Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Kamil Witek

  • Średnia ocena: 6.7
  • Pozytywnych recenzji: 79%
  • Liczba recenzji: 39 w tym 39 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 31
  • Liczba recenzji negatywnych: 8

Recenzje

  • 5.6
    5.0

    Kryptonim HHhH 2017

    Nawet jeśli w "Kryptonimie HHhH" jest dużo historycznej dokładności, to brakuje filmowego mięsa.
  • 8.2
    7.0

    Szczęściarz 2017

    Sprawdza się najlepiej jako trochę niezamierzony film-pomnik dla zmarłego niedawno Harry'ego Dean Stantona.
  • 7.0
    7.0

    I tak cię kocham 2017

    Bez zgrzytu przyjmujemy prozaiczny, ale zawsze chwytliwy morał, iż czasem o sile naszych uczuć przekonujemy się najmocniej wtedy, kiedy jesteśmy najbliżej ich utraty.
  • 7.8
    8.0

    Good Time 2017

    W dynamicznej lecz rzetelnie sterowanej akcji, bracia Safdie nie definiują może na nowo gatunku kryminału, ale trzymając się w jego ramach potrafią wydobyć oryginalną jakość. Paradoksalnie - w opozycji do swoich bohaterów - ich lepsza przyszłość dopiero się zaczyna.
  • 6.5
    8.0

    Mother! 2017

    Czymże jednak jest "mother!" jeśli nie opowieścią o procesie twórczym artysty. Działaniu nie poddającym się żadnym miarom i zasadom. Narkotycznie złaknionym nieustannie nowych inspiracji.
  • 7.5
    8.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    W "Zabiciu świętego jelenia" niemal antyczną tragedia rozpisano na role, których nie powstydziliby się starogreccy mistrzowie.
  • 7.9
    8.0

    Twój Vincent 2017

    To - dosłownie i w przenośni - autentyczne dzieło sztuki.
  • 7.9
    7.0

    Baby Driver 2017

    W "Baby Driver" liczy się przede wszystkim frajda z oglądania, a tę Edgar Wright potrafi dostarczyć jak mało kto. Fabuła, gdzie przecież przez dużą jej część bohaterowie dociskają tylko gaz do dechy lub pociągają za spust, nie trąci kiczem, co na tle ostatnich zdobyczy gatunku jest rzadkością. A to już na dobre - choć nie wybitne - kino popularne z pewnością wystarcza.
  • 5.1
    6.0

    Tożsamość zdrajcy 2017

    Sprawny, nienużący film szpiegowski z aktualnym tematem w tle. Treść bowiem zaskakująco trafnie wstrzeliwuje się we współczesne wydarzenia.
  • 3.7
    2.0

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    Oczywiście, seria "Transformers" ma ustaloną renomę i trudno spodziewać się, że jej najnowsza odsłona zaskoczy pogłębionym profilem bohaterów i ukrytym, pod pokładami efektów specjalnych, komentarzem do współczesności. Wymóg rozrywki na przyzwoitym poziomie to jednak faktor, bez którego kino blockbusterowe zionie większą niż w czarnej dziurze pustką.
  • 4.6
    4.0

    Ostra noc 2017

    Prócz SNLowskiej gwiazdy Kate McKinnon, żadna z towarzyszących jej aktorek ze Scarlett Johansson na czele, nie dysponuje wystarczającym vis comica by na swych barkach pociągnąć komediowa atmosferę filmu dłużej niż przez kilka chwil. Jasne, czarny i mocny humor ścieli się tu równie gęsto co ścieżki koki w dyskotekowych toaletach, lecz to obowiązkowe przystanki na drodze do przewidywalnego finału.
  • 3.6
    2.0

    Jak dogryźć mafii 2017

    Cullenowie jak mogą zagęszczają mizerną fabułę twistami i wielopłaszczyznowymi intrygami, lecz pogubienie w nich możliwe jest jedynie kiedy widz - w oczekiwaniu na upragniony koniec - będzie zbyt często spoglądał na zegarek.
  • 4.0
    2.0

    Baywatch. Słoneczny patrol 2017

    W wyścigu o przyszłoroczną Złotą Malinę mamy nowego faworyta.
  • 3.7
    4.0

    Mumia 2017

    Pierwsza niesprawnie odgrzewana odsłona "Dark Universe" niestety boleśnie dowodzi, iż są pomysły na filmy, z którymi powinno się czynić to samo co z tytułową mumią: zakopać tak głęboko i tak daleko, żeby nikomu przez dobry kilka tysięcy lat nie przyszło do głowy robić ich kolejny remake.
  • 6.3
    7.0

    Król Artur: Legenda miecza 2017

    Nawet jeśli pod płaszczem średniowiecznego mitu Ritchie rozgrywa momentami zbyt mocno znaną ze swojej twórczości lekko zabawną opowieść wprost z bandyckich środowisk, to dla każdego umęczonego blockbusterową sztampą będzie to świeży i ożywczy powiew.
  • 6.9
    6.0

    Wonder Woman 2017

    Przygody Amazonki to pierwszy rasowy "Marvel" w uniwersum DC, sklecony według tych samych sprawdzonych prawideł, jakimi biało-czerwony komiksowy gigant raczy nas w filmach z serii "origins" od prawie dekady.
  • 7.6
    8.0

    Ja, Daniel Blake 2016

    Loach w tej materii obraca się znakomicie, i jak mało kto ciętą i celną ironią piętnuje absurdy niemal kafkowskiego systemu.
  • 8.1
    7.0

    Paterson 2016

    Znakomity punkt wyjścia dla wszystkich chcących przejrzeć się w lustrze własnej codzienności.
  • 7.6
    7.0

