-
Więcej
Piękna ekranizacja opowiadania Stephena Kinga.
-
Więcej
Film jest płaski, nie ma wyrazu. Najbardziej dramatyczna z dotychczasowych części, najbardziej mroczna, najbardziej jak dotąd wyrazista - pozostaje jedynie sekwencją efektów. Nic nie wnosi. Niczego nie przekazuje. Niczego nie uczy.
-
Więcej
Nie da się zaprzeczyć - podstawowym zadaniem horroru jest wywołać lęk. Po to jest, żeby straszyć. Jeśli ograniczyć kwestię do pytania, czy film Takashiego Miike potrafi przerazić - to odpowiedź brzmi tak, jak najbardziej. Pod tym względem sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie niektóre pojedyncze sekwencje trzymają w rozkosznie nieznośnym napięciu. Sęk w tym, że film miał dużą szansę stać się czymś więcej. I naprawdę wielka szkoda, że to szansa zmarnowana.
-
Więcej
Trudna i moralnie złożona sprawa tragedii w Andach poruszyła opinię publiczną i doprowadziła do gorących dyskusji.
-
Więcej
Zaledwie odrobinę wyrasta ponad przeciętność, brakuje mu nieco oryginalności, świeżości spojrzenia. Ale potrafi poruszyć...
-
Więcej
Być może najlepsza ekranizacja słynnego kryminału Agathy Christie.
-
-
Więcej
Nie pozwala o sobie zapomnieć. Emocje, jakie wzbudza, towarzyszą jeszcze długo po projekcji.
-
Więcej
Idealnie trafił na swój czas. To nie jest rewelacyjny obraz, ale obraz, który ewidentnie okazał się potrzebny.
-
-
Więcej
Spike Lee z wyczuciem o tragedii 9/11.
-
-
Więcej
Wszystkie te momenty są właściwie skradzione, wszystkie są ucieczką przed mężem, rodziną, rzeczywistością, są próbą zamknięcia się we własnym intymnym świecie, tylko dla nas, do którego nikt nie ma wstępu, radością tworzenia, radością przeżywania, radością napawania się pięknem. Tylko dla siebie - delikatny egoizm, który wszystkie świadomie wygnały ze swojego życia po to, by żyć dla innych.
-
Więcej
Mało mamy takich filmów na ekranach - dostarczających staroświeckiej rozrywki, odprężających, a jednocześnie wymagających wrażliwości i wyrobienia. Czas spędzony w towarzystwie Mrs Henderson Presents jest jak odświeżająca dyskusja z sympatycznym, acz wymagającym intelektualnego zaangażowania partnerem.
-
-
Więcej
Interesująca i nostalgiczna podróż w głąb minionej epoki, wraz z próbą odpowiedzi na pytanie, czy czasy VHS mają szansę wrócić.
-
Więcej
Prawdopodobnie widz spoza tureckiego kręgu kulturowego nie jest w stanie w pełni dostrzec i docenić alegorycznych aspektów tej opowieści, symbolicznych odniesień do podziałów społecznych, kulturowej dywersyfikacji czy politycznych zawirowań. Nie zmienia to faktu, że film - pomimo widocznej po latach technicznej niedoskonałości - w swojej podstawowej warstwie przekazuje zupełnie czytelne, międzynarodowe przesłanie.
-
Więcej
Młoda obsada nie prezentuje aktorstwa najwyższych lotów, zwroty akcji są z wyprzedzeniem widoczne jak na dłoni, a scenariusz miejscami jest... no, nie bójmy się tego słowa, po prostu głupi. Ale to nie zmienia faktu, że The Faculty to rozrywka w czystej formie, wprost bezwstydna w swojej absolutnej bezpretensjonalności i dzięki temu czarująca.
-
Więcej
Ogląda się to z czułością, ze wzruszeniem, z rozbawieniem, no niemal chciałoby się takiego Crittersa utulić, pogłaskać, nakarmić...
-
Więcej
Gratka dla fana, która dla widza z zewnątrz może okazać się zwykłym średniakiem sci-fi.
-
Więcej
Fabuła prosta, końcowy zwrot akcji łatwy do przewidzenia, ale nie na tym zasadza się siła filmu Alana J. Pakuli, otwierającego trylogię nazwaną później "paranoiczną". Ta siła tkwi przede wszystkim w dusznej atmosferze stwarzającej poczucie osaczenia, nomen omen - paranoi, i w Jane Fondzie, dla której Bree Daniels okazała się jedną z największych ról życia.
-
Więcej
Założenie, z pozoru słuszne, zaowocowało w rezultacie jednym z najgorszych obrazów w jego karierze.
-
Więcej
Widowisko, które ogląda się z przyjemnością.
-
Więcej
Im bardziej rozwija się fabuła, tym bardziej narasta napięcie, prowadząc do maksymalnie wyczerpującego emocjonalnie finału.
-
Więcej
Świąteczna komedia romantyczna w dobrym, poczciwym stylu.
-
Więcej
Przyjemna i solidna pod względem aktorskim produkcja. Tylko po co właściwie powstała?
-
Więcej
Carlosa Saury podróż do krainy dzieciństwa.
-
Więcej
Poprowadzona ze starannością i wyczuciem gorzka analiza rozpadu małżeństwa.
-
Więcej
Obiecuje nieco więcej, niż faktycznie realizuje, ale i tak ogląda się go z niezmiennym sentymentem.
-
Więcej
Znajdą się i tacy, dla których obejrzenie tego filmu będzie przełomowym momentem decyzji, ostatnią kroplą, właściwą wskazówką czy znakiem, jakiego poszukiwali, by iść i powiedzieć "to koniec". Stąd też kontrowersje, które ten dokument wzbudził. Tu nie ma jednak celebracji śmierci. Jest celebracja życia i uwypuklenie współobecności jednego i drugiego.
-
Więcej
Po raz pierwszy Peter Weir tak jasno pokazuje, że słabość nie jest winą.
-
Więcej
Tragiczna historia o przemocy, kłamstwie i absolutnej kontroli.
-
Więcej
Te drobne ułomności nie zmieniają jednak faktu, że to wciąż solidne, klimatyczne kino, konsekwentnie i do samego końca eksplorujące kwestię psychologicznego wymiaru winy, kary i tego, że nawet dobrowolnie wybrane więzienie może ostatecznie stać się pułapką, z której nie będzie wyjścia.
-
Więcej
Kompleksowy dramat sądowy i rewelacyjny dramat psychologiczny w jednym.
-
Więcej
Scorsese się śmieje, Scorsese portretuje - z wyczuciem i z sercem.
-
Więcej
Jakaż to byłaby piękna, chociaż brutalna baśń dla dorosłych, gdyby w tle przemknął chociaż jeden smok, a potrawkę z mandragory serwowano na liściach lembasa zamiast pod szubienicą. To mimo wszystko bardziej kino przygodowe niż film historyczny i w otoczce fantasy nie byłby to świat tak ponury, kaleki, toczony plagą i wojną, w którym szewczyk zdobywa sobie księżniczkę tylko wówczas, gdy ją porwie, zniewoli i zhańbi.
-
Więcej
Po raz pierwszy, po raz drugi czy po raz trzeci - ogląda się znakomicie. Za każdym razem z trochę innego powodu i z trochę innej perspektywy, ale z niezmienną przyjemnością.