Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
  • Średnia ocena: 6.5
  • Pozytywnych recenzji: 75%
  • Liczba recenzji: 344 w tym 340 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 255
  • Liczba recenzji negatywnych: 85

Recenzje

  • ?
    9.0

    Arytmia 2017

    To - bez wątpienia - wielkie kino, które chyba nikogo nie pozostawia obojętnym.
  • 7.5
    8.0

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    "Ostatni Jedi" nie jest nowym "Imperium kontratakuje", nie "wychodzi ze swojej strefy komfortu", pozostając filmem raczej bezpiecznym, ale jest bardziej efektowny, bardziej złożony i po prostu zwyczajnie lepszy od "Przebudzenia Mocy".
  • ?
    5.0

    Matylda 2017

    Niestety, cały potencjał tkwiący w tej opowieści został zmarnowany, utopiony we łzach ckliwego melodramatu, na dodatek prawdopodobnie daleko odbiegającego od prawdy historycznej.
  • 7.0
    8.0

    Mali mężczyźni 2016

    Wielkie tematy podane jakby mimochodem, bezpretensjonalnie, ulepione z okruchów życia: małych zdarzeń, codziennych rozmów, rutynowych czynności. I ten specyficzny klimat Brooklynu z fasadami brązowych kamienic i zielenią parków. Piękny film!
  • 3.7
    3.0

    Mumia 2017

    Drogi, ale fatalnie nijaki, szybko wypadający z głowy film, nie mający praktycznie nic wspólnego z poprzednimi produkcjami o tym tytule.
  • 7.9
    9.0

    Baby Driver 2017

    Nie ulega wątpliwości, że Edgar Wright doskonale zapanował nie tylko nad scenariuszem, ale również nad sposobem przełożenia go na efekt podziwiany przez widzów na ekranie.
  • ?
    7.0

    Salut 7 2017

    Dramaturgicznie "Salut 7" zdaje się być rosyjską odpowiedzią na "Apollo 13" Rona Howarda. Podobna jest nie tylko trzymająca w napięciu fabuła, ale też ogólny wydźwięk.
  • 8.1
    7.0

    W ułamku sekundy 2017

    O ile część pierwsza jest przejmująca, a część trzecia trzyma w napięciu, o tyle część sądowa jest poprowadzona nie do końca wiarygodnie - dowody na winę oskarżonych wydają się na tyle silne, że trudno uwierzyć widzowi, że sąd może mieć jakieś wątpliwości.
  • 6.3
    7.0

    120 uderzeń serca 2017

    Campillo dobrze wie, jak wyglądała działalność ACT UP, sam bowiem był członkiem tej grupy. Sceny mają dynamikę, szczerość, są dobrze zagrane i niosą dużo wiedzy na temat form aktywności ekipy i tego, w jaki sposób działali.
  • ?
    7.0

    Jak Witia Czesnok wiózł Liochę Sztyra do domu opieki 2017

    Jeden z bardziej wpadających w ucho tytułów filmowych w tym roku. A przy tym niezłe kino drogi.
  • 7.3
    6.0

    Western 2017

    Zawiedzie się jednak ten, kto z tytułu wysnuje, że oprócz wzajemnego iskrzenia na granicy dwóch środowisk będzie w filmie więcej uwspółcześnionego westernu - strzelaniny, pojedynki, walka dobra ze złem, finałowa kulminacja między dwójką głównych bohaterów. Nie, to raczej kino powolne, kontemplacyjne, w którym istotne są niedopowiedzenia, w którym nie ma rozwiązań ostatecznych i nie ma też jasnych konkluzji.
  • 7.5
    8.0

    Atak paniki 2017

    Naprawdę świetna robota. Film nakręcony jest w doskonałym tempie, znakomicie zmontowany. Dialogi są napisane soczyście i wiarygodnie, a cała ekipa aktorska radzi sobie znakomicie.
  • 5.6
    6.0

