Małgorzata Czop

  • Średnia ocena: 6.2
  • Pozytywnych recenzji: 73%
  • Liczba recenzji: 158
  • Liczba recenzji pozytywnych: 116
  • Liczba recenzji negatywnych: 42

Szczegóły

Recenzje

  • 8.2

    La La Land (2016)

    Musical, Romans
    9.0
    Orzeźwiający i zaskakująco przyjemny. Daje estetyczną radość, ale nie zapomina o duchowej strawie.
  • 9.0
    Pełen miłości i poszukiwania wzajemnego zrozumienia.
  • 8.0
    Pełna energii, barw i siły rażenia, która nie pozwala przejść obojętnie obok kina.
  • 8.0
    Zachwyca zwyczajnością zdarzeń, banalnością pomyłek i upływu czasu. Ale przede wszystkim maestrią pokazywania bolesnej prozy codzienności życia po życiu. Jest cicho i kameralnie, ale wnętrze krzyczy z emocjonalnego poruszenia.
  • 7.8

    Jackie (2016)

    Biograficzny, Dramat
    8.0
    Piękny obraz silnej kobiety.
  • 7.3

    Vaiana: Skarb oceanu (2016)

    Animacja, Familijny, Przygodowy
    8.0
    Staje się niezwykle pięknym widowiskiem, pełnym nośnych piosenek i zabawnych postaci. Całość przypomina wprawne kino akcji z napięciem, mrocznymi przeszkodami i niespodziewanymi rozwiązaniami.
  • 8.0
    Kino wielkiego kalibru. Emocjonalny buldożer, który sprawia, że nie można o nim zapomnieć.
  • 8.0
    Historia pięknie ubrana, dopracowana w każdym szczególe, choć boleśnie nie podkoloryzowana.
  • 5.8

    Wszystkie nieprzespane noce (2016)

    Dramat, Dokumentalizowany
    8.0
    Marczak nie popada w infantylne interpretacje, unika łatwych wizualizacji, przez co staje się szczery i prawdziwy.
  • 8.0
    Opowiada o manipulacji, a reżyser opanował tę sztukę do perfekcji. Sprawia, że podążamy za jego narracją i zauroczeni pięknem opowieści, dajemy się wywieść w pole. Czysta przyjemność bycia oszukiwanym.
  • 8.0
    Wkracza w poważne tony, odejmując nieco z lekkiego humoru znanego z poprzednich filmów, ale nie staje się przez to mroczny i duszny.
  • 8.0
    Na długo nie pozwala o sobie zapomnieć.
  • 8.0
    Składa się z samych rodzajowych perełek. Dialogi są soczyste, pełne ironicznych komentarzy i ciętych ripost.
  • 8.0
    Kino totalne i niezwykle bolesne. Nie unika brutalnego spojrzenia na rzeczywistości, ale dzięki temu dociera do sedna emocji.
  • 5.8

    Psy mafii (2016)

    Dramat, Kryminał
    8.0
    Ma wszystko, czego potrzebuje. Rozbudowaną akcję, którą należy śledzić z uwagą, charyzmatycznych policjantów, intrygującą Kate Winslet z rosyjskim akcentem i dramat rodem z tragedii antycznej.
  • 7.1

    Carol (2015)

    Melodramat
    8.0
    Precyzja zdjęć, muzyki, kostiumu i scenografii. Fetysz dla lubiących piękne, dopracowane obrazy, w których każdy element opisuje świat przedstawiony.
  • 7.9

    Chłopiec i świat (2013)

    Animacja, Przygodowy
    8.0
    Abreu czaruje i sprawia, że chce się podążać za magiczną melodią dzieciństwa.
  • 6.7

    Ave, Cezar! (2016)

    Dramat, Komedia
    8.0
    Magia, która bawi, zachwyca i rezonuje z odbiorcami.
  • 7.6

    Anomalisa (2015)

