Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Grzegorz Fortuna

  • Średnia ocena: 5.9
  • Pozytywnych recenzji: 62%
  • Liczba recenzji: 26 w tym 21 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 13
  • Liczba recenzji negatywnych: 8
  • Średnio ocenia: 0.2 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 48% wyżej, 29% niżej, 24% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Baby Driver
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Ciemniejsza strona Greya
  • Najbardziej odrębna ocena: 4.0 dla Jackie

Recenzje

  • 3.0
    ?

    Reakcja łańcuchowa 2017

    Trudno też zrozumieć, po co w filmie wątek czarnobylski, bo wszystkie próby podłączenia go do fabuły ujawniają, że snuta przez Jakuba Pączka opowieść nie ma z Czarnobylem nic wspólnego. No, może poza jednym - "Reakcja łańcuchowa" też jest katastrofą.
  • 8.0
    ?

    Cicha noc 2017

    Wizja Domalewskiego okazuje się ostatecznie głęboko humanistyczna i zupełnie pozbawiona nihilizmu czy protekcjonalizmu, a finałowy monolog Arkadiusza Jakubika, nazywającego wprost towarzyszące filmowi emocje, jest niczym innym jak szczerym wyznaniem.
  • 6.9
    ?

    Ptaki śpiewają w Kigali 2017

    Kino cichego smutku i niewyrażalnej pustki, kino wycofane, niezabiegające o uwagę i niełatwe w odbiorze. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że wrażliwość, do której stara się dotrzeć, już się narodziła.
  • 5.4
    ?

    Szczęście świata 2016

    W połączeniu z wykorzystaną przez reżysera konwencją realizmu magicznego daje to efekt porażający - przedwojenna wielokulturowość nie ożywa dzięki dialogom czy fabularnym opisom, ale za sprawą skupienia na smakach, zapachach i odgłosach, oddanych na ekranie w rozświetlonych zdjęciach Marcina Koszałki i subtelnej muzyce Motion Trio i Janusza Wojtarowicza.
  • 6.5
    ?

    Człowiek z magicznym pudełkiem 2017

    Jawi się jako film urokliwy i pomysłowy, lecz pozbawiony dramaturgii i niezbyt dopracowany pod względem narracyjnym. Dochodzi więc do sytuacji poniekąd paradoksalnej - mimo budżetowych niedostatków film Koksa radzi sobie jako wizja świata przyszłości, nie przekonuje natomiast jako romans i thriller.
  • 7.9
    9.0

    Baby Driver 2017

    Arcydzieło timingu, które nawet Terence'a Fletchera z "Whiplash" wpędziłoby w kompleksy.
  • 4.0
    3.0

    Baywatch. Słoneczny patrol 2017

    Nie ma ani kiczowatego uroku oryginału, ani energii porządnego rebootu.
  • 7.5
    9.0

    Uciekaj! 2017

    Korzystając z komedii i horroru, opowiada o doświadczeniu związanym z rasą i pochodzeniem w sposób bardziej dosadny i skuteczny niż tuzin smętnych filmów o niewolnictwie razem wziętych.
  • 6.8
    4.0

    Jackie 2016

    Wygląda tak, jakby jej twórcy próbowali za wszelką cenę obronić się przed wpadnięciem w sidła biograficznej sztampy - pozbawiony chronologii scenariusz skacze między kolejnymi dniami od morderstwa JFK do jego pogrzebu, operator Stephane Fontaine przykleja kamerę do głowy Natalie Portman, a ta ostatnia gra tytułową pierwszą damę na trzysta procent, nadgorliwie imitując wszystkie elementy jej stylu bycia.
  • 7.1
    7.0

    Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej 2017

    Seksuologiczna kontynuacja kinowej sagi o bogach medycyny PRL-u wydaje się o wiele mniej udana niż jej kardiologiczny poprzednik.
  • 8.1
    8.0

    Lego Batman: Film 2017

    Najbardziej błyskotliwa wizja relacji Batmana z Jokerem w historii kina i najciekawszy film o superbohaterach DC od czasów Tima Burtona.
  • 2.7
    2.0