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Dzieło lekko niedzisiejsze, nieco sentymentalne, odrobinę nostalgiczne - być może tak właśnie zresztą powinno być w opowieściach o słynnym pociągu, który pobudza wyobraźnię nie mniej niż "Titanic". Tak czy inaczej powstał film elegancki, wizualnie atrakcyjny, ale niespecjalnie emocjonujący.
  • 5.4
    7.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    "Liga Sprawiedliwości" bez "Batman vs Superman" byłaby kompletnie niezrozumiała w kwestii zachowania pary głównych bohaterów. A w dzisiejszych czasach to właśnie relacjami międzypostaciowymi kino superbohaterskie stoi. Efekty specjalne nie robią już wrażenia, traktujemy je jako coś oczywistego, a co do fabuły... cóż, wiadomo, kto w finale będzie górą.
  • 7.6
    9.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Postanowione: jutro idę do kina jeszcze raz.
  • 5.4
    6.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    "Liga Sprawiedliwości" nie uratowała uniwersum DC, ale też go nie pogrążyła. Część błędów została poprawiona, ale nadal nie wszystko działa jak trzeba.
  • 5.2
    3.0

    Hel 2015

    Marniutka krajowa podróbka kina Davida Lyncha.
  • 5.5
    4.0

    Obcy: Przymierze 2017

    Uczta dla oczu, interesująca przekąska dla ducha, a dla umysłu horror.
  • 5.6
    5.0

    Kryptonim HHhH 2017

    Nawet jeśli w "Kryptonimie HHhH" jest dużo historycznej dokładności, to brakuje filmowego mięsa.
  • 8.2
    7.0

    Szczęściarz 2017

    Sprawdza się najlepiej jako trochę niezamierzony film-pomnik dla zmarłego niedawno Harry'ego Dean Stantona.
  • 7.2
    7.0

    Nigdy cię tu nie było 2017

    Choć w filmie Ramsay chwilami blisko wywrotek o nadmiar pretensji, wspaniała rola Phoenixa, a także niezwykły, mroczny trans, w jaki reżyserka zabiera widza, ostatecznie czynią z "Nigdy cię tu nie było" intrygujące kino.
  • 7.0
    7.0

    I tak cię kocham 2017

    Bez zgrzytu przyjmujemy prozaiczny, ale zawsze chwytliwy morał, iż czasem o sile naszych uczuć przekonujemy się najmocniej wtedy, kiedy jesteśmy najbliżej ich utraty.
  • 7.8
    7.0

    Disaster Artist 2017

    Najbardziej ujmująca jest w "The Disaster Artist" autentyczna miłość jaką twórcy darzą niesławną produkcję Wiseau. Franco, sam uważany za twórcę o wielkim ego i ambicjach, które może nie zawsze przekładają się na artystyczne spełnienia, na swój sposób znajduje w Tommym pokrewną duszę.
  • 7.8
    8.0

    Good Time 2017

    W dynamicznej lecz rzetelnie sterowanej akcji, bracia Safdie nie definiują może na nowo gatunku kryminału, ale trzymając się w jego ramach potrafią wydobyć oryginalną jakość. Paradoksalnie - w opozycji do swoich bohaterów - ich lepsza przyszłość dopiero się zaczyna.
  • 8.2
    8.0

    Nie jestem twoim murzynem 2016

    Sprawność, w jaki ten bogaty, głęboko humanistyczny przekaz pomieszczono w trwającym ledwie półtorej godziny filmie dokumentalnym, budzi wielki szacunek.
  • 6.5
    8.0

    Mother! 2017

    Czymże jednak jest "mother!" jeśli nie opowieścią o procesie twórczym artysty. Działaniu nie poddającym się żadnym miarom i zasadom. Narkotycznie złaknionym nieustannie nowych inspiracji.
  • 8.3
    8.0

    The Florida Project 2017

    Reżyser Sean Baker ma niewiarygodnego nosa do wynajdywania aktorskich pereł tam, gdzie nikt inny by nie szukał.
  • 7.5
    8.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    W "Zabiciu świętego jelenia" niemal antyczną tragedia rozpisano na role, których nie powstydziliby się starogreccy mistrzowie.
  • 8.3
    9.0

    Tamte dni, tamte noce 2017

    "Tamte dni, tamte noce" są tak świetne, że nawet gdy w dość jasny sposób Guadagnino wykłada pod koniec filmu jego sens, to robi to w jednej z najlepszych scen.
  • ?
    2.0

    Hacker 2016

    Banalna i boleśnie schematyczna opowieść o genialnym komputerowcu, której nie ratuje nawet wyciągnięte na plan pierwszy motywy osobistej zemsty i podstępnej gry tajnych służb.
  • 8.2
    7.0

