Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Małgorzata Czop

  • Średnia ocena: 6.3
  • Pozytywnych recenzji: 74%
  • Liczba recenzji: 344 w tym 335 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 248
  • Liczba recenzji negatywnych: 87
  • Średnio ocenia: 0.1 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 43% wyżej, 19% niżej, 37% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
  • Najniższa ocena: 1.0 dla Botoks
  • Najbardziej odrębna ocena: 4.0 dla Maudie

Recenzje

  • ?
    ?

    Ojciec, czyli o Pieronku 2017

    Oszczędna forma i klarowność przekazu, którą docenią wierzący w istnienie duchowych ideałów. Szymon J. Wróbel stworzył film z dużą wrażliwością i ciepłem dla tych, którzy są w stanie otworzyć swoje serca na religijną i historyczną opowieść.
  • 5.3
    6.0

    Na karuzeli życia 2017

    Nie jest filmem idealnym. Tonie w dłużyznach, przegadanych - nawet jak na Allenach - dialogach, ale dzięki Kate Winslet staje się filmem godnym uwagi.
  • 7.0
    ?

    I tak cię kocham 2017

    Jest sundancowym, lekkim i przyjemnym kinem, które daje nadzieję, że po burzy zawsze wychodzi słońce. Nieco naiwne, ale przecież prawdziwe. Tego się oczekuje od prawdziwych historii - aby pokazywały, że każdy z nas ma szansę odnaleźć szczęście.
  • 6.2
    6.0

    Tom of Finland 2017

    Karukoskiemu udało się uchwycić niesamowitą osobowość, przemiany społeczne, a to wszystko w artystycznym tonie bez nadęcia i emfazy. Ten film to kawał dobrej historii.
  • 5.6
    5.0

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Może zachwycać klasyczną formą, śledztwem w starym dobrym stylu i aktorstwem na wysokim poziomie. Całość niestety trochę trąci myszką, niknąc w cieniu wąsów Poirota.
  • 5.4
    4.0

    Liga Sprawiedliwości 2017

    Seans zakończyłam z uśmiechem politowania i lekkim zażenowaniem chaosem, który miał miejsce na ekranie.
  • 7.4
    ?

    Serce miłości 2017

    Wiwisekcja związku, ale czuła i inteligentna obserwacja. Reżyser udowadnia, że ma w sobie ciekawość sztuki i mechanizmów jej powstawania.
  • 5.3
    7.0

    Listy do M. 3 2017

    Tomasz Konecki bawi się formą komedii romantycznej, podąża za ustalonymi schematami i choć nie oferuje żadnych zaskoczeń, tworzy wyjątkowo przyjemne kino. Pomimo kilku uproszczeń i dziur logicznych, Listy do M 3. można uznać za udane.
  • 5.8
    6.0

    Złe mamuśki 2: Jak przetrwać święta 2017

    Dobra i przyjemna zabawa, pozbawiona żenującego humoru. Jest ciepło, rodzinnie i z polotem.
  • 7.4
    6.0

    Łagodna 2017

    Przemyślana konstrukcja, która chwieje się w nadmiarze przesadnych podsumować i konkluzji.
  • 6.6
    6.0

    Manifesto 2015

    Wideo instalacja z aktorskim popisem Cate Blanchett, która mistrzowsko wciela się w trzynaście postaci, przeobrażając manifesty w monumentalne monologi wygłaszane z monotonną precyzją. Artystyczna zabawa formą.
  • 5.3
    5.0

    Pomiędzy nami góry 2017

    Świetnie zrealizowana bajka, która pokazuje, jak mały jest człowiek w obliczu natury.
  • 6.0
    6.0

    Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach 2017

    Jest szaloną imprezą, z której pamięta się tylko migotliwe obrazki. Ale za to jakie!
  • 5.0
    5.0

