Magdalena Maksimiuk

  • Średnia ocena: 6.5
  • Pozytywnych recenzji: 77%
  • Liczba recenzji: 32 w tym 13 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 10
  • Liczba recenzji negatywnych: 3

Szczegóły

Rozkład ocen

  • 10
    1
  • 9
  • 8
    1
  • 7
    5
  • 6
    3
  • 5
    1
  • 4
    2
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 7.0
    WP
    Wszystko razem: atmosfera, egzystencjalne dylematy, genialne aktorstwo czy aktualność poruszanych wątków świadczą o filmie wyjątkowo udanym, spełnionym. To naprawdę wiele biorąc pod uwagę, że "Małpy" zapowiadały się wyłącznie jako wakacyjny blockbuster,
  • 6.0
    WP
    Nie dajcie się zniechęcić tytułowi - "Kapitan Majtas" to niegłupia kreskówka o sile przyjaźni, dziecięcych pasjach i znalezieniu wspólnego wroga, do tego niepozbawiona humoru i - wierzcie lub nie - z odniesieniami do obecnej sytuacji politycznej w Polsce.
  • 10.0
    Wymierza cios sztywnym zasadom, łamiąc je bezpardonowo i z hitchcockowską precyzją.
  • 4.0
    WP
    Kontynuacja niezdrowego trendu, od którego nikomu tak naprawdę nie przybywa ani prestiżu ani kasy.
  • ?
    Warto poznać tę stronę Iry Sachsa i dać się porwać fenomenalnym występom młodych aktorów.
  • 6.0
    WP
    Prześlizguje się po tych tematach oferując lekką i przyjemną rozrywkę, nawet kiedy mówimy o sprawach trudnych i niejednoznacznych.
  • 5.0
    WP
    "Amokowi" brakuje konsekwencji i zdecydowania. Za dużo w ostatnim czasie widzieliśmy dobrego polskiego "kina środka", by móc teraz z pełną świadomością przystać na "kino średnie".
  • 6.0
    WP
    Jeśli więc zostawimy z boku różne osobliwości, w stylu chodzenia z Jezusem po wodzie (sic!), magicznych ogrodów dobra i zła (sic!) czy jaskiń mądrości (sic!) i wsłuchamy się w to, co bohaterowie rzeczywiście mówią, okaże się, że ma to sens.
  • 4.0
    WP
    Mdły i banalny niestety, którego nie ratują szablonowo napisane, jednowymiarowe postaci. Zatorski nie próbuje nawet bawić się konwencją, rozchybotać kiepsko kojarzonego w Polsce gatunku, pieczołowicie zbudować głębi opowiadanej historii i sprawić, aby widzowi zależało na dalszych losach bohaterów.
  • 7.0
    WP
    Opowiedziany jest z biglem, odpowiednio zniuansowany, z idealnymi proporcjami humoru i życiowego dramatu. Inspirujący i ciepły.
  • 7.0
    WP
    To, co w filmie Scorsese oddziałuje najmocniej to fakt, że zgodnie z tytułem wiele dzieje się poza sferą dialogu.
  • 8.0
    WP
    Taką filmową Jackie na pewno zapamiętamy. Reszta to właściwie tylko tło. Wycyzelowane, drobiazgowo opracowane i prawdziwe, ale wciąż o znaczeniu drugoplanowym. "Jackie" błyszczy.
  • 7.0
    WP
    W tej biografii bez zbędnej szarży, głębokiego przeżywania i niepotrzebnych spazmów reżyserka zadumała się na fragmentem życia badaczki, pokazując po prostu kobietę. Pełną obaw i myśli, wątpliwości i uczuć.
  • ?
    Animacja poprawna, która może momentami zaintryguje najmłodszych, ale towarzyszących dorosłych czeka raczej ciężka przeprawa.
  • ?
    Przykład solidnie zrealizowanego kina gatunkowego, który ma szansę powalczyć o najważniejsze branżowe nagrody sezonu.
  • ?
