Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
  • Średnia ocena: 6.7
  • Pozytywnych recenzji: 82%
  • Liczba recenzji: 294 w tym 249 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 204
  • Liczba recenzji negatywnych: 45
  • Średnio ocenia: 0.1 wyżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 48% wyżej, 21% niżej, 32% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Dunkierka
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Botoks
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Na granicy

Recenzje

  • 8.3
    8.5

    Kuso 2017

    Dzieło amerykańskiego muzyka jest zarazem zatrważające i fascynujące - to niezapomniane przeżycie kinematograficzne. Eksperyment Flying Lotusa to kino nieomalże masochistyczne, które rzuca widzom wyzwanie, badając granice ich wytrzymałości.
  • 6.2
    7.0

    Italian race 2016

    Gdyby pierwsze części "Szybkich i Wściekłych" nakręcić w Europie, mogłoby z tego wyjść coś na wzór "Italian Race".
  • 6.6
    7.0

    Pamiętam Cię 2017

    Bardzo solidne rzemieślniczo kino. Axelsson wciąga widza w zagmatwaną intrygę, nadając całości klimatycznego, surowego nastroju.
  • 7.5
    8.0

    Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi 2017

    W ciekawy sposób kontynuuje dobrze znane nam wątki i buduje podwaliny pod dalszą część historii. Dzięki kilku zaskakującym elementom oraz niezwykle ciekawemu i genialnemu w swojej prostocie pomysłowi, w kolejnym Epizodzie Sagi zdarzyć się może naprawdę wszystko.
  • 6.2
    ?

    Tom of Finland 2017

    Wydaje się bardziej szkicem, pierwszą wersją historii, aniżeli ukończonym scenariuszem filmowym, a co dopiero gotowym filmem.
  • 5.4
    6.5

    Liga Sprawiedliwości 2017

    Mimo wszystko - "Liga Sprawiedliwości" wyciągnęła wnioski z błędów swoich poprzedników i skracając czas swojego trwania oraz prowadząc jedną, a nie wiele historii, potrafi przykuć uwagę widza i zapewnić mu miłej rozrywki przez dwie godziny czasu trwania.
  • 6.9
    8.0

    Tunel 2016

    Jest dziełem, który z prostego tematu - mężczyzna uwięziony w tunelu - potrafi wycisnąć naprawdę wiele, czasem niespodziewanych, emocji i ukazać sytuacje w wyjątkowo kompleksowy sposób. Tym samym kino koreańskie po raz kolejny pokazuje, ze ma naprawdę dużo do zaoferowania.
  • 4.7
    6.5

    Slumber 2017

    Zgrabny horror, który ogląda się z przyjemnością i zainteresowaniem. Na długie listopadowe wieczory, gdy sami padamy ofiarą bezsenności, jak znalazł.
  • 5.6
    6.5

    Kryptonim HHhH 2017

    Mimo wielu cierpkich słów względem pierwszej połowy obrazu, należy zaznaczyć, że nie jest to zły film. To jednak obraz, który długo dochodzi do swoich prawdziwie dobrych, angażujących scen, przez sporą część każąc nam zastanawiać się nad celem całej historii.
  • 7.8
    7.5

    Disaster Artist 2017

    Mimo całego serca, jakie mam do tego filmu i jego niezaprzeczalnej jakości, zabrakło mi nieco kontekstu tego, co wydarzyło się z filmem po premierze.
  • 6.2
    7.5

    Śmierć nadejdzie dziś 2017

    Wyśmienity komedio-horror, który pokazuje, że ten podgatunek wciąż ma wiele do pokazania.
  • 6.6
    7.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Odpowiedzi udzielane przez reżyserkę często wydają się oczywiste, jednak "Pomiędzy słowami" sprawdza się doskonale jako dramat jednostki, która swą egzystencję w obcym kraju oparła na kłamstwie.
  • ?
    6.0

    Zorza polarna 2017

    Uderza w archetyp matki, podaje w wątpliwość przekonanie o bezwarunkowej matczynej miłości.
  • 6.0
    5.0

    Zabić arbuza 2017

    Przemiana Cao Chena jest przekonująca, jednak towarzyszące jej metafory o dzikich arbuzach czy gwiżdżącej świni rażą łopatologią.
  • 7.7
    7.5