    Blade Runner 2049 2017

    Poprzeczka dla "Blade Runner 2049" - trzeba to podkreślić - ustawiona została na wysokości rekordu świata. Denis Villeneuve tę wysokość przeskoczył ale kiedy wylądował na zeskoku, poprzeczka zatrzęsła się i spadła.
  • 4.3
    3.0

    The Circle. Krąg 2017

    Pretensjonalna wydmuszka, w której kunsztownie ozdobiono skorupkę nie spostrzegłszy, że ktoś w międzyczasie wyssał ze środka zawartość...
  • 5.8
    6.0

    My Little Pony. Film 2017

    Film w sumie dla młodszych, choć nieco starsze może pójść z sentymentu.
  • 5.6
    5.0

    Głosy ze ściany 2017

    Kino całkiem ciekawe i szalenie klimatyczne. Ale żeby je docenić, nie można nastawiać się na horror.
  • 7.9
    9.0

    Twój Vincent 2017

    Niezwykła warstwa wizualna nie jest jedynym atutem tego filmu. "Twój Vincent" to również zaskakująco dobry... kryminał.
  • 7.6
    7.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Mogę sobie marudzić na rozwiązania fabularne, ale przecież nie mogę zaprzeczyć, że bawiłem się na tym filmie nie gorzej niż Hulk uderzający w "Avengers" Lokim o podłogę budynku Starka.
  • 6.1
    6.0

    Life 2017

    Ogląda się przyjemnie, bez spoglądania na zegarek, chwilami nawet z dreszczykiem emocji i lekkim niepokojem o losy ludzkości.
  • 7.9
    9.0

    Siedem minut po północy 2016

    Uczta dla oczu, ale i strawa dla ducha.
  • 8.2
    9.0

    Blade Runner 2049 2017

    Niesamowity film, zrealizowany z ogromnym poszanowaniem pierwowzoru.
  • 8.2
    9.0

    Blade Runner 2049 2017

    Byłby według mnie filmem idealnym, gdyby nie wspominany już chybiony podkład dźwiękowy oraz zbytnie przeciąganie wielu ujęć i dialogów.
  • 5.6
    6.0

    Cienie 2016

    W ogóle "Cienie" w dużej mierze swą wartość zawdzięczają właśnie temu, że François Cluzet wypada tutaj niezwykle przekonująco jako nieco zagubiony, zwykły człowiek, dzięki czemu bez trudu zdobywa dla granego przez siebie bohatera naszą sympatię.
  • 6.9
    6.0

    Wonder Woman 2017

    Film obejrzałem gdyż zaintrygowała mnie kwestia zderzenia osoby funkcjonującej dotychczas w otoczeniu wziętym żywcem z greckiej mitologii ze światem czasu Wielkiej Wojny. I ta konfrontacja to w moim odczuciu największy plus "Wonder Woman", aczkolwiek nie wszystko jest tutaj oczywiste.
  • 5.8
    6.0

    My Little Pony. Film 2017

    Pojawiła się więc owa wersja kinowa i... efekt jest letni. Powstał film po prostu bezpieczny.
  • 6.1
    7.0

    Wybawienie 2016

    Dobrze skonstruowana intryga kryminalna, przyzwoite tempo akcji i mroczny klimat sprawiają zaś, że miłośnicy gatunku na pewno obejrzą ten film z przyjemnością.
  • 7.4
    6.0

    The Void 2016

    Jest zrobiony bardzo porządnie i proponuje posępny, wręcz fatalistyczny klimat, aczkolwiek - to prawda - chwilami szwankuje w nim psychologia postaci, a sama mitologia jest nadmiernie enigmatyczna i zwyczajnie mętna.
  • ?
    6.0

    Here Alone 2016

    Ładny, spokojny film, zdecydowanie bliższy postapokaliptycznemu sf niż horrorowi.
  • 5.5
    6.0

    Lego Ninjago: Film 2017

    Animacja udająca wykorzystanie prawdziwych klocków jest praktycznie perfekcyjna. Ale to już widzieliśmy w poprzednich filmach.
  • 7.3
    7.0