    Ach śpij kochanie 2017

    Intrygująca postać, seria niewyjaśnionych zbrodni i wszechmocne UB splatają się ze sobą w Ach śpij kochanie, tworząc siatkę ciekawych powiązań. Kroczymy po nitce do kłębka, ale włóczka nieustannie się rwie, pozostawiając nas wśród niedokończonych wątków i rozgrzebanych tematów.
  • ?
    6.0

    Urodziny 2017

    Urodziny do złudzenia przypominają Sieranevadę. Rozpoczynamy od samochodowej podróży, aby wejść do klaustrofobicznej przestrzeni mieszkania, w którym narasta od wzajemnych pretensji i niespełnionych oczekiwań. Chisu ciekawie rozkłada akcenty, przyciąga uwagę i bawi, pokazując, że rumuńska nowa fala ma się całkiem dobrze.
  • ?
    6.0

    Nowość 2017

    Jest jak rollercoaster przejeżdżający przez serię dobrych i złych pomysłów. Całość ratuje nieprzewidywalne zakończenie, choć po szalonej przygodzie, którą zagwarantował nam reżyser, nie jesteśmy już wcale pewni, czy kibicujemy bohaterom.
  • 7.0
    8.0

    Opowieści o rodzinie Meyerowitz (utwory wybrane) 2017

    Najlepszy film Netfliksa, który powstał do tej pory. Wyrazisty styl Noah Baumacha i olśniewające kreacje aktorskie zostają ubrane w tragikomiczny ton.
  • 6.1
    7.0

    Pewnego razu w listopadzie 2017

    Poprawne kino społeczne, które opiera się na obserwacji i obronie jasnych tez - w Polsce nie dzieje się najlepiej, ludzie trafiają na ulicę, biurokratyczna machina pozbawiona jest empatii, a Dzień Niepodległości staje się celebracją siły.
  • 4.4
    6.0

    Pierwszy śnieg 2017

    Wizualne piękno białych plenerów, na których odznacza się każda skaza, emocjonalne napięcie i ciekawa sprawa kryminalna. Choć całość jest niezwykle powierzchowna, zbudowana na uproszczeniach i przeskokach, nie można jej odmówić fascynującego klimatu poszukiwania odpowiedzi.
  • 4.4
    3.0

    Dwie korony 2017

    Dwie korony mają swoje mocne strony i są to głównie wywiady z osobami duchownymi i świeckimi, ale trudno im zatrzeć złe wrażenie po nadmiernie natchnionym Adamie Woronowiczu i całej plejadzie polskich aktorów, która bez przekonania bawi się w teatr.
  • 6.5
    7.0

    Skazany 2017

    Kino niełatwe w odbiorze, pełne przemocy i emocjonalnej powściągliwości. Na szczęście Waugh odrobił lekcje z psychologicznej wiarygodności.
  • 5.9
    5.0

    Zgoda 2017

    Zmarnowany potencjał ciekawej opowieści, w której bohaterowie są od początku do końca martwi.
  • 8.2
    8.0

    Blade Runner 2049 2017

    Kanadyjczyk nie eksperymentuje. Pozostaje wiernym nastrojowi i formie, dzięki czemu powstał film ambitny i spektakularny.
  • 4.7
    5.0

    Wszyscy moi mężczyźni 2017

    Hallie Meyers-Shyer tworzy kino przyjemne, ale przez to wtórne i przewidywalne z banalną ścieżką dźwiękową i sugestywnymi ujęciami zdradzającymi wszystko, zanim się wydarzy.
  • 7.2
    6.0

    Photon 2017

    Sprawnie nakręcone kino, które stara się połączyć przyjemne z pożytecznym. Wciąga warstwą narracyjną, na której trzeba się skupić, aby zrozumieć poszczególne elementy, ale zachwyca też wizualizacjami i futurystyczną wizją świata.
  • 2.6
    1.0