    Thor: Ragnarok 2017

    Ogląda się z nieskrywaną radością, gdyż poprowadzony jest z rozmachem, przysłowiowym "jajem" i werwą. W ciekawy sposób łączy pstrokate elementy wizualne Planety Sakaar z większą powagą, stonowaniem i pozłacanym światem Asgardu, w który wkrada się zielony mrok pod postacią Heli.
  • 5.8
    7.5

    Wyznanie 2017

    Gruzin zaskarbił sobie moje uznanie "Mandarynkami", zaś "Wyznaniem" potwierdził wszystkie poglądy dotyczące jego twórczości. Zdołał nakręcić kolejny absorbujący, prowokujący do przemyśleń film.
  • 6.5
    7.0

    Człowiek z magicznym pudełkiem 2017

    Ambitna wizja, wymagająca jednak wyobraźni ze strony widza oraz zrozumienia ograniczeń naszej kinematografii.
  • 4.5
    6.0

    Pierwszy śnieg 2017

    Materiał źródłowy mógł być zekranizowany lepiej, ale skoro tegoroczne adaptacje znanych dzieł literackich nas nie rozpieszczały, należy chyba cieszyć się z tego, co nie zszargało dobrego imienia pisarza. A tego grzechu Alfredson nie popełnił.
  • 8.2
    7.7

    Blade Runner 2049 2017

    Jest intrygującą przejażdżką audiowizualną, która zapewnia widzowi także przemyśleń filozoficznych, które choć zbyt wprost padają z ekranu, nadal potrafią stać się pożywką dla umysłu.
  • 2.7
    2.0

    Botoks 2017

    Gdyby jednak jedynym problemem "Botoksu" był bełkotliwy wydźwięk mętnej całości, można by go potencjalnie docenić za cokolwiek innego. Sęk w tym, że w tym filmie nie ma nic, co zasługiwałoby na pozytywną ocenę. Dosłownie nic.
  • 7.3
    7.0

    Piękny kraj 2017

    Uwodzi widza, nawet mimo swojej prostoty w formie.
  • 7.2
    6.5

    Mayhem 2017

    Jest awangardową wariacją na temat zezwierzęcenia obecnego w korporacyjnym świecie - jest bardzo krwawo, zabawnie i złośliwie. Chociaż nie ma tak skomplikowanej symboliki jak "High Rise", nie oferuje skrajnej brutalności lub wysoce moralizatorskiego tonu, jest lekturą obowiązkową dla fanów krwawej łaźni z przesłaniem.
  • ?
    7.0

    Mom and Dad 2017

    Szalona jazda bez trzymanki, trochę jak wariacja na temat horroru "Ojczym" oraz inteligentna gra ze stereotypowym podejściem do kochającego archetypu rodziny.
  • 6.5
    ?

    Mother! 2017

    Przedziwny, kuriozalny, mocny i silnie oddziałujący na zmysły. A choć nie wwierca się w głowę z taką precyzją, jak poprzednie filmy reżysera, nie sposób odmówić Aronofskiemu rozmachu i jaj w podejmowaniu tematów, które stale będą aktualne.
  • 9.1
    8.0

    Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 2017

    Doskonały dramat, który nie unika momentów humorystycznych, które podprowadzone w odpowiednich momentach, podbijają tylko emocjonalny wydźwięk całej historii. Film tak dobry, że ma szansę wiele zwojować, gdy przyjdzie czas na nominacje do prestiżowych nagród.
  • 7.2
    7.5

    Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 2017

    Jest intrygującym filmem sportowym, który skupia się także na wewnętrznych motywacjach i rozterkach swoich bohaterów, gdyż "to także psychologiczny thriller", jak zarzekał się podczas konferencji prasowej reżyser. Nie wiem czy posunąłbym się do aż tak dalekich wniosków, niemniej zdecydowanie jest to interesujący portret dwóch osobistości, które choć diametralnie od siebie różne, potrafiły się doskonale wzajemnie zrozumieć, dzieląc podobną pasję do sportu i zwycięstwa.
  • 5.3
    7.0

    Synalek 2017

    Niezobowiązująca, zabawna komedia, świetna na zwieńczenie lata w dobrym humorze. Balansując na granicy dobrego smaku, nigdy go nie przekracza, racząc widza różnorodnymi żartami z różnych rejestrów, pozwalając przy tym śmiechowi wyrwać się z naszych trzewi.
  • ?
    7.5