    Animacja, Dramat, Komedia
    8.0
    Charlie Kaufman i Duke Johnson oferują wciągającą opowieść daleką od schematu.
  • 8.0
    Przejmujący spektakl, który trzeba zobaczyć. To jak wdrapywanie się na schody, aby u szczytu otrzymać przejmujący widok, który zapiera dech w piersi.
  • 8.0
    Potrafi w sobie rozkochać prostotą inscenizacji i wizualnym bogactwem. Stillman pokazał, że do Austen można podejść z dystansem, rozluźnić nieco gorset epokowych powinności i bawić widza do łez.
  • 8.0
    Jest jak noworoczne fajerwerki. Pełen ekscytacji i napięcia, barwnych zaskoczeń i oczekiwanych wybuchów.
  • 7.5
    Prawdziwy, pełen emocji i żywych postaci.
  • 7.5
    Nie awanturuje się, nie bulwersuje, a uczy tego, jak robić dobre kino w oparciu o prawdziwe historie.
  • 7.3

    Doktor Strange (2016)

    Fantasy, Przygodowy
    7.5
    Bawi się schematami, które ustaliło już marvelowskie kino i zachwyca wizualnym szaleństwem.
  • 7.5
    Humorystyczna jazda bez trzymanki.
  • 7.5
    Ekscytująca i pełna radości wyprawa, która wciąż utrzymuje wysoki poziom. Logiczne potknięcia uchodzą płazem, ponieważ dobrze wiemy, że chodzi o zachwyt rytmem akcji i wizualnymi rozwiązaniami.
  • 7.5
    Takie kino chce się oglądać.
  • 7.0
    Ciepły i sympatyczny, ale kryje w sobie tajemnicę fenomenu szczęścia i przyjaznego losu. Prawdziwe feel-good movie.
  • 7.0
    W swej przekorze i groteskowym sznycie staje się wielowarstwową historią, którą można na wiele sposobów rozbierać na czynniki pierwsze.
  • 7.0

    Sing (2016)

    Animacja, Komedia, Musical
    7.0
    Ciepła opowieść o sile walki o siebie i swoją wizję przyszłości. Pomimo tego że humor nie zawsze jest wyszukany, animacja ze stajni Illumiation daje radość oglądania.
  • 7.0
    Jest mądrą opowieścią o przyznaniu się przed samym sobą do bycia gejem. To historia akceptacji i pięknego uczucia, które w dużej mierze zasadza się na psychicznym zaangażowaniu i trosce o drugiego człowieka.
  • 7.0
    Trzyma napięcie i wprowadza ciekawą polemikę z system więziennictwa.
  • 6.5

    Tancerka (2016)

    Biograficzny, Dramat, Muzyczny
    7.0
    Fuller zasłużyła na ciekawszą formę, która wybiłaby się nieco ponad linearność i poprawność. Awangarda bez awangardowego sznytu.
  • ?

    Kłamstwo (2016)

    Biograficzny, Dramat
    7.0
    Kino słowa i intelektualnej potyczki, gdzie największa wartość tkwi w umiejętnym gospodarowaniu czasem i ekranową dramaturgią.
  • 8.1

    Kubo i dwie struny (2016)

    Animacja, Familijny, Fantasy
    7.0
    Pomimo tego, że w filmie Knighta jest mnóstwo smutku, wyobraźnia szarpie za struny nadziei i pokazuje jedną z ciekawszych opowieści tego roku.
  • 7.0
    Jest wyjątkowo spójne i konsekwentne w opowiadaniu o zatopieniu się w wirtualnej rzeczywistości i skutkach takiego działania.
  • 7.8

    Komunia (2016)

    Dokumentalny
    7.0
    Bezbronnie prawdziwy.
  • 8.1

    Paterson (2016)

    Dramat, Komedia
    7.0
    Kompletny obraz nadziei w beznadziei, poszukiwania własnego miejsca w świecie.
  • 7.0
    Nie odmalowuje szantażującego dramatu, aby siłowo wyciskać łzy. Buduje raczej podskórną atmosferę napięcia, podając pytanie do rozważenia: na ile możemy sobie pozwolić, decydując o czyimś życiu czy śmierci.
  • 7.0
    Genialny humor, gęste dialogi i bezwzględna narracja składają się na wciągające kino pełne drapieżnego komentarza do brudnej rzeczywistości.
  • 6.1

    Trolle (2016)

    Animacja, Familijny, Fantasy
    7.0
    Podnosi na duchu, dopieszcza zmysły i pozwala się oderwać od szarej rzeczywistości. Uśmiech gwarantowany!
  • 7.0
    Zwięzły, lakoniczny, ale wyjątkowo wymowny. Powściągliwość, która boleśnie wymierza ciosy.
  • 8.2