    Botoks 2017

    Tabloidowy krzykacz z zamiłowaniem do turpizmu, który ma tylko przyciągać uwagę i wywoływać szok.
  • 5.8
    6.0

    Park 2016

    Jest filmem niezwykle naturalistycznym i realistycznym, który odziera ze złudzeń. Exarchou nie unika bolesnych inscenizacji, pokazując, jak niewiele dzieje się w greckim świecie swoich bohaterów.
  • 5.8
    6.0

    Gaga: Five Foot Two 2017

    Co prawda nie jest to brawurowa produkcja w stylu "Amy", ale zdjęcia i montaż pozwalają nam poczuć się bardzo blisko Lady Gagi i spojrzeć na wokalistkę w zupełnie inny sposób.
  • 7.4
    6.0

    Najlepszy 2017

    Stara się unikać klisz, dodać nutkę indywidualizmu do gatunkowego schematu, ale momentami przynosi rozczarowanie zbyt przerysowaną formą. To film, który pokochają widzowie, kibicując charyzmatycznym bohaterom.
  • 8.0
    8.0

    Cicha noc 2017

    Udany debiut, który, choć nie kipi od skrajnych emocji, potrafi trzymać w napięciu i intrygować.
  • 6.5
    7.0

    Człowiek z magicznym pudełkiem 2017

    Sci-fi jakich niewiele w Polsce. Kox dobrze odrobił lekcje z gatunku i potrafi tworzyć intrygującą atmosferę. Choć jego film momentami cierpi na nadmiar koncepcji - androidy, zaginanie czasoprzestrzeni i hibernacja - daje niesamowity powiew świeżości.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Ma odcinać kupony od sukcesu odświeżanego Kingsmana: Tajnych służb. Rozpędzona rozrywkowa machina obliczona na zysk i tanią atrakcję.
  • 9.1
    9.0

    Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 2017

    Kolorowy miszmasz pełen dobrej energii i odrobiny nadziei. McDonagh potrafi bawić się w kino!
  • ?
    8.0

    The Death of Stalin 2017

    Z początku humor przychodzi lekką ręką, sprawnie rozładowuje napięcie, aby ostatecznie zamienić się w nieco gorzką lekcję historii. Maestria filmowego budowania napięcia, które jest niczym bomba zegarowa.
  • 5.7
    7.0

    Czas mroku 2017

    Kino wielkiego aktora, który staje się graną postacią.
  • ?
    6.0

    Pełnia życia 2017

    Piękny obraz z pięknymi ludźmi w pięknym otoczeniu, który wzrusza i porusza, ale nie zmusza do nadmiernej egzaltacji przeżywanych emocji.
  • ?
    7.0

    Disobedience 2017

    O ile można uznać ten film z lesbijski dramat, Lelio potrafi tchnąć nieco kolorytu w przewidywalną fabułę. Nie oferuje banalnych rozwiązań, nie chce dramatu rozdzierającego serce. Więcej w jego filmie rozumu niż pędzących emocji, choć nie zabrakło scen intensywnych i pełnych erotyzmu.
  • ?
    8.0

    Professor Marston and the Wonder Women 2017

    Przezabawna historia prawdziwej miłości opowiedziana w lekki i intrygujący sposób, przez co trudno o niej zapomnieć. Prawdziwa filmowa perełka, po której uśmiech nie schodzi z twarzy przez wiele godzin.
  • 6.5
    7.0

    Pomniejszenie 2017

    Łączy w sobie różne opowieści i koncepcje, przez co Payne nie ma dostatecznie dużo czasu, aby w pełni je rozwinąć i zakończyć. Reżyser ma spore ambicje i wprawne oko, dzięki czemu ten film wykracza poza komediowy anturaż. Pomimo kilku niedociągnięć to lekcja empatii i zrozumienia w sam raz na trudne czasy.
  • 7.0
    5.0