    Suka 2017

    Film odważny - mówi o czymś, co znamy, ale w sposób awangardowy. Szalony pomysł fantastycznie uwypukla problem jałowości emocjonalnej, coraz częściej obecnej w nowoczesnym, zdigitalizowanym świecie.
  • 6.8
    7.5

    Barry Seal: Król przemytu 2017

    Zwięzły, dynamiczny i inteligentny film, który opowiadając prawdziwą historię handlarza bronią, odkrywa także kulisy nieortodoksyjnych działań amerykańskiego rządu.
  • ?
    6.5

    Gdy zapadnie zmrok 2016

    Nigdy nie kieruje interpretacji widza w jakąkolwiek stronę. Ktoś może dojrzeć "Barakę", kto inny zaś zadumę nad nowym światem. W tym tkwi jednak siła filmu tajskiej reżyserki, gdyż - podobnie jak w rzeczywistym świecie - nic nie jest czarno-białe, a wszystko subiektywne.
  • 8.1
    8.0

    W ułamku sekundy 2017

    Zdecydowanie jeden z najlepszych filmów, które pokazano podczas tegorocznej edycji festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Film Fatiha Akina należy traktować jako przestrogę, aby pośród pięknych, demokratycznych haseł, nie zapomnieć o ludzkich uczuciach. Bowiem one potrafią czynić największą krzywdę, której żaden system nie zapobiegnie.
  • ?
    6.5

    Menashe 2017

    Weinstein utkał gobelin złożony z kilku kolorów, którego głównym motywem jest kultura żydowska - jej mądrość, specyfika i piękno, ale także miażdżąca dla jednostki zatwardziałość. "Menashe" należy zatem traktować jako ciekawy eksperyment - coś, co idealnie wpasowuje się w konwencję wrocławskiego festiwalu.
  • 6.8
    ?

    Party 2017

    Sally Potter w nieco ponad godzinę metrażu osiąga w "The Party" sukces, którego pozazdrościć może wielu wybitnych reżyserów. Jej film nie tylko bawi swoim absurdem, czy też rzuca odważne komentarze dotyczące politycznego "stanu rzeczy", ale zachwyca swoją skromną formą, stawiając na piedestale sztukę aktorstwa.
  • 7.3
    7.0

    Maudie 2016

    Produkcja dobra i godna uwagi, która napełni nas pozytywną energią.
  • 8.3
    8.0

    Tamte dni, tamte noce 2017

    Subtelny, łagodny, urokliwy, pełen ciepła i zrozumienia. Na dodatek taki, który dość dobrze zarysowuje dylematy swoich bohaterów i pozwala widzowi wczuć się w sytuację przedstawioną, mamiąc przy tym zmysły ciekawymi zagraniami formalnymi. Wyśmienite Kino!
  • 6.8
    7.5

    Mięso 2016

    Filmowa potrawa, która swoim wyrazistym smakiem może uwieść niejednego widza. Może także całkowicie odrzucić. Przełamując jednak barierę obrzydliwości, odstawiając na bok sceny rozrywania ludzkich kończyn, czy też krwi spływającej po sardonicznie uśmiechniętej twarzy Justine, "Mięso" to świetnie opowiedziana historia, z odpowiednim tempem i popisową kreacją aktorską Marilier.
  • 8.2
    9.0

    Dunkierka 2017

    Zapewne zapisze się jako kamień milowy w kinie wojennym. To epickie widowisko, które ma wszystkie elementy wielkiego spektaklu - wyborne zdjęcia, przekonywające kreacje aktorskie i tempo, które angażuje widza.
  • 8.1
    8.0

    The Square 2017

    Jest jednak właśnie takim filmem, na jaki czekałem na tegorocznej imprezie. Nietuzinkowym, zabawnym i lekkim, będąc przy tym także ciekawym i ostrym komentarzem społecznym. Obrazem, o którym naprawdę chce się dyskutować, bo i jest o czym.
  • 6.4
    7.5

    Darkland 2017

    Poprowadzony jest z rozmachem, posiadając przy tym dynamiczne tempo wydarzeń, dlatego ogląda się go z niegasnącym zainteresowaniem.
  • 8.1
    ?