    Nowy początek (2016)

    Thriller, Sci-Fi
    7.0
    Jest spokojnie i kameralnie, dzięki czemu Nowy początek nie stoi w szeregu z wtórnymi blockbusterami.
  • 5.9

    Snowden (2016)

    Biograficzny, Sensacyjny, Thriller
    7.0
    Nie oferuje niezwykłych wybuchów i emocjonalnej zawieruchy. To kino biograficzne, które przez szkło powiększające przygląda się kilku latom z życia bohatera.
  • 7.0
    Porusza, dzięki dobrej i wciągającej ludzkiej historii wynikającej z rodzinnego sentymentu. Dużym atutem jest fakt, że syn nie tworzy pomnika ojcu, ale rysuje wspomnieniowy portret zwykłego człowieka.
  • 7.0
    Uczta dla kinofili pełna tropów i zagadek opatulona białym zimowym puchem.
  • 7.8

    Jestem mordercą (2016)

    Thriller, Psychologiczny
    7.0
    Fascynuje, choć pozostawia nutkę niedosytu przez zbyt wolny rytm opowiadania.
  • 7.0
    Nie jest skomplikowana, staje się wyjątkowo klarowna w stawianych tezach, potrafi zaskakiwać fabularnymi rozwiązaniami i trzymać w napięciu. To duży sukces, kiedy do końca nie wiadomo, kto zabił.
  • 7.0
    Pogodny i delikatny, bez nastawienia na szokowanie czy złośliwe piętnowanie.
  • 7.0
    Przyciąga uwagę, elektryzuje, ale z całej historii pozostaną tylko śmieszne memy i ekspresowy powrót do rzeczywistości.
  • 7.3

    Nienasyceni (2015)

    Dramat, Kryminał
    7.0
    Guadagnino postarał się aby dopieścić wszystkie zmysły obrazem dopracowanym w każdym szczególe. Jest słodko-gorzko, ale wyjątkowo prawdziwie.
  • 6.0

    Bociany (2016)

    Animacja, Komedia
    7.0
    Nieszkodliwie zabawny. Barwny z fantastycznymi bohaterami, którym aż chce się pomoc w osiągnięciu celu.
  • 7.0
    Nie porywa w wir wydarzeń, ale intryguje subtelnością i zaskakuje niejednoznacznością zakończenia.
  • 7.0
    Łączy w sobie doskonałą rozrywkę i dramat jednostki zatopionej w pragnieniach i destruktywnych marzeniach.
  • 7.0
    Nie przeprowadza żadnej rewolucji, nie wyważa zamkniętych drzwi, ale gwarantuje świeże spojrzenie, lekką formę i dobrze pozszywaną narrację.
  • 7.0
    Nie wprowadza nachalnego moralizowania, ale przemyca uniwersalne wartości. A film staje się barwną przygodą, która wizualnie zachwyca.
  • 7.0
    Pełen jest ciepłego humoru i refleksji o istocie marzenia, które dodaje werwy do działania.
  • 7.0
    Kino gestów, które na długo pozostają w pamięci. Breathnach zachwyca empatią i wrażliwością patrzenia.
  • 7.0
    Trapero nie bawi się w efekciarstwo, ale z pietyzmem ukazuje zdominowanie przez samca alfa, które doprowadziło do ślepego posłuszeństwa i rodzinnych tragedii.
  • 7.0
    Zachwyca wizualnie w dopracowanych kadrach Caroline Champetier, która w subtelny sposób przedstawia kobiece twarze, na których malują się głęboko skrywane emocje. Niewinne w pełni skupiają się na bohaterkach, unikają nachalnej historycznej łopatologii, dzięki czemu stają się uczciwym obrazem o religijności i kobiecości.
  • 7.0
    Miller tworzy kino lekkie i przyjemne, które możne bawić, ale nie odchodzi od kanonu małych amerykańskich filmów o zagubionych dorosłych. Kameralne kino indie z wprawą łączy komizm z nutką romantyzmu, oferując niegłupią rozrywkę.
  • 7.0
    Ocieka soczystym humorem, który ratuje nawet najbardziej absurdalne sytuacje.
  • 7.0
    Oszczędne dialogi, pomieszanie języków i wiarygodne przedstawienie sprawiają, że Syn Szawła jest ważnym filmem. Niełatwym w odbiorze, bolesnym świadectwem, które rozdziera serce.
  • 6.5