    Najpierw zabili mojego ojca 2017

    Z pewnością oddaje hołd ofiarom wojny w Kambodży, ale to za mało, żeby wyrwać z ram poprawnego opowiadania. To kino bolesne, dosadne i trudne do oglądania głownie dlatego, że brakuje w nim ciekawego i dobrze poprowadzonego bohatera.
  • 7.8
    8.0

    Disaster Artist 2017

    Jest niczym pędząca lokomotywa, której nie sposób zatrzymać. Pomimo rozkrzyczanej i barwnej formy zachowuje balans między głupkowatą radością a serdecznym i czułym podejściem do swoich bohaterów. James Franco pokazuje, że w tworzeniu najważniejsza jest miłość do kina.
  • 7.5
    8.0

    Kształt wody 2017

    Doskonale spełnia się jako przypowieść o akceptacji i odmienności, w której zachwyca subtelna Hawkins, rozdarty Jenkins i rozszalały Shannon. The Shape of Water jest niczym magiczny rejs po burzliwych wodach, gdzie na końcu wędrówki czeka słońce i ciepło filmowego spełnienia.
  • 5.7
    7.0

    Wojna płci 2017

    Feel good movie o sile kobiecości. Filmowa laurka dla aktywistki i królowej masowej wyobraźni, która pokazuje, że warto żyć w zgodzie ze sobą. To prawdziwy hollywoodzki happy end, który wzrusza, bawi i nie ironizuje.
  • ?
    8.0

    Thelma 2017

    Choć całość niebezpiecznie balansuje na granicy przesady, trudno oderwać wzrok od hipnotycznych obrazów rozkwitającej młodości i kobiecej seksualności.
  • 6.5
    5.0

    Mother! 2017

    Filmowy chaos, przekraczanie granic dobrego smaku i łopatologia wykładania własnych tez przyprawiają o zawrót głowy. Aronofsky bez subtelności używa młota pneumatycznego, aby - dla niezorientowanych - urządzić prawdziwy pokaz banalnych inscenizacji.
  • ?
    8.0

    Dark River 2017

    Kino mocne, emocjonalne i precyzyjne w budowaniu nastroju, które - choć nurza się w brudzie wynaturzonych rodzinnych relacji - pozostawia nutkę nadziei. Barnard sprawia, że na ponurym niebie zagościło słońce.
  • 7.8
    7.0

    Lady Bird 2017

    Duet Ronan i Gerwig pokazuje wzruszającą i kolorową opowieść, po której wiemy, że warto gonić własne marzenia. Lady Bird nie jest roztrzepana jak Frances Ha i daleko jej do Mistress Amierica, ale właśnie dzięki temu tworzy swoją szaloną historię walki o własną tożsamość.
  • 6.0
    6.0

    Gra o wszystko 2017

    Opowiada na podziemiu hazardu zorganizowanym przez kobietę, ale o wiele bardziej interesuje go przeszłość i rodzicielskie relacje Molly. Zabrakło nutki ryzyka i postawienia wszystkiego na jedną kartę.
  • 5.4
    6.0

    Niezwyciężony 2017

    Film Greena można uznać za kino drogi. Choć bohater fizycznie nigdzie się nie przemieszcza, odbywa inspirującą podróż w stronę świadomego rozumienia odpowiedzialności. Stronger to poprawne kino o pokonywaniu słabości.
  • 6.6
    7.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Antoniak z wdziękiem opowiada o kryzysie tożsamości, bolesnych relacjach ojca i syna oraz kryzysie emigracyjnym Europy. Nie popada w nachalne diagnozy, nie narzuca widzom tez i wyjaśnień, jedynie - za sprawą charyzmatycznej jednostki - przedstawia problem.
  • 8.2
    8.0

    I, Tonya 2017

    Intryguje, bawi i wzrusza. Prawdziwy i zachwycający potrójny piruet!
  • 8.3
    7.0

    The Florida Project 2017

    Ciepła i błyszcząca pocztówka z Florydy, która tylko z pozoru jest rajem.
  • 7.3
    7.0