    Aquarius 2016

    Tak jak większość, jeśli nie wszystkie filmy amerykańskiego twórcy, dzieło Filho prezentuje życie rozsadzające od środka skorupę skostniałych form i obezwładniającego człowieka aparatu władzy.
  • 6.7
    8.5

    Podwójny kochanek 2017

    Produkcja, bazująca na powieści Joyce Caol Oates zaskakuje na każdym kroku. Nie tylko pomysłami inscenizacji, czy wysublimowanymi zagraniami formalnymi, ale także nietuzinkowymi pomysłami scenariuszowymi, które raz za razem prowadzą nas na niespotykane wody. To sprawia, że cały czas siedzimy niemal na brzegu siedzenia, zastanawiając się, jakiego rodzaju niespodzianka czeka nas w kolejnych minutach.
  • 3.7
    3.5

    Transformers: Ostatni Rycerz 2017

    To właściwie trzy filmy w jednym. Każdy trwa mniej więcej godzinę i jest bardziej chaotyczny od poprzedniego.
  • 5.8
    7.0

    Mój anioł 2016

    Formą przypomina mi "Kosmos" Żuławskiego. Belgijski dramat jest jednak o wiele bardziej spokojny, cichy. To zlepek obrazów, które nudzą, dopóki nie pozwolimy sobie zatopić się w treści.
  • ?
    3.0

    Córki Abril 2017

    Sposób, w jaki Franco prowadzi swoją historię ani nie ciekawi, ani nie szokuje. Wywołuje jedynie irytację.
  • 6.9
    6.5

    Wonder Woman 2017

    Ogląda się z zainteresowaniem. Całości brakuje jednak nuty świeżości, czy luzu, by zaangażować widza bez reszty.
  • 6.2
    4.0

    Królewicz Olch 2016

    Ciężko się ogląda ten film. Po pierwsze przez rozbuchaną formę, która na siłę próbuje zakryć prostotę tej historii, po drugie - przez tendencję reżysera do udziwniania kolejnych scen, jakby wymyślania na bieżąco co by innego, nietypowego mogli zrobić bohaterowie, co by zaskoczyło, zszokowało widza.
  • 7.3
    6.0

    Safari 2016

    Tak jak poprzednie filmy Seidla, tak i ten obraz jest niezwykle zimny, właściwie pozbawiony komentarza, jedynie przygląda się pewnym sytuacjom.
  • 7.3
    9.0

    Sama przeciw wszystkim 2016

    Wciąga, zaskakuje, budzi żywe emocje, porywa, a na dodatek porusza niezwykle aktualny problem, pozwalając widzowi poznać własną opinię na jego temat.
  • 7.6
    8.0

    Wind River 2017

    Film oparty jest na prawdziwej historii i kończy się przejmującym komunikatem: "Nie prowadzi się statystyk dotyczących zaginięć dziewczyn w rezerwatach Indian", dlatego rodziny takich osób muszą na własną rękę szukać pomocy i sprawiedliwości. "Wind River" staje się dzięki temu nie tylko znakomitym filmem, ale także ważnym manifestem sprzeciwu i działania na rzecz polepszenia sytuacji.
  • 6.9
    6.5

    Redoutable 2017

    Dzieło, choć ciekawe, finalnie nie rezonuje tak mocno, jak powinno. Nie zostaje w głowie. Duch Godarda jest większy niż ten film!
  • 7.5
    5.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    O ile film jest ciekawy wizualnie i od strony samej historii porusza ważne i bieżące tematy, o tyle jego realizacja leży i kwiczy, wołając o pomstę do nieba.
  • 7.8
    7.0

    Good Time 2017

    Dzięki "Good Time" naprawdę spędzimy dobry czas w kinie.
  • 6.7
    7.7

    Na pokuszenie 2017

    Ciekawie poprowadzony, opowiadający interesującą historię i badający przy tym ludzką psychikę. Produkcja godna jest uwagi widza oraz wielu laurów, które mogą wkrótce na nią spłynąć.
  • 7.2
    ?