    Maudie 2016

    Wielkość filmu Aisling Walsch i zaskakujących, niezwykle fizycznych kreacji dwojga aktorów polega na tym, że, mimo rażących różnic, koślawy krok małżeńskiego tańca stopniowo osiąga tu specyficzną równowagę. Przeciwieństwa przyciągają się, a gdy się zderzą, nic już ich nie rozdzieli.
  • ?
    7.0

    Viral 2016

    Świetnie zrealizowany, przyjemnie kameralny film katastroficzny z mocnymi akcentami horroru.
  • ?
    7.0

    2:22 2016

    Jest zrobiony nadzwyczaj kulturalnie i spokojnie, ze zdarzeniami podawanymi w sposób wyważony, z sympatycznymi, normalnymi bohaterami, a przede wszystkim z cudownie klimatyczną, melancholijną muzyką Lisy Gerrard. Dzięki temu "2:22" przypomina w odbiorze liryczną suitę, w której większe znaczenie ma warstwa wizualna i uczuciowa niż sama treść.
  • 5.6
    8.0

    Kapitan Majtas: Pierwszy wielki film 2017

    Forma bezbłędnie koresponduje z treścią, składając się na najlepszą od czasu "Lego Przygody" bajkę o kreatywności i przyjaźni jako naczelnych supermocach.
  • ?
    7.0

    Mine 2016

    Ma bardzo dobre zdjęcia, rozsądny scenariusz i charyzmatycznego bohatera, któremu kibicujemy do ostatnich chwil. A to całkiem spore dokonanie jak na produkcję, która - de facto będąc kinem wojennym - musi sobie radzić bez rozbuchanych efektów, pędzącej akcji, hałd trupów i sikającej na wszystkie strony krwi.
  • 7.6
    7.0

    Zwierzęta nocy 2016

    Trzeba przyznać, że Tom Ford prowadząc tutaj równolegle wątki w bardzo udany sposób połączył dramat obyczajowy i thriller.
  • ?
    4.0

    Do wynajęcia dom ze wszystkimi niedogodnościami 2016

    Naprawdę trudno zrozumieć, dlaczego autorka z takim dorobkiem zdecydowała się wziąć na warsztat tak nijaką opowieść, która jak na melodramat obyczajowy jest zdecydowanie zbyt mało wzruszająca, a jak na komedię zatrważająco nieśmieszna.
  • 4.7
    5.0

    9. życie Louisa Draxa 2016

    Mogłoby się wydawać, że to całkiem dobry materiał na trzymający w napięciu thriller, ale niestety twórcom trochę zabrakło umiejętności w budowaniu nastroju tajemniczości.
  • 7.2
    7.0

    Auta 3 2017

    Nie przebija pomysłowością "Aut" ale zapewnia dobrą zabawę.
  • 6.4
    5.0

    Odwet 2016

    Składa się poniekąd z trzech rozdziałów: "bullyingowego" wprowadzenia, sportowego środka i thrillerowego zakończenia, z czego każdy jest do bólu konwencjonalny i owocuje przewidywalną kulminacją, bardziej efekciarską niż efektowną.
  • ?
    6.0

    Anomia 2016

    Dotarłszy do napisów końcowych, można poczuć się przeczołganym przez reżysera - nie dlatego, że "Anomia" szokuje wizualnie, raczej z poczucia absolutnej pustki, jaką pozostawiają po sobie bohaterowie.
  • ?
    6.0

    Ptitsa 2016

    Mimo momentami dość frywolnej formy narracji, pełnometrażowy debiut Kseni Baskakowej to film bardzo poważny i wzruszający.
  • 7.1
    7.0

    Liga Sprawiedliwości: Mrok 2017

    Tytuł filmu obiecuje wiele - zwłaszcza tym, którzy lubią opowieści mroczne i posępne. I najistotniejsze jest, że sięgając po kolejną animację z Ligą Sprawiedliwości w roli głównej, nie zawiodą się.
  • 5.4
    7.0

    Batman: Zabójczy żart 2016

    Główny problem tkwi w tym, że połączone w jedno te trzy historie zwyczajnie się nie zazębiają. Różnią się tempem akcji, nastrojem i koncepcją wizualną. Po prostu żyją własnym życiem. Co nie zmienia faktu, że po animowany "Zabójczy żart" mimo wszystko warto sięgnąć. Chociażby po to, aby wyrobić sobie własne zdanie na temat tego, jak Liu i Azzarello poradzili sobie z legendą.
  • 5.9
    5.0