    Mudbound 2017

    Cichy i wyważony film, który opowiada a nie szpanuje efektownymi bohaterami i rozwiązaniami. Solidne kino w imię trudnej sprawy.
  • 7.2
    7.0

    Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 2017

    Pedersenowi udało się stworzyć film, gdzie prywatność ściera się z zawodostwem, a finalna sekwencja wielkiego meczu nie daje chwili wytchnienia. Sport bierze górę nad wyszukaną narracyjną formą, a kilka filmowych sytuacji opisuje lepiej bohaterów niż rozbudowana biografia.
  • 7.5
    8.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Idealny miks powagi i czarnego humoru, który prowokuje do myślenia.
  • 5.1
    6.0

    Tulipanowa gorączka 2017

    Przypomina thriller, w którym każdy jest ofiarą swoich żądzy. Ekran podbiły kobiety i wizualna wrażliwość Eigila Brylda, który tworzy kadry nawiązujące do holenderskich malarzy. Nic tylko dać się pochłonąć filmowej gorączce.
  • 7.4
    6.0

    Happy End 2017

    Reżyser Ukrytego tworzy czarną komedię, przy której śmiech grzęźnie w gardle. Choć jego ironiczne spojrzenie i autorski komentarz, nie są aż tak czytelne jak w nieustannie puszczającym oko do widza Funny Games, wciąż tworzy niezwykle inteligentną satyrę na współczesne społeczeństwo.
  • 6.1
    6.0

    Powiernik królowej 2017

    Lekki i nieco powierzchowny film o duchowej relacji między dwojgiem ludzi.
  • 8.1
    9.0

    The Square 2017

    Filmowa perełka, która czerpie wiele z artystycznego nadęcia i abstrakcyjności sztuki współczesnej, ale nie wpada w przerost formy nad treścią.
  • 6.4
    7.0

    Odwet 2016

    Jest kinem mocnym, kreatywnym i dalekim od banalnych interpretacji.
  • 6.5
    6.0

    Tanna 2015

    Banalność i przewidywalność ludzkich zachowań zostaje pokazana w niezwykle malowniczym anturażu. A gotująca się lawa i fruwające ogniki stają się pięknym wizualnym dopełnieniem. To efektowne stopienia się człowieka z naturą jest kinową ciekawostką pełną prawdziwych emocji.
  • 5.3
    6.0

    Synalek 2017

    Może być dobrą rozrywką dla wszystkich, którzy lubią francuskie komedie i postaci narysowane grubą kreską. Dla sceptyków Synalek nie zagwarantuje salw śmiechu, a po seansie stanie się mglistym wspomnieniem, głównie dlatego że brakuje mu oryginalności i werwy.
  • 6.8
    7.0

    Barry Seal: Król przemytu 2017

    Wyważona opowieść o balansowaniu na granicy ryzyka, ale bez wystrzałów, zapierających dech w piersiach pościgów czy powietrznych ewolucji. Liam stworzył kipiący testosteronem męski świat, w którym interesy - nawet jeśli niebezpieczne - są częścią banalnej codzienności. Barry Seal zachwyca sprytem i pragmatyzmem i taki jest też film o nim: sprytny, stonowany i bez efekciarskiego nadęcia.
  • 7.1
    8.0

    Sława 2016

    Intrygująca historia pełna fascynujących bohaterów bez prostego podziału na dobrych i złych. Reżyserom udało się bez efekciarskich rozwiązań, przywdziewając gorzki humor, przedstawić ludzi pełnych paradoksów i subtelności. Ten film to majstersztyk obserwacji ludzkich postaw.
  • 6.0
    4.0

    Bodyguard Zawodowiec 2017

    To nie jest dobry film, ale - o dziwo - Bodyguard Zawodowiec nie stara się nim być. Produkcja Hughesa staje się przepełnionym brutalnością buddy movie, w którym długie dialogi skutecznie spychają całość pod prąd pędzącej akcji.
  • 6.7
    8.0