    Dziewczyna z portretu (2015)

    Biograficzny, Dramat
    7.0
    O seksualności Einara/Lili nie decydują pończochy czy sukienki (choć są czynnikiem zapalnym), ale jej sposób myślenia i zachowania, dzięki czemu "Dziewczyna z portretu" staje się intelektualnym kinem uczącym tolerancji i zrozumienia.
  • 5.3

    Pan Idealny (2015)

    Akcja, Komedia rom.
    7.0
    Cabezas strzela do widzów absurdalnymi sytuacjami, zwariowanymi minami i nietypowymi rozwiązaniami, dzięki czemu Pan Idealny jest świeżą komediową propozycją.
  • 7.1

    Boska Florence (2016)

    Biograficzny, Komedia
    7.0
    Spektakl o artyzmie, od którego więdną uszy, ale rosną serca.
  • 7.0
    Najbardziej dojrzały film w karierze reżysera. Pozbawiony pustego śmiechu, z prawdziwą chemią pomiędzy Telleremi Hillem oraz większym przesłaniem na przyszłość.
  • 7.0
    Doskonale odzwierciedla wewnętrzną przemianę bohaterki w przedstawionym otoczeniu, które z rozkrzyczanego Paryża zamienia się w sielską prowincję.
  • 7.0
    Satysfakcjonująca przygoda zawieszona między love story a sportowym dramatem.
  • 6.4

    Geniusz (2016)

    Biograficzny, Dramat
    7.0
    Pełen jest humoru i twórczego rozgardiaszu. Z silnymi bohaterami jest w stanie przykuć uwagę na dłużej i zadać pytania odnośnie dynamiki tworzenia.
  • 7.0
    Pełen energii, rozwibrowany obraz bawi i wzrusza. Zdarza się, że reżyserka zatopi się w wizualną metaforykę i nieco nachalne podbijanie nastroju, jednak doskonale spełnia funkcje romantycznej historii o miłości.
  • 7.5

    Wojna (2015)

    Dramat, Wojenny
    7.0
    Pokazuje płynną granicę między nazywaniem kogoś zbrodniarzem a racjonalnym obrońcą. Dzięki tak wielu znakom zapytania, film przestaje być kolejnym portretem człowieka z bronią, a stara się sięgnąć gdzieś głębiej.
  • 6.6

    Gdzie jest Dory (2016)

    Animacja, Familijny, Komedia, Przygodowy
    7.0
    Film przygoda, który nie upada na kolana przed pierwowzorem. Choć momentami ugina się pod legendą Nemo, wciąż zostaje fenomenalną animacją Pixara i nikt nie odbierze mu siły czarowania i rozbawiania.
  • 7.0
    Filozoficzna uczta pełna smaków i słów, które, otoczone zapachem piekarni dorayaki, stają się przepisem na życie z dala powierzchownego pędu.
  • 7.0
    Stanowi kwintesencję allenowskiego stylu.
  • 7.0
    Ciekawa obserwacja wykonana w lekki i odświeżający sposób. Smutna komedia o dorastaniu.
  • 6.5
    Kino familijne, które uczy i nie przeraża, a opowieść staje się inicjacją młodzieńca, który pokonuje strach i uczy się radzić z emocjami.
  • 6.5
    Jest jak rozedrgana machina, której brakuje kilku śrubek do poprawnego funkcjonowania, ale wciąż pięknie wprowadza w nastrój zadumy i wizualno-intelektualnej rozkoszy.
  • 6.5
    Można wybaczyć kilka niedociągnięć i dziur logicznych, ponieważ broni się Willem Smithem i kilkoma naprawdę ciekawymi ekspozycjami.
  • 5.5

    Piknik z niedźwiedziami (2015)