    Paryż na bosaka 2016

    Film bardzo niedzisiejszy, slapstikowa komedia, która jakby przeniosła się o czterdzieści lat do przodu. Slapstick w dzisiejszych czasach? Trzeba oglądać z odpowiednim nastawieniem.
  • 6.5
    7.0

    Tanna 2015

    Mimo nieco niezdarnej formy - zaskakuje, inspiruje, intryguje, ale też zwyczajnie, po ludzku - wzrusza.
  • ?
    6.0

    Bez tytułu 2017

    Dzieło niekompletne, niespuentowane, ale z pewnością intrygujące, pokazujące różne aspekty życia zwykłych ludzi, próbujących jakoś wiązać koniec z końcem.
  • 6.9
    5.0

    Redoutable 2017

    Jest zaskakująco poprawną, klasyczną opowieścią biograficzną, znakomicie zagraną przez Louisa Garrela i Stacy Martin, ambiwalentnie traktującą samego Godarda, ale nie szukającą nietypowej formy czy nowatorskich metod przekazu.
  • 7.3
    6.0

    Dusza i ciało 2017

    Dzieło naprawdę oryginalne, ale też z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu.
  • ?
    6.0

    Nevesta 2017

    Choć w napisach początkowych filmu znajduje się adnotacja, że "został on oparty na autentycznych wydarzeniach", nie należy za bardzo przywiązywać do niej wagi. "Narzeczona" Swiatosława Podgajewskiego jest bowiem klasycznym horrorem o nawiedzonym domu i poddających się jego woli mieszkańcach. Trzeba jednak przyznać, że nie brakuje mu także ambicji.
  • 7.9
    8.0

    Twój Vincent 2017

    To - dosłownie i w przenośni - autentyczne dzieło sztuki.
  • 4.4
    5.0

    Mroczna wieża 2017

    Niektóre sceny są emocjonujące, a niektóre dają znać fanom Kinga, że twórcy świadomi są istnienia multiversum jego książek czy choćby istnienia billy-bumblerów. Ale większość z tych scen i obrazów została ukazana już w trailerze. W rezultacie uzyskaliśmy to, co zwykle jest udziałem wspaniałych polskich produkcji filmowych - po obejrzeniu trailera nie ma już potrzeby oglądania całego filmu.
  • 5.8
    6.0

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Czemu, ach czemu Luc Besson próbuje zrobić drugi "Piąty Element", zamiast skupić się na robieniu pierwszego "Valeriana"? Mogło być świetnie, a wyszło tylko kolorowo i ładnie. A przy tym łudząco podobnie do tego starszego filmu.
  • ?
    6.0

    Boski porządek 2017

    Wszystko to mocno schematyczne, poprawne, ale ciepłe i momentami zabawne, poza tym przypominające, że o swoje prawa zawsze trzeba walczyć.
  • 6.8
    5.0

    Zwierzęta 2017

    Niby wszystko to jest sprawnie nakręcone i powinno zachęcać do dekodowania wizji reżysera, ale jakoś nie zachęca - może dlatego, że film wydaje się dość wtórny, może dlatego, że bohaterowie nie są angażujący, a może dlatego, że zagadka wcale nie wygląda na jakoś specjalnie interesującą.
  • 6.8
    6.0

    Party 2017

    Ogląda się to naprawdę nieźle, bo rzecz napisana inteligentnie i świetnie zagrana, ale po seansie wiele w pamięci nie pozostaje.
  • 6.3
    6.0

    Neruda 2016

    Nieco oniryczna opowieść, momentami zaskakująca, ale z pewnością coś w sobie ma.
  • ?
    6.0

    Moja szczęśliwa rodzina 2017

    Niegłupie, dobrze zagrane, dające do myślenia.
  • 5.9
    5.0

    Król Belgów 2016

    Bywa zabawnie, niby też dochodzi do tego jakieś rozważanie sensowności istnienia monarchii we współczesnym świecie, ale całość raczej blada, dość mdła i szybko wypada z pamięci. Widać, że ambicje były większe, nie starczyło jednak talentu na realizację.
  • 5.7
    5.0

    El bar 2017

    Szybkie tempo, dynamiczne dialogi, zwroty akcji, humor, przy raczej średniej klasy aktorstwie i niespecjalnie rozbudowanych bohaterach, ale i tak mniej więcej od 2/3 filmu czuć, że pomysł się kończy i finał jednak był rozczarowujący.
  • 7.2
    8.0

