wiarygodnych portretów psychologicznych.
  • 6.7
    8.0

    Na pokuszenie 2017

    Stojąca za kamerą Coppola po raz kolejny udowadnia, że jest reżyserką równie zdolną, co swego czasu jej ojciec. "Na pokuszenie" stanowi żonglerkę gatunkami filmowymi - od melodramatu historycznego, przez romantyczną komedię, a na dreszczowcu kończąc.
  • 6.7
    3.0

    Podwójny kochanek 2017

    Całość dopełnia okazjonalną narracyjną przewrotką lub przekroczeniem granicy dobrego smaku. Powstały w ten sposób kolaż trudno zaliczyć nawet do guilty pleasure - szczególnie po rewelacjach finału, w trakcie którego otwarta dłoń niebezpiecznie często uderza w czoło w geście niedowierzania.
  • 7.2
    4.0

    Mężczyzna imieniem Ove 2015

    Tytułowy bohater dzieła Holma ma w zwyczaju pouczać wszystkich, jak mają się zachowywać i jak żyć. Szkoda, że nie stanął nad reżyserem. Może podyktowałby mu, jak konsekwentnie sklecić film.
  • 6.9
    7.0

    Ptaki śpiewają w Kigali 2017

    Chociaż film "Ptaki śpiewają w Kigali" nie jest dziełem na miarę "Długu" lub "Placu Zbawiciela", bez wątpienia zawiera on najlepsze cechy filmów Krauzów: psychologiczną wiarygodność przedstawionych postaci oraz formalną perfekcję.
  • 8.4
    9.5

    Sieranevada 2016

    Jeden z najlepszych filmów, jakie będą gościć na ekranach kin w 2017 roku. Chociaż trzygodzinny czas projekcji może niektórych odstraszyć, warto dać mu szansę. Myślę, że nikt się nie zawiedzie.
  • 5.9
    5.0

    Piękny drań 2016

    Jest dziełem poszkodowanym przez wpisanie go przez twórców w ramy konkretnego gatunku, który - zamiast wzmacniać je - spycha jego zalety na drugi plan. W rezultacie dostajemy schematyczny film nastoletni z jednym ciekawym, ale niesatysfakcjonującym wątkiem.
  • 5.0
    4.0

    Carrie Pilby 2016

    Okazuje się filmem nudnym i nijakim. Chociaż napisy końcowe przywitałem z ulgą, to niezmiennie czekam na kolejne role Powley. Mam nadzieję, że będą one stworzone na miarę jej talentu.
  • 6.6
    3.0

    Zwariować ze szczęścia 2016

    Jest filmem trudnym do polecenia. Mimo kilku nawiązań nie otrzymujemy europejskiej wersji "Thelmy i Louise", a komedia zapowiadana przez niefortunny polski tytuł ogranicza się najwyżej do kilku uśmiechów. Przejmującego dramatu także nie uświadczymy - przez grę Bruni Tedeschi i artystyczne decyzje reżysera.
  • 7.6
    8.0

    Moonlight 2016

    Poruszający i osobisty film, obok którego nie można przejść obojętnie.
  • 8.6
    9.0

    Manchester by the Sea 2016

    Jedna z najlepszych amerykańskich produkcji 2016 roku.
  • 6.4
    3.0

    Creative Control 2015

    Chociaż miejscami intryguje, przez większość czasu powiela jedynie sprawdzone pomysły.
  • 6.7
    5.0

    Sully 2016

    Jest wątek obywatela przeciwstawionego instytucji, są chwytające za serce momenty, ma miejsce przejmujący monolog. Szkoda tylko, że ktoś nie zachował proporcji.
  • 5.5
    3.0

    Zaćma 2016

    Niestety, Bugajskiemu nigdy nie udało się powtórzyć artystycznego sukcesu "Przesłuchania". "Zaćma" stanowi jego kolejną i, niestety, nieudaną próbę.
  • 7.6
    7.0

    Zwierzęta nocy 2016

    Całość przypomina sytuację, jakby Ford wziął wszystkie możliwe składniki z filmowej kuchni i jakimś cudem przyrządził najwykwintniejsze z dań. Niestety, po kilku kęsach ma się dosyć, a dalsza konsumpcja grozi mdłościami.
  • 7.7
    7.0

    Jestem mordercą 2016

    Jest sprawnie zrobionym kinem gatunkowym z autorskim sznytem.
  • 7.5
    7.0

    Babka 2015

    Tomlin świetnie współpracuje z imponującą obsadą.
  • 7.6
    8.0

    Wyznania nastolatki 2015

    W rękach mniej zdolnego debiutanta "Wyznania nastolatki" mogłyby się stać kolejną niesmaczną komedią lub, w najlepszym wypadku, ambitną porażką. Na szczęście Heller zdaje się być świadoma pożądanych efektów i potrzebnych do ich uzyskania środków filmowych.
  • 6.3
    5.0

    Mając 17 lat 2016

    Wychodzący z kina widz nie wie, jaki właściwie był zamysł twórców.
  • 6.4
    7.0

    Miles Davis i ja 2015

    Odpowiadający także za scenariusz filmu Cheadle zachwyca jako aktor, a jego reżyserski debiut można uznać za udany.
  • 6.8
    7.0

    Miara człowieka 2015

    Reżyser w kolejnych długich ujęciach bez formalnych udziwnień skupia się na bohaterach, ich rozmowach, reakcjach i emocjach. Stąd też siła "Miary człowieka" tkwi głównie w kreacji wcielającego się w Thierry'ego Vincenta Lindona.
  • 6.1
    5.0

    Swobodne opadanie 2014

    Kolaż mniej lub bardziej spełnionych pomysłów autora, ostatecznie wypadający - mimo kilku zadowalających części - strasznie nijako.
  • 6.0
    5.0

    Zupełnie Nowy Testament 2015

    Pozostaje ciekawym konceptem, którego rozwinięcie mogłoby być o wiele lepsze.