    Na pokuszenie 2017

    Reżyserski majstersztyk, zatopiony w ponurym lesie pięknie oświetlanym przez promienie słoneczne. Thriller-perełka, gdzie opresyjność domu zostaje dopełniona przez dźwięki bitewnego zgiełku dobiegające z dala.
  • 6.3
    6.0

    120 uderzeń serca 2017

    Gdy szukamy pokaźnej lekcji empatii, 120 uderzeń serca doskonale spełnia się w tej roli. Nie popada w patetyczne tony, nie osuwa się w mielizny taniego sentymentalizmu, ale rzetelnie przedstawia działalność paryskiego ruchu Act up. Szkoda, że prywatne życie bohaterów, osnute mgiełką tajemnicy, nie potrafi wystarczająco zaintrygować i zaangażować.
  • 7.3
    6.0

    Piękny kraj 2017

    Nie wpada w klisze i banały, a z dużą wyrozumiałością pokazuje, jak łatwo jest rzucić się w wir cielesnej miłości, zrzucić z siebie ubrania, a jak wiele czasu potrzeba, aby dojrzeć emocjonalnie do intymności.
  • 6.3
    6.0

    Obdarowani 2017

    Nieco oklepane i banalne kino, które trzyma się poprawnego opowiadania wraz ze wszystkimi stereotypami i schematami. Webb nie eksperymentuje, nie próbuje odkryć nowych krain dziecięcego geniuszu, dlatego ten film to ciepła opowieść na jeden wieczór.
  • 5.9
    8.0

    Paryż na bosaka 2016

    Komedia absurdu, która banalnością treści mogłaby się zamknąć w krótkim metrażu, wywołuje uśmiech prostotą przekazu i wciąż dobrze spełnia się w długiej formie. Wykrzywione i przerysowane postaci nie stają się nachalnymi karykaturami, a klamra kompozycyjna z makietą kanadyjskiego miasta pozwala całość traktować z przymrużeniem oka.
  • 6.7
    7.0

    Podwójny kochanek 2017

    Reżyserska manipulacja pozwala zatopić się w umysł chorego, podążać śladem jego wytworów i dać się zaskakiwać. O taka zabawę chodzi w kinie, szczególnie jeśli całość jest świadomie poprowadzona granicy kampu.
  • 7.5
    7.0

    A Ghost Story 2017

    Ghost Story to Interstellar artystycznego kina, który wciąga powściągliwością i skupieniem opowiadania.
  • 7.3
    4.0

    Maudie 2016

    FDB
    Poza fantastycznymi zdjęciami Guya Godfree, który kontrastuje szarą rzeczywistość z barwnymi obrazami autorki i intrygującą Hawkins, Maudie jest rozczarowaniem. Smutną i nudną podróżą do Nowej Szkocji, w której optymizm nie jest zaraźliwy.
  • 5.8
    6.0

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Kosmiczna odyseja, która nie bawi się w tanie szpanowanie, ale oddaje hołd kino sci-fi. Nieco banalna fabuła wygląda przepięknie w kolorowym stroju uszytym za sprawą bujnej wyobraźni.
  • 8.3
    8.0

    Tamte dni, tamte noce 2017

    Wyciszone, dumne i artystycznie dopieszczone, dzięki czemu forma nie stanowi przerostu nad treścią, a film staje się pewną magiczną podróżą do historii z przeszłości, która równie dobrze mogłaby się wydarzyć dzisiaj.
  • 4.8
    5.0

    Piękne dni 2016

    Piękno wizualne i symfonia słów rozpadają się w reżyserskich niedostatkach. Powoli krążąca kamera otępia zmysły i pozwala na chwilę relaksu, przez co rozmowa głównych bohaterów schodzi na drugi plan.
  • 5.9
    7.0