    Doktor Strange 2016

    Kapitalne dialogi, pełne symbolicznych odniesień kwestie bohaterów, niewymuszony humor i nade wszystko posępny nastrój - od filmowego "Doktora Strange'a" trudno się oderwać.
  • 7.7
    8.0

    Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów 2016

    Nie zdarza się często, aby każdy kolejny film serii był lepszy od poprzednika.
  • 7.2
    7.0

    Spider-Man: Homecoming 2017

    Znamienne, że jeśli doszukiwać się w tym filmie wad, to będą to właśnie generyczne sceny, które trzeba było odbębnić w ramach franczyzy "Avengers". Ale cała reszta - coming-of-age story z niewymuszonym humorem, swobodnie równościowy ton, doskonały casting, podkreślenie statusu Parkera jako bohatera klasy robotniczej, czy wreszcie genialny w swej prostocie manewr zeitgeistowy z odejściem od kanonu w portretowaniu ciotki May, MJ i Flasha - i tak składa się na najlepszą adaptację z dotychczasowych.
  • 7.7
    10.0

    Kedi - sekretne życie kotów 2016

    Jeśli "Kedi" - film, który w takim samym stopniu bawi, co wzrusza - nie dostanie Oscara za najlepszy dokument, będzie to oznaczało, że świat nie zasługuje na to, by dłużej istnieć.
  • ?
    5.0

    Nochnye strazhi 2016

    W "Strażnikach nocy" nie ma nic oryginalnego. Scenariusz nakręconego w Rosji filmu litewskiego reżysera Emilisa Wélyvisa poskładany został z klisz obecnych w fantastycznym kinie grozy od wielu już lat. Mimo to ogląda się go z przyjemnością, głównie dlatego, że pojawiają się w nim przepiękne i seksowne wampirzyce, na dodatek nader chętne do gryzienia w szyję.
  • 5.4
    7.0

    Batman v Superman: Świt sprawiedliwości 2016

    Nie jest to oczywiście arcydzieło ani nawet obraz wybitny, ale w swojej formule sprawdza się - po dwakroć - znakomicie. I jako widowiskowe kino superbohaterskie, i jako wstęp do fabularnych opowieści o Lidze Sprawiedliwości, której narodziny możemy obserwować w finale tej historii.
  • 3.1
    4.0

    Rings 2017

    Takich szablonowych kryminałów i horrorów, w których duch podtyka palcem kolejne tropy, jest obecnie na pęczki i trzeba być nie lada wirtuozem, żeby nakręcić historię wybijającą się ponad pulpę. Gutiérrez wirtuozem jednak nie jest, więc i film wyszedł przeciętny.
  • 8.2
    8.0

    Dunkierka 2017

    Mimo że brak mu rozmachu charakterystycznego dla kolegi po fachu zza Atlantyku, minimalistycznie prowadzona narracja trzyma w wielkim napięciu.
  • 4.7
    6.0

    Paryż może poczekać 2016

    Jeśli szukacie dojrzałego i ambitnego dzieła filmowego, "Paryż może poczekać" raczej nie spełni waszych oczekiwań. Jeśli jednak frajda obcowania z pięknem francuskich pejzaży, urokami francuskiej kuchni i Diane Lane są dla was wystarczającymi powodami, by pójść do kina, istnieje duża szansa, że seans będzie przyjemnością.
  • 7.6
    8.0

    Wind River 2017

    Znakomity kryminał o morderstwie w indiańskim rezerwacie z solidnie przepracowanym społecznym tłem. Jego twórca, Taylor Sheridan, okazał się być nie tylko aktorskim przystojniakiem, ciekawym scenarzystą, ale swój drugi film potrafi wyreżyserować jakby miał w tym 30 lat doświadczenia.
  • ?
    8.0

    W czterech ścianach życia 2017

    Kameralny film o dramacie cywili w czasie trwającej wojny. Minimalistyczna forma potęguje emocje widza i wręcz zmusza to postawienia się w roli bohaterów. Zwłaszcza, że wiemy, że fabuła dotyczy współcześnie toczącego się konfliktu.
  • 6.8
    6.0