    Dramat, Komedia, Przygodowy
    6.5
    Jest cudowną historią męskiej przyjaźni, która potrafi przetrwać wiele nieporozumień i różnic charakteru. Ten film wypełniony jest lekkimi dialogami, barwnymi postaciami drugoplanowymi, ale przede wszystkim pięknymi krajobrazami.
  • 6.5
    Kino kameralne, duszne od emocji. Tomasz Wasilewski eksploruje ducha kobiecości, nie boi się nagości i niemego krzyku o uczucie.
  • 6.0
    Mimo wszystko to kino, które rezonuje z widzem.
  • 6.0
    Fabularna dokładność i oszczędność formy sprawiają, że brytyjska produkcja przerażająco angażuje widza i wywołuje dreszcz emocji.
  • 6.0
    Jest jedną z lepszych adaptacji gier. Posiada solidne atuty w postaci obsady, intrygującej historii - momentami niedopracowanej - i ciekawego wykonania.
  • 6.0
    Reżyser Diabeł ubiera się u Prady z wprawą pociąga za wszystkie sznurki, choć każdy z bohaterów próbuje uszczknąć coś dla siebie. Takie rozdzielenie uwagi nie do końca służy całej opowieści i sprawia wrażenie smutnej kalkulacji. Mimo wszystko Ukryte piękno to subtelne kino o godzeniu się z losem.
  • 6.8

    Sully (2016)

    Biograficzny, Dramat
    6.0
    Można wiele zarzucić Sullyemu. To nie jest niezwykłe kino, ale poprawna historia stworzona z miłości do amerykańskich ideałów.
  • 6.0
    W pewnym sensie romantyczna jazda bez trzymanki. Sprawnie nakręcony thriller z nieco komediowym sznytem.
  • 6.2

    Sprzymierzeni (2016)

    Melodramat, Thriller
    6.0
    Wystawny romans z domieszką thrillera.
  • 6.0
    Zachwyca wizualnym dopracowaniem za sprawa zdjęć Marcina Koszałki oraz niezwykle efemeryczną Karoliną Gruszką.
  • 6.0
    Gwiazdorska obsada może zagwarantować filmowi sukces, ale całość zostawia po sobie niedosyt.
  • 6.0
    Samemu filmowi brakuje magnetyzmu. Więcej w nim mroku i zawiedzionych oczekiwań, choć broni się w spójnej wizji balansowania na granicy dwóch światów.
  • 6.0
    Ciekawa forma z jasnymi tezami, która denerwuje zbytnim uproszczeniem i tanim symbolizmem.
  • 7.6

    Życie animowane (2016)

    Animacja, Dokumentalny
    6.0
    Nie jest wyszukany w swojej formie. Nie ucieka od dokumentalnego opowiadania z gadającymi głowami, które pozwalają głębiej zajrzeć w ich prywatną, hermetyczną rzeczywistość, ale poruszony temat i brak zadęcia są w stanie przykryć ograniczenia standardowego opowiadania.
  • 6.0
    Cicha opowieść o utraconych chwilach szczęścia.
  • 6.0
    Wszystko jest przeciętne i poprawne. Pozbawione wielkich emocji i uniesień.
  • 6.0
    Płonie od emocji, ale bez większych zaskoczeń prowadzi widza z punktu a do punktu b. Reżyserka debiutuje bezpiecznie, opowiada zachowawczą historię dla przyjemności widza.
  • 6.2

    Alicja po drugiej stronie lustra (2016)

    Familijny, Fantasy, Przygodowy
    6.0
    Momentami jest naiwnie, ale wciąż uroczo i poprawnie.
  • 6.0
    Choć historia nie jest porywająca, a Drew Barrymore blednie przy rewelacyjnej Toni Collette, można odnaleźć w niej radość prostego kina.
  • 6.0
    Zdarzają się nierówne momenty, chwile zawahania i reżyserskiej nieporadności, ale dzięki fenomenalnej obsadzie Nicolas-Troyan wychodzi obronną ręką.
  • 6.1

    Powidoki (2016)

    Biograficzny, Dramat
    6.0
    Wypełnione są depresyjną aurą, średnim aktorstwem i efektownymi inscenizacjami.
  • 6.6

    Dama w vanie (2015)

    Biograficzny, Dramat
    6.0
    Zabrakło w Damie w vanie energii i jakiegoś szalonego ducha, który wyciągnąłby tę opowieść ze schematów i poprawności.
  • 6.0
    Subtelna forma przypomina nam, że największe ludzkie tragedie dzieją się w ciszy, bez fajerwerków, gdzieś pomiędzy gestami i słowami. Reżyser oferuje nam wizualną ucztę w powolnym tempie, która sprawdziłaby się o wiele lepiej w krótkiej formie.
  • 6.0
    Uderza w banalne tony, dziwi dramaturgicznymi rozwiązaniami czy ogrywaniem symboli, lecz niesie w sobie piękno i prostotę opowiadania.
  • 6.0
    Ma w sobie ogromny potencjał. Kasperski dobrze odrobił lekcję z kina gatunkowego, ale zabrakło jakiegoś nieznacznego elementu, który sprawnie tchnąłby życie w tych męskich bohaterów.
  • 6.0
    Choć Planeta Singli ma w sobie parę wad, to jednak bawi i wzrusza.
  • 6.3