    Ciemniejsza strona Greya 2017

    Seks wygląda tu mniej zachęcająco niż w podręczniku do życia w rodzinie wydanym przez katolickich konserwatystów.
  • 8.1
    9.0

    La La Land 2016

    Zachwyca i emocjonuje, bo wszystkie jego elementy współgrają ze sobą jak najlepsza orkiestra. I dzięki temu można się w nim zakochać po uszy.
  • 7.6
    9.0

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Szara strefa, która rozpościera się między jasną i ciemną stroną Mocy, jest tu większa niż kiedykolwiek wcześniej.
  • 5.1
    3.0

    Fale 2016

    Niewiele mają więc wspólnego z efektowną tytułową fryzurą - pod tupecikiem pseudorealizmu jest tu kompletnie łyso.
  • 7.5
    8.0

    Nienawistna ósemka 2015

    Ogląda się ze sporym zainteresowaniem, rozwój akcji potrafi niekiedy mocno zaskoczyć, a inscenizacja poszczególnych scen (w szczególności tych najbardziej brutalnych) przypomina, że za kamerą stoi człowiek, który zafundował widzom kilka naprawdę wspaniałych filmów.
  • 6.0
    4.0

    Joy 2015

    Skrajnie nieprzemyślany, niedorobiony, prowadzony ręką reżysera, który zachowuje się tak, jakby znudził go jego własny styl.
  • 7.8
    8.0

    Big Short 2015

    Zaskakująco szalony jak na film o facetach w garniturach.
  • 6.8
    7.0

    High-Rise 2015

    Reżyser ogrywa te wszystkie metafory i inne tropy stylistyczne w sposób bardzo unikatowy i bardzo "swój".
  • 6.3
    7.0

    Hardcore Henry 2015

    Reżyser wyciąga kolejne asy z rękawa - a to zaskoczy wsadzonym nieco od czapy, ale diabelnie zabawnym numerem musicalowym, a to puści oko do fanów Sin City, a to rozbuduje do rozmiarów jednego z filarów fabuły wątek, który początkowo wydawał się jedynie żartem.
  • 5.8
    7.0

    Psy mafii 2016

    W parze z brutalnością Psów mafii idzie na szczęście realizm, który pozwala w ten obmierzły świat uwierzyć. Nie chodzi tu jednak tylko o realizm dotyczący scen strzelanin i pościgów czy o nieco chropowate, przybrudzone zdjęcia, ale o patologiczne wręcz przywiązanie do szczegółów.
  • 3.7
    2.0

    Historia Roja 2016

    Mamy w końcu do czynienia z jednym z najgorszych scenariuszy w historii współczesnego polskiego kina wojennego, który jakimś cudem przekuto w jeszcze gorszy film.
  • 2.5
    2.0

    Smoleńsk 2016

    W pewnym momencie "Smoleńsk" przestaje być tylko filmem nieudolnym, paranoicznym i niezamierzenie śmiesznym, a staje się niestosownym narzędziem propagandowym.
  • 6.1
    6.0

    Nerve 2016

    Widać, że reżyserski duet myślał przede wszystkim o widowni wychowanej przez Internet, w którym trzeba przykuwać uwagę za wszelką cenę, a choćby kilkadziesiąt sekund przynudzania to samobójstwo.
  • 4.2
    2.0

    Las samobójców 2016

    Podobnie jak zdecydowana większość współczesnych przedstawicieli gatunku horroru amerykańskiego głównego nurtu, "Las samobójców" ujawnia objawy znacznej większości schorzeń, które trawią tenże gatunek w ostatnich latach.
  • 5.8
    8.0

    Neon Demon 2016

    Można zarzucić "Neon Demonowi", że o nic w tym filmie nie chodzi i że wszystko jest tu tylko dla chwilowego efektu. Problem w tym, że to film o świecie wielkiej mody, w którym żadne z powyższych oskarżeń nie ma racji bytu.