Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
5.6 10.0 0.0 5
Negatywnie oceniony przez krytyków
5.3
Negatywnie oceniony przez użytkowników

Nastoletni Karol z poprawczaka trafia do mieszkania treningowego aby rozpocząć nowe życie.

  • Tutaj ta aura tajemnicy i niepokoju niby działa przez sporą część seansu, lecz z każdą minutą staje się ona coraz bardziej frustrująca. Mołda wydaje się konsekwentnie iść wyznaczoną przez siebie drogą i sprowokować do przemyśleń o "wychowywaniu". Tylko, że "Matecznik" z czasem staje się coraz mniej jasny, zaś tajemniczość staje się nie do wytrzymania. Jest tu potencjał, nawet odrobina talentu i dobre aktorstwo, ale ostatecznie film nie satysfakcjonuje. Debiut ciekawy, lecz niespełniony.

    Więcej
  • Wybrzmiewają tu także echa filozoficznego traktatu o wolności i niewoli jako elementach tego samego kontinuum. I choć Matecznik nie wyważa kinematograficznych drzwi, to funkcjonuje jako kino wielopłaszczyznowe, ciekawe w treści i formie, bogate w dyskursywne przyczynki, a przede wszystkim wyróżniające się smakiem konceptu na tle szarej masy polskich produkcji.

    Więcej
  • Wprawdzie dowodzi, iż bliskość w relacjach ludzkich jest wartością cenną, ale nuda może zniszczyć nawet taką wartość. A kiedy jest podana w wersji do bólu spowolnionej, uprzykrzy się nawet przed upływem terminu ważności.

    Więcej
  • Uwypuklenie absurdów humorem nie tylko dokładniej akcentuje problematykę filmu, ale też wnosi do niego świeżość. Świeżość, która daje nadzieję, że polskie kino może mówić poważnie i mądrze, i ze świadomością, że pojedynczy uśmiech nic tej powadze i mądrości nie ujmuje.

    Więcej