    Zwyczajna dziewczyna 2016

    Ma w sobie staroświecki wdzięk najlepszych screwball comedies, tak jakby sztuki zręcznej, pingpongowej riposty nauczyła się od samego Howarda Hawksa czy Prestona Sturgesa. Ponadto Scherfig zdaje się świadomie czerpać również z bogatej tradycji filmowej kraju, do którego twórczo zawitała.
  • 6.3
    7.0

    120 uderzeń serca 2017

    Film, który zdecydowanie warty jest uwagi oraz dyskusji, którą może zrodzić. Produkcja jest bowiem niezwykle przemyślana, a reżyser potrafił z pomocą poszczególnych momentów dotknąć szerokiego spektrum tematów i różnych punktów widzenia.
  • 6.0
    7.0

    Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara 2017

    Nie jest filmem tak świeżym, zaskakującym, czy porywającym, jak oryginalna produkcja z 2003 roku, ale widać, że twórcy dobrze wyczuli mieszankę elementów, które sprawiły, że poprzednie filmy odniosły sukces. Piąta część cyklu to obraz poprawny, zgrabnie poprowadzony, który choć nie zaskakuje, nie zostawia też z poczuciem niedosytu. Wszystkie składniki są bowiem tak dobrze zmiksowane, że film ogląda się z uśmiechem na ustach.
  • ?
    ?

    Visages, villages 2017

    "Visages Villages" ogląda się z niemałą przyjemnością. Nie jest to jednak film kinowy dla szerokiej publiczności. To pozycja dla pasjonatów twórczości obydwojga artystów, którzy chcieliby zobaczyć jak to jest przebywać z nimi na co dzień. Film zaraża przy tym pozytywną energią emanującą z każdej serdecznej interakcji, którą możemy oglądać na ekranie.
  • 8.1
    7.0

    The Florida Project 2017

    Urzeka podejściem do tematu. Eksplorując różne oblicza relacji matki i córki, więzi z miejscem, czy zderzeniem z szarą codziennością, reżyser potrafi także wyłapać humorystyczne momenty w dość smutnej rzeczywistości, którą portretuje.
  • 7.2
    7.0

    Wonderstruck 2017

    Jest proste, ale urokliwe. Angażuje widza, mimo że akcja sączy się i snuje.
  • 8.1
    7.0

    Niemiłość 2017

    Miło zaskakuje. Choć nie pozostawia złudzeń i nie daje nadziei, to sposób, w jaki portretuje rzeczywistość, przykuwa uwagę, buduje napięcie, a także każe zastanowić się nad stanem otaczającego nas świata.
  • 5.0
    4.0

    Kobiety mojego życia 2017

    To w zasadzie kilka filmów w jednym. Każdy utrzymany w innej konwencji, tonacji, a nawet posiadający inny wątek główny. Sposób ich połączenia - przez postać głównego bohatera, reżysera filmowego, niestety się nie sprawdza. Poszczególne wątki i pomysły są bowiem tak bardzo oderwane od siebie, że zastanawia wręcz jak doszło do tego, że to ten sam film.
  • 7.0
    6.5

    Butterfly Kisses 2017

    Niestety nie jest bez uchybień. Jednak dla samej wartości merytorycznej i wspomnianego wyżej dyskursu myślowego, warto po niego sięgnąć.
  • 5.5
    7.0

    Obcy: Przymierze 2017

    Jest filmem godnym tytułowej serii. Na dodatek druga połowa seansu z nawiązką rekompensuje błędy pierwszej godziny.
  • 4.3
    5.0

    The Circle. Krąg 2017

    Film niespełnionych ambicji.
  • 7.8
    7.0

    Strażnicy Galaktyki vol. 2 2017

    Jest dobrym, momentami naprawdę świetnym filmem. Sęk tkwi w tym, że "Strażnicy Galaktyki" postawili poprzeczkę tak wysoko i tak bardzo odmienili wizerunek kina komiksowego, że nie sposób było ten poziom przeskoczyć.
  • 5.7
    6.0

    Riko prawie bocian 2017

    Europejski film jest więc całkiem sympatyczną bajką dla dużych i małych dzieci, która przysporzy kilku uśmiechów, a nawet kilku parsknięć śmiechem. Mimo wszystko - raczej nie wytrzyma próby ponownych seansów, ani nie zostanie w głowie na dłużej. Z drugiej strony - jako jednorazowa rozrywka na rozluźnienie, sprawdzi się całkiem nieźle.
  • 6.1
    7.0

    Wybawienie 2016

    Choć dzieło ustępuje poziomem wyśmienitym "Łowcom bażantów", jest na tyle mroczne, klimatyczne i pełne niuansów (oraz ciekawych rozmów o wierze), że z czystym sumieniem mogę polecić seans.
  • 7.0
    ?