    Destrukcja (2015)

    Dramat, Komedia
    6.0
    Mogła być ciekawą opowieścią o radzeniu sobie ze stratą, żalem i żałobą. Tak się jednak nie stało przez efektowne zagrania i skrótowe rozwiązania.
  • 6.3

    Kamienne pięści (2016)

    Biograficzny, Dramat, Sportowy
    6.0
    Dobrze skrojone kino, gdzie sekwencje walki na ringu wzbudzają niesamowite emocje a konflikt polityczny zyskuje łopatologiczną metaforę.
  • 7.6

    Zjawa (2015)

    Dramat, Przygodowy, Western
    6.0
    Estetyczna uczta, hymn na cześć piękna i grozy natury zanurzony w metafizyce duchowego wymiaru, przeplatany od czasu do czasu brutalnością i fizyczną dosłownością. To jednak za mało, aby zachwycać transcendencją rodem z filmów Malicka czy przygodowym akcentem opartym na podróży wydartego śmierci Glassa.
  • 5.4

    Czerwony kapitan (2016)

    Kryminał, Polityczny
    6.0
    Kollar przedstawia ciekawy debiut, choć nadmiar wątków i skróty fabularne nie pozwalają uznać Czerwonego Kapitana za kino spełnione. Rozwiązanie zagadki nie otrzymuje należytej ekspozycji, ale film broni się klimatem i aktorskim dopasowaniem.
  • 6.0
    Krzysztofowi Langowi daleko do brawury Lejdis Tomasza Koneckiego czy banalności Och Karol 2 Piotra Wereśniaka, dzięki czemu plasuje się w bezpiecznym środku poprawnego opowiadania, które gwarantuje niegłupią rozrywkę o kobiecej sile i niezależności.
  • 6.0
    I choć "Złe mamuśki" to wciąż lekka i prosta hollywoodzka komedia bez większych ambicji, sprawia, że przez chwilę pochylamy się nad matczyną miłością i próbujemy uchwycić jej sens.
  • 6.4

    Sausage Party (2016)

    Animacja, Komedia
    6.0
    Raczej niewysublimowany, żart wylewa się z ekranu, erotyzm produktów atakuje ze zdwojoną siłą, prowadząc do rozbuchanego finału. To komedia na sterydach, która momentami jest ciężka do przełknięcia, ale w tym tkwi największa siła. Rogen zaproponował jedną z najbardziej absurdalnych, a przy okazji inteligentnych produkcji tego roku.
  • 6.0
    Zwykłe kino sensacyjne pełne bijatyk i pościgów.
  • 7.1

    Chocolat (2016)

    Biograficzny
    6.0
    Proste kino, które uwodzi głównie dzięki bohaterom.
  • 6.0
    Francuska komedia pełna ciepła i uroku. Doskonała alternatywna na gorący letni wieczór.
  • 5.5
    Ma mnóstwo niedoskonałości, nieudany scenariusz i zbyt szybkie, rozczarowujące zakończenie. Mimo wszystko opowieść Glińskiej, choć daleka od amerykańskich superprodukcji, niesie w sobie nostalgiczny klimat wspomnienia.
  • 6.1

    Niewygodna prawda (2015)

    Biograficzny, Dramat
    5.5
    Blanchett radzi sobie doskonale, odnajduje dobrego partnera w postaci Roberta Redforda, jednak nie jest w stanie zamazać niedostatków fabuły. Bardzo niewyraźna ta prawda.
  • 5.6

    Tłumacz (2016)

    Dramat, Psychologiczny
    5.5
    Zabrakło włoskiego temperamentu w tej poprawnej opowieści o dorastaniu i egoistycznym podejściu do własnych potrzeb. Natale zabrakło siły wewnętrznego konfliktu, który pociągnąłby za sobą lawinę emocjonalnego przywiązania.
  • 5.5
    Uroczo-przejmujące spojrzenia na to, co znaczy ruszyć do przodu.
  • 5.5
    Dość dobrze buduje napięcie.
  • 5.7