    Aż do kości 2017

    Nie jest kolejną opowieścią w stylu Sundance, gdzie młodzi ludzie zmagają się z niebezpieczną chorobą, ale wspólnie odnajdują szczęście i radość chwili. Noxton nie demonizuje, ani nie upiększa, pokazuje wzloty i upadki, dając mądre przesłanie, że największym sukcesem jest samodzielne dojrzewanie do trudnych decyzji i odpowiedzialności za własne czyny.
  • 7.3
    8.0

    Sama przeciw wszystkim 2016

    Solidne kino, które nie łasi się na tanie efekty specjalne. John Madden w przemyślany sposób rozgrywa swoje karty, buduje napięcie oczekiwania i nie popada w ramy jednoznaczności.
  • 6.6
    8.0

    Atomic Blonde 2017

    Jest niczym wyznanie miłości - zaskakujące, pełne radości i rozkosznej przyjemności, której trudno się oprzeć.
  • ?
    ?

    Kacper i Emma jadą w góry 2017

    To przede wszystkim piękne krajobrazy norweskich gór. Reżyser potrafi zachwycać się naturą, wobec której bohaterowie są mali i czasami bezradni. Angażuje dozę humoru i myślę, że doskonale dociera do młodej widowni. Mówi prostym językiem i nie prezentuje nieskomplikowaną fabułę, w której wzajemna troska jest największą wartością.
  • 7.7
    8.0

    Kedi - sekretne życie kotów 2016

    Magiczna i pełna humoru opowieść o kociej sile przyciągania i czarowania.
  • 7.3
    7.0

    Fantastyczna kobieta 2017

    Urzeka spokojem i energią bohaterki, która, choć dostaje liczne ciosy od losu, nie poddaje się, lecz ponownie staje na nogi i idzie do przodu. I pomimo tego że Una mujer fantastica wypełniona jest smutnymi emocjami, trudno nie znaleźć w niej pozytywnych akcentów. Rozczarowaniom towarzyszy nadzieja, że jakoś to będzie.
  • 8.2
    9.0

    Dunkierka 2017

    Maestria wyważonego słowa, pozbawiającego oddechu obrazu i trzymającej w napięciu muzyki.
  • 6.6
    7.0

    21 x Nowy Jork 2016

    Siła tego dokumentu tkwi w subtelności przyglądania się. Wystarczy posłuchać urwanych wypowiedzi bohaterów, zagłębić się w duchową wędrówkę, która - pomimo przestrzennego ograniczenia - zyskuje uniwersalny wymiar.
  • 4.7
    5.0

    Paryż może poczekać 2016

    Jest niczym wykwintna podróż, którą o wiele lepiej przeżyć na własnej skórze, niż oglądać na kinowym ekranie. W filmie Coppoli zabrakło intensywności barw i smaków, które pozwoliłyby zapomnieć o poszukiwaniu sensów w oglądanej fabule. Nie znajdziemy ich w cichych ujęciach delektowania się chwilą.
  • 7.8
    8.0

    Wojna o planetę małp 2017

    Niezwykle inteligentny, przemyślany moralnie i piękny obraz, w którym Serkis - po raz kolejny - przekracza granice aktorskiej sprawności.
  • 7.2
    7.0

    Spider-Man: Homecoming 2017

    Jon Watts unika schematycznego pokazania genezy bohatera, nie rozrysowuje back story z ogranym ukąszeniem pająka. Wrzuca widzów w środek akcji i pozbawia Parkera zbędnych rozterek.
  • 7.3
    6.0

    Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 2016

    Juho Kuosmanen tworzy kino uważne i poważne, ale dzięki temu urzekające prostotą czystych emocji.
  • 6.2
    5.0

    Alibi.com 2017

    Zwariowany, pełen szalonych pomysłów, które finalnie przepadają z kretesem.
  • 6.5
    7.0