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Efekt końcowy jednak nie zawodzi, bo film Garetha Edwardsa miejscami ma zadatki na bycie najlepszym obrazem z gwiezdnej serii.
  • 6.9
    5.0

    American Honey 2016

    Nie przypomina bajkowej scenerii z jakiejkolwiek mainstreamowej wersji amerykańskiego snu. Barwy są tu przygaszone, światło naturalne i bez blasku, a otoczenie tak nieprzyjemne, że marzy się o natychmiastowej ucieczce.
  • 8.6
    8.0

    Manchester by the Sea 2016

    Pięknie powolny, lecz wyrazisty i nienużący dramat.
  • 6.6
    7.0

    Uczeń 2016

    Wzięcie pod czujne oko kamery szeroko rozumianego opętania i ślepego fanatyzmu.
  • 7.3
    9.0

    Każdy by chciał!! 2016

    Linklater nie tworzy skomplikowanego psychologicznie pejzażu postaci zanurzonych w problematyce studenckiej dorosłości. Lecz jego przezabawna i klimatyczna podróż do własnej młodości niesie ze sobą cechy niedostępne w większości przegadanych dramatów.
  • ?
    8.0

    Wystrzałowe krewetki 2016

    Odświeżenie skostniałej formy to nadzieja, że ten jeden z najstarszych filmowych gatunków ma jeszcze wiele do zaoferowania. A także zachęta dla wszystkich by wyjść na dwór, do hali czy gdziekolwiek indziej, by - ze znajomymi lub nie - trochę się poruszać.
  • 6.4
    7.0

    Człowiek-scyzoryk 2016

    Nie spodziewajcie się wizualnego szpagatu, bo formalnie jest tu bez błyskotek. Prawdziwy skarb stanowią natomiast dwie główne role.
  • ?
    7.0

    Joshy 2016

    W zamierzeniach - wieczór kawalerski, lecz każdy kto spodziewa się powtórki z "Kac Vegas" srogo się zawiedzie.
  • 6.7
    7.0

    Sully 2016

    Hanks w metodzie aktorskiej nie stosuje ekspresyjnych emocji, bo takie też nie odzwierciedlałyby odtwarzanego oryginału. Dramat kapitana portretuje w sposób uczciwy, dając występ stonowany i skromny, lecz w pełni godny niespodziewanego narodowego bohatera.
  • 7.5
    7.0

    Życie animowane 2016

    Roger Ross Williams niesie pokrzepiającą nadzieję dla wszystkich pośrednio i bezpośrednio dotkniętych tą ciężką przypadłością. Słowo "autyzm" bowiem niekoniecznie zawsze musi brzmieć jak trudny do zaakceptowania wyrok.
  • 8.0
    8.0

    Służąca 2016

    W syntezie form, stylów i faktur jest miejsce na wielopoziomowe intrygi, zdrady, sugestywną erotykę i przeszywające bólem obrazy tortur. Dość powiedzieć, że to zgrabny mariaż kina wielu gatunków i feministycznego manifestu.
  • 7.9
    8.0

    Egzamin 2016

    Mistrzowsko operując bohaterami i perspektywą tworzy sieć alegorii i znaków zapytania, które w drobiazgowej i niespiesznej narracji pozostaną w większości w zawieszeniu.
  • 7.6
    9.0

    Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie 2016

    W tej świetnie napisanej, i jeszcze lepiej zagranej, eleganckiej i szczerze zabawnej komedii, napędzanej przez gamę pełnych postaci, nie trudno odnaleźć refleksje na temat samego siebie.
  • 6.0
    5.0

    Nieznajoma dziewczyna 2016

    Charakterystyczna dla belgijskich reżyserów sucha i chłodna atmosfera filmu tym razem nie współgra ze sprawnym i przykuwającym uwagę prowadzeniu akcji, której w wielu miejscach przydałby się wartki zastrzyk.
  • 7.7
    7.0

    Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów 2016

    Udana żonglerka postaciami sprawia, że szyld "Kapitan Ameryka" służy tu wyłącznie do utrzymania wrażenia kontynuacji serii.
  • 7.4
    7.0

    Cloverfield Lane 10 2016

    Po dość monotonnym i nie do końca spełnionym "Projekcie: Monster", środkowa, czy bardziej druga część rodzącej się serii wchodzi jakościowo co najmniej o jeden schodek wyżej.
  • 5.9
    7.0

    Niewygodna prawda 2015

    Wartki dramat w rytmie pośpiesznie prowadzonego dziennikarskiego śledztwa, w którym obrazowo odmalowuje się reguły panujące w dzisiejszym dziennikarstwie.
  • 7.7
    9.0

    Lobster 2015

    Fabuła wyścielona twistami i pułapkami precyzyjnie wszczepia się w nieśpieszną i minimalistyczną narrację. Jak w idealnej muzycznej kompozycji, tak i w "Homarze" każda filmowa nuta i takt nie są przypadkowe.
  • 6.9
    7.0

    Komuna 2016

    Choć osadzona wiele lat wstecz, to zarazem niejako komentarz do współczesnych i pełnych ułudy lifestylowych nawoływań ze wszystkich stron do notorycznych zmian we własnym życiu.
  • 6.8
    8.0

    Miara człowieka 2015

    W tej całej mierności rzeczywistości "Miary człowieka" światła krytyki skierowane są na współczesny rynek pracy, gdzie zajęcie dobierane jest bardziej z przymusu niż wyboru.
  • 7.9
    8.0

    Mustang 2015

    W znakomicie wyważonym dramacie umiejętnie dawkuje proporcje gatunków, mieszając młode bohaterki, pasujące bardziej do kina młodzieżowego ze społecznym dramatem.