Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
? 10.0 0.0 5
Oczekuje na przynajmniej 3 oceny krytyków
7.7
Bardzo pozytywnie oceniony przez użytkowników

Film opowiada o specyficznej więzi łączącej cyrkowego siłacza Zampano i jego towarzyszkę podróży, Gelsominę.

  • Obraz niezwykły, z którym zapewne większość przytłaczająca większość "millenialsów" nie miała w ogóle styczności. Ci zaś, którzy przypadkiem kawałek widzieli, orzekli zapewne, że szkoda czasu na coś tak nudnego, na film czarno-biały, w którym nie ma superbohaterów, scen seksu ani efektów specjalnych. Tymczasem mamy do czynienia z prawdziwym arcydziełem, które mówi o życiu więcej niż całe tomy.

    Więcej
  • Kicz o ładunku filozoficznym "Hamleta" - tak o "La Stradzie" Felliniego pisała przed laty Agnieszka Osiecka. Filozofia nigdy później nie była tak blisko ludowej ballady, a wielki moralitet - małym, zarumienionym afektem.

    Więcej
  • Jeden z najważniejszych filmów Federico Felliniego i jednocześnie wykładnia przewodniej myśli twórczości włoskiego reżysera. Historia porywczego cyrkowego siłacza Zampano i jego nieśmiałej pomocniczki prowokuje do zadania pytania, czy miłość naprawdę jest zdolna przemienić nawet najbardziej zatwardziałe serce. Fellini zdaje się odpowiadać na nie pozytywnie, jednocześnie pokazując że nawet za najprostszą strukturą psychiczną może się kryć bogate życie wewnętrzne.

    Więcej
  • Groteska i żal pojawiające się w La Stradzie opierają się na prostym reżyserskim założeniu, że tylko prawdziwa, łagodna miłość potrafi wyleczyć człowieka z egzystencjalnego marazmu. Reżyser dodaje do tego jeszcze jedno, potwornie inteligentne przypuszczenie, które następnie udaje mu się nakręcić i klarownie pokazać - co, jeżeli ludzie nie chcą spróbować kochać, a wolą pozostać w swojej nieczułej strefie komfortu?

    Więcej