    Stanowi uzupełnienie pierwszego filmu, ale nie ogranicza się wyłącznie do sprawowania funkcji załącznika. To przede wszystkim prezentacja innej perspektywy, drugiej - zwyczajnej i ludzkiej - strony konfliktu.
  • ?
    Poza kilkoma naprawdę zabawnymi żartami, fabuła często skręca na manowce, granicząc z dobrym smakiem.
  • ?
    Poszukujący lekkiej komedyjki o kalifornijskich dziewczynach mogą się srodze zawieść, bo "Diary of a Teenage Girl" to rzecz znacznie większej wagi, choć przybrana elementami ożywczego, czasem pikantnego humoru.
  • ?
    Zaczyna się jak brutalna czarna komedia, by w zawrotnym tempie przeobrazić w dystopijną wizję niedalekiej przyszłości, a skończyć jako niemal typowy slasher.
  • ?
    Przewidywalny, momentami nużący.
  • 7.0
    WP
    Artyście awangardowemu, który życie poświęcił na walkę z formalizmem i ścisłymi regułami, zaoferował biografię sztywno trzymającą się zasad. I tylko czasami przeziera przez grube, zakurzone kotary promień słońca, pięknie pokazany okiem kamery Pawła Edelmana.
  • ?
    Schemat zabarwiony został odrobiną nierzucającego się w oczy humoru, ciepła, dobrotliwego szaleństwa i wrażliwości, ku uciesze wszystkich, którzy dokładnie tego się po tej historii spodziewają.
  • ?
    Dość przewidywalnie, niekoniecznie bardzo śmiesznie i raczej mało charakterystycznie. "Tata kontra tata" ogląda się bez bólu, ale to jednak nic więcej ponad standardową familijną rozrywkę rodem zza oceanu - wygładzoną, momentami płytką, niespecjalnie wyróżniającą się.
  • ?
    Spragnieni rozrywki ucieszą się na widok dopracowanego numeru stepującego Channinga Tatuma w marynarskim wdzianku, rozkosznych epizodzików "Pani Coen" - Frances McDormand i nieporadnego Jonah Hilla oraz trafionego w punkt odwzorowania "Hollywoodzkiego reżysera" w wykonaniu Ralpha Fiennesa. Dla pozostałych "Ave, Cezar!" może okazać się jednorazowym strzałem.
  • ?
    Wizualnie dopracowana, wzruszająca historia o rozstaniu, dojrzewaniu, stracie, rodzącym się uczuciu i poczuciu obowiązku.
  • ?
    Scenariuszowi można zarzucić przewidywalność i swego rodzaju naiwność, jednak najlepszym kontrargumentem do tego będzie to, że historia Endela Neilsa jest prawdziwa, a założony przez niego klub sportowy działa do dzisiaj.
  • ?
    Wydaje się zaś dokładnie taki, jak jego tytuł: raczej sentymentalną kombinacją kilku znanych elementów, wspólnie łączących się w film, który każdy w jakieś formie już kiedyś widział.
  • ?
    Nie oferuje nic specjalnie odkrywczego czy świeżego. Ot, kolejna sezonowa powiastka romantyczna, w sam raz na lato.
  • ?
    Niczego nie upraszcza i nikomu nie stara się przypodobać - w staraniach dotarcia do sedna moralności, istoty nadrzędnych wartości, obowiązku, podległości i przywiązania. Tak, to też opowieść o honorze, ale bez przyciężkiego piedestału. Perełka.
  • ?
    Najmocniejszą stroną "Pikniku z niedźwiedziami" są zdecydowanie role męskie, a także co najmniej dwie charakterystyczne postaci drugoplanowe. Nie znajdziemy tu estetycznych czy narracyjnych fajerwerków, chociaż i historia perspektywiczna, i krajobrazy wspaniałe.
  • ?
    Raczej przewidywalnie, niespecjalnie śmiesznie, zupełnie nie kontrowersyjnie.
  • ?
    Film - medytacja, film - esej, subtelne, głębokie, sensualne doświadczenie przekazywane za pomocą kinowego ekranu, światła i cienia.