    W sieci 2016

    Mądre i szczere kino, które potrafi wzruszać i oburzać. Powoli uchyla drzwi na nowe myślenie o rzeczywistości.
  • 6.8
    6.7

    Szybcy i wściekli 8 2017

    Niczym nieskrępowana, bezkompromisowa rozrywka, która stanowi idealny przyczynek do odprężenia się i zapomnienia o bożym świecie, wrzucając nas w wir rozpędzonej akcji.
  • 6.8
    ?

    Matka 2016

    Kino powolne, stonowane, rozgrywające dramaty pod powierzchnią.
  • 5.0
    5.7

    Carrie Pilby 2016

    Przy tych wszystkich uwagach warto także zauważyć, że niemal dwie godziny seansu mijają widzowi w miłej i przyjemnej atmosferze. Duża w tym zasługa niezłej Bel Powley, która choć nie jest wulkanem energii, zarażającym widza swoim bezprecedensowym podejściem do świata, jak miało to miejsce w "Wyznaniach Nastolatki", nadal urzeka swoim niewymuszonym urokiem i specyficznym sposobem bycia.
  • 4.4
    6.5

    Ostatnia klątwa 2016

    Nie trafi pewnie do annałów historii kinematografii. Mimo to, jest w tym obrazie coś przedziwnie intrygującego, odstającego od szarej masy, którą mainstreamowa widownia jest zazwyczaj karmiona. To propozycja sklejona pod gusta nieco bardziej wymagającego konsumenta.
  • 6.5
    6.0

    Zud 2016

    Ciekawie jest przestawić się na półtorej godziny na ten spowolniony sposób odczuwania, przeżywania, doświadczania.
  • 6.3
    7.0

    Ghost in the Shell 2017

    Dzięki ciekawej fabule, intrygującej warstwie wizualnej, niezłych sekwencjach akcji oraz wplątanym w fabułę rozważaniom filozoficznym, wciąga w świat przedstawiony, przysparzając pozytywnych wrażeń.
  • 6.4
    7.0

    Dalida. Skazana na miłość 2016

    Wywołuje szereg różnych emocji. Zupełnie jak same utwory platynowej artystki.
  • 5.4
    ?

    Power Rangers 2017

    Więcej tu czczej gadaniny niż kaskaderskich popisów, robienia maślanych oczu niż cyfrowych efektów. Kino akcji z niego żadne.
  • 5.6
    6.0

    Cienie 2016

    Jest opowieścią ku przestrodze, pokazującą do czego zdolny jest człowiek na skraju desperacji.
  • 7.6
    ?

    Moonlight 2016

    W "Moonlight" nie ma prostych rozwiązań, nieskomplikowanych postaci. Nie wiadomo, jak skończy Chiron, mimo że jego motywacje są jasne. Getto gettem, wrażliwiec wrażliwcem, ale ostatni rozdział filmu daje do zrozumienia, że wszystko jest względne.
  • 6.4
    7.0

    Azyl 2017

    Być może w filmie brakuje nieco pogłębionej psychologicznej głębi, jednak reżyserka w dość ciekawy sposób portretuje poruszany przez siebie problem. W takim formacie film sprawdzi się świetnie jako wstęp do dyskusji na temat Warszawy podczas II Wojny Światowej, Powstania Warszawskiego, czy rozmowy o ważnych figurach historycznych tamtego okresu.
  • 7.5
    8.0

    Uciekaj! 2017

    Niejednokrotnie bawi, wprawia w osłupienie, straszy, ale co najistotniejsze - nie pozwala nudzić się nawet przez chwilę.
  • 6.2
    ?

    Pokot 2017

    Leży intryga, leżą postaci i dialogi. Niesamowity nastrój grozy pryska, gdy na ekranie pojawiają się pajacujący Andrzej Grabowski i Jakub Gierszał.
  • 6.2
    ?