    Pasażerowie (2016)

    Przygodowy, Sci-Fi
    5.0
    Dobrze dobrani aktorzy zostali zaangażowani do opowiedzenia oklepanej historii o samotności i miłości. Co prawda efekty wizualne równoważą braki fabularne, ale całość trąci myszką.
  • 5.0
    Jedynie aktorski wysiłek Adele Heanel zasługuje na uwagę.
  • 5.4

    Hel (2015)

    Thriller
    5.0
    Choć opowieść niesie w sobie kryminalny potencjał, to rozpada się na kawałki w zbyt wydumanej formie i przerysowanym aktorstwie.
  • 5.0
    Mogło być ciekawym spojrzeniem na rodzinne rozdrapywanie ran wojskowej przeszłości, odkrywanie prawdziwej twarzy człowieka, z którym dzieli się życie i feministycznym manifestem kobiecej siły. Pozostał chaos i niespełnione nadzieje.
  • 3.8

    Piąta fala (2016)

    Przygodowy, Thriller, Sci-Fi
    5.0
    Ma kilka niedoskonałości, ale wciąż pozostaje poprawnym kinem dla młodzieży. Nie ma zastraszającej siły rażenia, a Inni wydają się całkiem niegroźni, stąd raczej umiarkowane zaangażowanie emocjonalne.
  • 5.0
    Ma w sobie pomysł, ale nadmiar twistów i zmian fabularnych wprowadza zamieszanie, które nie pozwala zrozumieć intencji twórców. Poszczególne wątki zaczynają funkcjonować autonomicznie pozbawione wspólnego sensu.
  • 6.1

    Joy (2015)

    Biograficzny, Dramat, Komedia
    5.0
    Optymistyczna, ale wtórna historia jednej aktorki.
  • 5.0
    Ron Howard dobrze wykorzystuje elementy thrillera. Buduje napięcie, wprowadza zwrot akcji, ale mimo wszystko jest dość przewidywalny w swoich działaniach.
  • 5.0
    Mads Matthiesen unika nadmiernej łopatologii i ciekawie opowiada obrazem. Niestety traci, kiedy z ust aktorów wybrzmiewają drętwe dialogi.
  • 5.0
    Rozdziera serce, dokopuje się do najgłębiej skrywanych pokładów empatii, ale robi to w dość subtelny sposób.
  • 5.0
    Schwentke mając świadomość ograniczeń fabularnych, stawia na piękne ekspozycje i hipnotyzującą muzykę, które czynią seans łatwiejszym do zniesienia.
  • 5.0
    Oferuje kilka wzruszeń, słodkich twarzy i mrocznej atmosfery jesiennego pożegnania z rozkwitem.
  • 5.4

    Jak to robią single (2016)

    Dramat, Komedia, Romans
    5.0
    Jak to robią single jest przede wszystkim uroczą opowieścią o przyjaźni i kobiecej sile. Zdarzają się jednak luki scenariuszowe i fabularne przestoje, które rozbijają rytm opowieści.
  • 5.0
    Reżyserowi nie wychodzi na dobre chwytanie zbyt wielu srok za ogon, ale wciąż zasługuje na uwagę, dzięki tętniącemu początkowi filmu.
  • 5.0
    Julie Deply przygotowała film, który dobrze się ogląda.
  • 5.0
    Jednowątkowa fabuła nie zachwyca, ale wciąga do magicznej krainy, gdzie współpraca i wzajemne zaufanie stają się podstawą budowanej historii.
  • 5.0
    Mimo wszystkich niedoskonałości, jest poprawną rozrywką. Bez wygórowanych oczekiwań można odnaleźć kilka dobrych scen i ciekawych inscenizacji.
  • 4.5
    Nie jest żenująco, po ekranie nie przemykają nagie postaci, a do naszych uszu nie docierają fekalno-kloacze dowcipy. Choć momentami jest zabawnie, to Tata kontra tata pozostaje uroczym filmem o rodzicielstwie, a szczególnie o roli ciepłego ojca w życiu dzieci.
  • 4.0
    Powściągliwość zbliża kanadyjską reżyserkę do letniego dramatu, ale skutecznie oddala od trzymającego w napięciu thrillera. Las pochłonął całą nadzieję.
  • 4.0
    Kulejąca fabuła zakrawa momentami na niezamierzoną komedię. Przestaje jednak mieć znaczenie, gdy na ekranie jest pięknie i dźwięcznie.
  • 5.8

