pełne recenzje wszystkich filmów dystrybuowanych w Polsce na: https://www.wodaiogien.com/film
-
Polska pielęgniarka sprawiedliwą wśród narodów świata. Przejmująca historia wojenna, świadectwo zbrodni niemieckich. Mocne sceny. Widoczny niski budżet, słaba scenografia, kostiumy, przeciętne aktorstwo. Brakuje promocji i szerszej dystrybucji.
-
Only the Good Die Young - smutna historia wybitnej piosenkarki. Produkcja ukazująca brytyjską jazzmankę jako zwykłą dziewczynę, z alkoholowym problemem, niezwykłą wrażliwością i talentem muzycznym. Świetna rola Marisy Abeli.
-
Seks, prezerwatywy, narkotyki i lesbijski. Surowe w formie. Bez skandynawskiego klimatu. Mało sympatyczna bohaterka i ładna koleżanka ze szkoły. Ojciec z depresją i kolega handlarz narkotykami nadużywający w trakcie seksu przeklinania.
-
Zmiany płci na przestrzeni czterech dekad, z polska małomiasteczkowością w tle. Przeciągnięte, przerysowane i pretensjonalne. Ale dobrze ukazane polskie realia. Przekonująca rola Hajewskiej-Krzysztofik.
-
pali się moja panno w wersji niemieckiej i homoseksualnej
-
pretensjonalne nudy
-
Dla amatorów kina Wendersa. Pozbawione scenariusza, ubogie dialogowe, kino kontemplacyjne z intrygującym bohaterem i znakomitym podkładem muzycznym.
-
Przerysowana antytrumpowska wizja lewackiego amerykańskiego kina, czy też przerażające proroctwo konfliktu zbrojnego? Istotna rola korespondentów wojennych - aparat fotograficzny strzela niczym broń. Niełatwe w odbiorze, znakomicie zrealizowane kino drogi: dopracowana scenografia, montaż, ujęcia, realizacja dźwięku.
-
812 kwietnia
- 1
- Skomentuj
-
-
nie da się odgrzać kotleta zamrażaniem ... jest słabo, szczególnie ze scenariuszem
-
411 kwietnia
- 1
- Skomentuj
-
-
kompromitujący powrót do klasyki: https://www.wodaiogien.com/single-post/pogromcy-duch%C3%B3w-dziedzictwo-rok-1984-ocena-4-10
-
niewykorzystany intrygujący motyw wejściowy, przegadany zaskakujący suspens, kiepskie dialogi i mało wiarygodne aktorstwo
-
Polskie kino wojenne obdarte z patetyzmu. Interesujący kontekst rozterki młodego człowieka. Znakomicie zrealizowana scena finalnego ataku. Scenografia, charakteryzacja i kostiumy oddają wiarygodność historyczną.
-
Raz sierpem raz młotem, raz śmiechem raz żartem - czerwoną hołotę. Ciekawe wypowiedzi, sporo archiwaliów, dobre tempo. Szczególnie trafny współcześnie kontekst protestów antyputinowskich.
-
Zmarnowany motyw problemów adaptacyjnych. Niesympatyczna bohaterka. Głupia fabuła. Słabe aktorstwo i nieudolny polski dubbing. Efekty OK - nawet gwiazdka spoko. Najlepszy kot.
-
Odwaga twórców tego dokumentu, który obrazuje dramat oblężonego miasta.
-
Nie ma nawet cienia uroku pierwszej części. Może dlatego że już nie jest oparta na książkowym pierwowzorze. Górale powinni twórcom wytoczyć proces o zniesławienie. Szczytem idiotyzmu scena sugerująca onanizm. Widoczki Tatr to za mało. Nie zabierajcie na to swoich dzieci, a i sami nie idźcie do kina.
-
King Kong walczy z bolącym zębem, a Godzilla po uratowaniu miasta odpoczywa w Koloseum. Za bardzo nie ma pomysłu na fabułę, ale za to jest efektownie i zabawne postacie drugoplanowe: młoda małpka i weterynarz.
-
Francuska komedia familijna, dla dzieci (?!!!???). Już nie tylko żarty kloaczne, ale nawet erotyczne, ze zdejmowaniem stanika włącznie. To już przynajmniej bohaterowie, czy to ludzcy czy zwierzęcy, mogli się bzyknąć w finale. Po takich filmach człowiek marzy o powrocie cenzury. Realizacyjnie również słabo, komputerowo wytworzone zwierzęta nienaturalne. Dialogi żenujące. Tempo akcji żywe, ale mało w niej sensu.
-
Lepiej obrazuje problemy polskiej wsi od miesięcy protestujących rolników. Skupione na charyzmatycznym bohaterze. Oszczędne formy filmowe. Momentami wrażenie dokumentalizmu. Świetna, wyrazista rola Artura Paczesnego. Film idealnie wpisuje się okres ogólnopolskich rolniczych protestów.
-
Wiernie ukazane zwyczaje góralskiej. Pasja wspinaczki i taternictwa. Wciągające interakcje rodzinne. Okres okupacji chaotyczny reżysersko. Kontrowersje wokół filmu zbyteczne. Przekonujące aktorstwo, Ładne sceny górskie, chociaż widoczne efekty komputerowe.