    Praktykant 2016

    Stoi w zupełnej opozycji do kina rozrywkowego, ale w swej wymowie pretenduje do miana filmu uniwersalnego i koniecznego do obejrzenia.
  • 6.5
    7.0

    Stado 2015

    Dobry film, któremu niestety trochę brakuje, by być prawdziwie świetnym.
  • 5.1
    6.0

    Kalifornia 2015

    Przyjaźń międzypokoleniową Esteli i Carlosa świetnie się śledzi, dobrze obserwuje. To ona w finalnym wrażeniu broni film, z którego można byłoby wydobyć więcej.
  • 6.7
    8.0

    Kong: Wyspa Czaszki 2017

    Blockbuster, na jaki w tym roku czekaliśmy - przemyślany, świetnie nakręcony, trzymający w napięciu, a przy tym zabawny, z barwnymi postaciami i nie urągający inteligencji widza.
  • 7.9
    7.5

    Logan: Wolverine 2017

    Najlepszy z solowych filmów o Wolverinie.
  • 6.9
    ?

    Milczenie 2016

    Scorsese wyczerpuje intelektualny potencjał "Milczenia".
  • 7.6
    9.0

    Moonlight 2016

    Opowiedziana z rozwagą, wciągająca i poruszająca historia.
  • 3.0
    ?

    Atak krwiożerczych donatów 2016

    To nie jest film dla każdego. W tym tanim pastiszu kina grozy odnajdą się przede wszystkim Ci, którzy kinu klasy B wybaczą uproszczenia, większe lub mniejsze skróty myślowe i całą masę sztampy. Jedno jest jednak zagwarantowane - już nigdy nie spojrzymy tak samo na polukrowane pączki.
  • 7.3
    7.0

    Dusza i ciało 2017

    Jest melancholijną i pełną ciepła opowieścią o poszukiwaniu miłości przez introwertyków.
  • 6.1
    ?

    Bodom 2016

    Jest przyjemną odmianą dla fanów mocnych wrażeń. To film z zaskakująco świeżą i nieprzewidywalną fabułą, która zmusza widza do zabawy w Sherlocka Holmesa.
  • 6.5
    5.0

    T2: Trainspotting 2017

    Przez to, że jedynie powiela stare motywy, nieumiejętnie próbując postawić je w nowym kontekście, to nie daje prawdziwie emocjonalnego wydźwięku, przez co film ogląda się raczej ze wzruszeniem ramion niż z wypiekami na twarzy.
  • 8.4
    6.0

    Sieranevada 2016

    Nie jest to film, który wywoła długie dyskusje, jednak nie sposób odmówić mu wiarygodnego oddania skomplikowanych relacji rodzinnych.
  • 5.7
    6.7

    Planetarium 2016

    Urzeka swoją aurą spokoju, elegancji i stonowania.
  • 7.4
    7.5

    Captain Fantastic 2016

    Dzięki nietypowym, acz w pełni uformowanym bohaterom, dobrze napisanym dialogom oraz dynamicznej ścieżce dźwiękowej, film wciąga do swojego świata. Zgodnie z tytułem, momentami rzeczywiście jest fantastyczny. W innych - tylko dobry. Niemniej jako całość mocno przekonuje i warto poświęcić mu uwagę.
  • 7.3
    7.0

    To tylko koniec świata 2016

    Niezwykle ciekawy portret (rozpadu?) rodziny, który dzięki wielkiej bliskości bohaterów tyleż wciąga, co przytłacza.
  • 6.8
    6.7

    McImperium 2016

    Mimo wszystko "McImperium" to film poprawny, który dobrze się ogląda. To jednak zasługa samej historii, która niesie go do przodu, a nie jakiejkolwiek realizacyjnej wyobraźni reżysera, czy wybitnego aktorstwa.
  • 7.0
    7.5

    Split 2016

    Niezwykle interesująca, klimatyczna historia, która pokazuje, że indyjski reżyser nadal potrafi miło zaskoczyć widza.
  • 7.7
    7.5

    Frantz 2016

    Małe wielkie Kino, tryumf historii nad formą, która jednak pięknie uzupełnia zamysł narracyjny obrazu. Film, który porusza, dotyka i zostawia emocjonalny ślad.
  • 6.2
    5.0

    Praktykant 2016

    Ogranicza się do wręcz dokumentalnej obserwacji, bez prób głębszego wniknięcia w myśli bohaterów. Przez to "Praktykant" pozostawia po sobie spory niedosyt.