    McImperium 2016

    Bardzo porządnie zrobiony i zagrany film obyczajowy o tym, jak jeden pan ukradł braciom McDonald pomysł na bar szybkiej obsługi.
  • 2.8
    2.0

    Aplik@cja 2016

    Co z tego więc, że technicznie "Aplik@cja" jest bez zarzutu, skoro próżno szukać w niej sensu...
  • 7.9
    9.0

    Baby Driver 2017

    Wyborny pastisz i "nowe rozdanie" w jednym, niebywałe osiągnięcie techniczne, majstersztyk w dziedzinie montażu dźwięku, musical-nie-musical pisany pod retro-tracklistę, co lokuje go w osobliwej przestrzeni dzielonej zarówno ze space operą Jamesa Gunna, jak i z "American Graffiti" Lucasa.
  • 5.1
    8.0

    Tożsamość zdrajcy 2017

    Jak większość filmów szpiegowskich, jest to układanka z doskonale znanych klocków, ale trudno oderwać wzrok od ekranu. Niewątpliwie jest to zasługa nie tylko scenariusza i montażu, ale również gwiazd takich jak John Malkovich czy Noomi Rapace, które nawet nieco przerysowanym scenom potrafią nadać prawdziwości.
  • 6.4
    5.0

    Gru, Dru i Minionki 2017

    W porównaniu z poprzednimi filmami coś tu nie zagrało.
  • 7.3
    7.0

    To przychodzi po zmroku 2017

    Jeśli uważacie, że nie ma horroru bez wysypu jump-scare'ów, a brak finałowego twista zupełnie dyskwalifikuje filmy z tego gatunku, lepiej odpuście sobie seans "To przychodzi po zmroku". Jeśli jednak sądzicie, że od wyskakujących z ciemności potworów o wiele bardziej niepokojące potrafi być psychologiczne napięcie między bohaterami, a nic tak nie potęguje grozy jak ciasna przestrzeń, gra światłem i ruch kamery, filmu Treya Edwarda Shultsa nie powinniście przegapić.
  • 7.9
    7.0

    Baby Driver 2017

    W "Baby Driver" liczy się przede wszystkim frajda z oglądania, a tę Edgar Wright potrafi dostarczyć jak mało kto. Fabuła, gdzie przecież przez dużą jej część bohaterowie dociskają tylko gaz do dechy lub pociągają za spust, nie trąci kiczem, co na tle ostatnich zdobyczy gatunku jest rzadkością. A to już na dobre - choć nie wybitne - kino popularne z pewnością wystarcza.
  • 5.1
    6.0

    Tożsamość zdrajcy 2017

    Sprawny, nienużący film szpiegowski z aktualnym tematem w tle. Treść bowiem zaskakująco trafnie wstrzeliwuje się we współczesne wydarzenia.
  • 3.7
    2.0

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Oczywiście, seria "Transformers" ma ustaloną renomę i trudno spodziewać się, że jej najnowsza odsłona zaskoczy pogłębionym profilem bohaterów i ukrytym, pod pokładami efektów specjalnych, komentarzem do współczesności. Wymóg rozrywki na przyzwoitym poziomie to jednak faktor, bez którego kino blockbusterowe zionie większą niż w czarnej dziurze pustką.
  • 6.3
    7.0

    Ghost in the Shell 2017

    Nie budzi bezgranicznego zachwytu, ale i tak jest to całkiem atrakcyjne kino science fiction.
  • 4.6
    4.0

    Ostra noc 2017

    Prócz SNLowskiej gwiazdy Kate McKinnon, żadna z towarzyszących jej aktorek ze Scarlett Johansson na czele, nie dysponuje wystarczającym vis comica by na swych barkach pociągnąć komediowa atmosferę filmu dłużej niż przez kilka chwil. Jasne, czarny i mocny humor ścieli się tu równie gęsto co ścieżki koki w dyskotekowych toaletach, lecz to obowiązkowe przystanki na drodze do przewidywalnego finału.
  • 3.6
    2.0

    Jak dogryźć mafii 2017

    Cullenowie jak mogą zagęszczają mizerną fabułę twistami i wielopłaszczyznowymi intrygami, lecz pogubienie w nich możliwe jest jedynie kiedy widz - w oczekiwaniu na upragniony koniec - będzie zbyt często spoglądał na zegarek.