    Enklawa 2015

    Opowiada na chłodno, bez fajerwerków i szarży o wypalonym świecie emocji, gdzie cisza wybrzmiewa wyjątkowo boleśnie. Bez upiększeń i w naturalistyczny sposób opowiada o zaklętym kręgu przeszłości, który musi zostać przerwany.
  • 5.7
    6.0

    Miś Bamse i Miasto Złodziei 2014

    Jest nieco naiwne i proste, ale przedszkolakom idealnie pokazuje, jak ważna jest przyjaźń i wsparcie drugiej istoty. Co najważniejsze zło zostaje ukarane, a świat powraca do pierwotnego ładu i harmonii.
  • 7.9
    8.0

    Baby Driver 2017

    W tym przepychu fenomenalnych choreografii, można mieć nieco zastrzeżeń do scenariuszowych uproszczeń i przesadzonego aktu trzeciego. Mimo wszystko Baby Driver pozostaje jedną z najciekawszych i najbardziej oryginalnych propozycji filmowych tego lata.
  • 3.9
    4.0

    Babskie wakacje 2017

    Momentami jest zabawnie, ale po seansie pozostaje jakiś niesmak przeczołgania się poniżej ustawionej poprzeczki.
  • 6.3
    6.0

    W starym, dobrym stylu 2017

    W starym, dobrym stylu udało się połączyć przejmującą opowieść o jesieni życia ze sprawnym heist movie. Z przyjemnością patrzy się na czarujących dżentelmenów, którzy dobrze potrafią bawić się w kino. Szczególnie, że film jest lekki, pełen dobrych żartów i pogody ducha. Bez nadęcia i spięcia - po prostu w starym, dobrym stylu.
  • 7.7
    8.0

    Ostatni w Aleppo 2017

    W Ostatni w Aleppo nie ma epatowania przemocą, krwi i nadmiaru bolesnych obrazów zmasakrowanych ciał. Reżyser pokazuje niezbędne minimum, które potrafi potrząsnąć indywidualnym światem widza. Zgnieść od środka, ścisnąć za serce i uświadomić bezradność i obojętność wobec dramatu, który rozgrywa się na Wschodzie.
  • 5.8
    4.0

    Facet do wymiany 2017

    Wygląda jak nieudany eksperyment aktorsko-reżyserski. O ile można pochwalić Cotillard i Caneta za pewną dozę dystansu do siebie i autoironii, finalny produkt nie zasługuje na uznanie.
  • 4.7
    5.0

    Volta 2017

    Pozbawiony genialnych aktorskich kreacji, okazałby się uroczym, ale sztucznym świecidełkiem. Król został bez korony, pokazując, że komedia w Polsce jest gatunkiem niebywale trudnym i nawet starym wyjadaczom nie zawsze wychodzi.
  • 5.4
    7.0

    Miłość aż po ślub 2017

    Jest pięknie: piękni ludzie, w pięknych domach żyją pięknym życiem, ale wcale nie razi ta magiczna rzeczywistość. Khereci sprawiła, że Wonder Woman i Superman zdjęli swoje kostiumy, pokazali swoje prawdziwe, wrażliwe oblicze i zachwycili lekkością bycia w słonecznej aurze Prowansji.
  • 6.0
    6.0

    Jonathan 2016

    Może urzekać subtelnością, odwagą i zrozumieniem, ale denerwuje zbyt krystalicznym obrazem rzeczywistości. Choć bohaterowie przeżywają wielkie emocje, całość wydaje się aż nadto wystudiowana i powściągliwa. Lewandowski stworzył opowieść, w którą chce się wierzyć całym sercem, ale rozum podpowiada, że tak idealnie nigdy nie będzie.
  • 7.7
    8.0

    Okja 2017

    Bez nachalności i tanich chwytów każe się zaopatrzyć w paczkę chusteczek. Nie zabraknie śmiechu i wzruszeń w niezwykle barwnej oprawie.