Anna Bielak

  • Średnia ocena: 6.5
  • Pozytywnych recenzji: 80%
  • Liczba recenzji: 10 w tym 10 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 8
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    3
  • 7
    3
  • 6
    2
  • 5
    1
  • 4
  • 3
    1
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 7.0
    Jest filmem skromnym, ale spełnionym, bo jego reżyserka od początku do końca pozostała wierna swoim założeniom. Jest więc też filmem odważnym.
  • 7.0
    Piękny film, w którym jest po prostu dużo prawdy i mnóstwo zaraźliwej energii.
  • 6.0
    W pierwszej części filmu Mollowi udawało się tak sprawnie mnożyć wątki i opowiadać tak zaskakujące anegdoty, że później ich nagły brak razi. Z drugiej strony nie sposób odmówić temu filmowi lekkości i oryginalności. Dlatego mimo niewybaczalnego braku pomysłu na zakończenie, wciąż warto go obejrzeć.
  • 6.0
    Frustruje, bo pozbawia widzów wszelkich wątpliwości. Kino zaangażowane nie powinno opowiadać o nieuchronnym rozgoryczeniu w sposób tak dosłowny. Bo wtedy też sprawia zawód - rozczarowuje samo w sobie.
  • 5.0
    Opcji opowiedzenia historii czeskiej morderczyni było mnóstwo. Wykorzystano najprostszą. Szkoda. Zawiódł scenariusz, nie pomogła reżyseria.
  • 3.0
    Wygładzony, uszyty na miarę zachodniego widza, jak i zaskakująco nierówny.
  • 7.0
    Pozostaje filmem lekkim, ale wciągającym w świat przedstawiony po uszy. Jak każda sprawnie wyreżyserowana komedia, która ma w sobie dużo niepospolitego uroku i inteligentnego, ironicznego humoru.
  • 8.0
    Jest dziełem świadomego artysty - z warsztatem w małym palcu, fachowcami na podorędziu i interesującą wizją świata w głowie.
  • 8.0
    Nostalgiczny, ale nie ma w nim sztuczności. Nie jest też pochwałą iluzji i żaden z niego rewolucyjny manifest. To prosta historia o miłości, w której drugi plan (tytułowa komuna) jest skonstruowany równie pieczołowicie, co rozterki głównych bohaterów.
  • 8.0
    Intymny, zrealizowany w autentycznych wnętrzach i plenerach, nieskrępowany zasadami narracji, skłaniający do wieloznacznych i osobistych interpretacji.