    Iluzja 2 (2016)

    Kryminał, Thriller
    4.0
    Mami, bawi, wytęża uwagę, do tego jest dość efektowny, ale na końcu okazuje się, że wszystko, co widzieliśmy było tylko złudzeniem.
  • 5.0

    Fale (2016)

    Dramat społeczny
    4.0
    Reżyser nie trzyma filmu w ryzach, czasami skupia się na wizualnych rozwiązaniach, ale nikną one w wątłej historii. Chcemy kibicować portretowanym bohaterkom, pomimo tego że brakuje im ekranowej iskry. Dobre intencje nie wystarczą, żeby przekonać publiczność.
  • 4.0
    Błyszczy delikatnie, ale szybko gaśnie przez artystyczny zamysł podniosłej atmosfery. Zmarnowany potencjał zatonął w pięknych kadrach i banalnej historii.
  • 4.0
    Nie potrafi zmierzyć się ze swoim dziedzictwem i tylko kobieca postać ratuje całą fabułę. Yatesowi zabrakło kilku zaklęć, aby przedstawiany świat zyskał życie.
  • 4.0
    Wszystko jest takie... na pokaz z nadmiarem bohaterów i brakiem spójnej wizji.
  • 3.3

    Niebo na ziemi (2015)

    Dramat, Komedia, Muzyczny
    4.0
    Na ekranie bardzo dużo się dzieje, lecz nie odbija się to pozytywnie na fabule. Zbyt duże ambicje, zmuszają reżysera do uproszczeń, skrótów myślowych i emocjonalnego rozpasania.
  • 4.0

    Królowa pustyni (2015)

    Biograficzny, Dramat historyczny
    4.0
    Nierówna, miejscami toporna i monumentalna, w której bohaterowie stają się jednowymiarowymi sługami fabuły niepotrafiącymi się odnaleźć w melodramatycznej tonacji.
  • 4.0
    Tonie w długich sekwencjach, które wyglądają efektownie, ale nie tworzą spójnej całości.
  • 4.0
    Zatopił się we własnych ambicjach i pomysłach. Powstał obraz zlepiony z wielu mniejszych obrazków, które doskonale współgrają z fenomenalnym soundtrackiem. Dwie godziny teledysku przeplatanego od czasu do czasu jakąś akcją.
  • 4.0
    Jest daleki od ideału. Największą bolączką lekkiej formy jest fakt, że fabuła ociera się o głupotę.
  • 3.0
    Widowiskowa produkcja staje się niestrawna przez banalny miks źle zrealizowanych pomysłów.
  • 3.0
    Składa się z porozrzucanych puzzli, ale obraz, który się z nich wyłania jest bezbarwny i nieciekawy. Pociąg ominął najważniejsze stacje, takie jak zaskoczenie, napięcie i oczekiwanie.
  • 3.0
    Nie doszukujmy się pogłębionych analiz i utraconych szans w kinie, które zdecydowanie nie ma wielkich ambicji, a najbardziej zależy mu na śmiechu i rozrywce. A że czasami żart jest czerstwy, szybko można puścić w niepamięć.
  • 4.9

    Ben-Hur (2016)

    Historyczny
    3.0
    Stajemy się świadkami nieznośnego spektaklu. A zupełnie niewiarygodny koniec pieczętuje porażkę remake'a.
  • 3.0
    Pochód dziwnych postaci, których nie da się lubić. Wszyscy są oderwani od rzeczywistości i narysowani grubą kreską. W ten sposób film nie podejmuje tematu istoty ojcostwa, nie potęguje lęków i wątpliwości. Jest tylko zlepkiem scen, które niosą mgliste przesłanie.
  • 2.8

    Józef i Maryja (2016)

    Dramat, Biblijny
    2.0
    Ociera się o śmieszność swoimi scenariuszowym i wizualnym niedopracowaniem.
  • 2.9

    Kochaj (2016)

    Komedia rom.
    2.0
    Miało fantastyczne składniki, ale film został stworzony bez polotu, przez co otrzymaliśmy mieszankę trudną do strawienia.