Nowa wersja serwisu! Listy, wideorecenzje, recenzje użytkowników, powiadomienia i wiele więcej. Sprawdź

Skóra, w której żyję

2011 Film
Chirurg plastyczny, Robert Ledgard, pracuje nad stworzeniem syntetycznej, ludzkiej skóry. Doświadczenia przeprowadza na tajemniczej kobiecie, którą przetrzymuje w domu.
  • Obsada: Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Jan Cornet, Roberto Álamo
  • Reżyser: Pedro Almodóvar
  • Scenariusz: Pedro Almodóvar
  • Ostatnio dodana recenzja (krytykkryt.): 1 lutego 2018 (7 miesięcy temu)
  • Premiera (kino): 16 września 2011 (7 lat temu)
  • Premiera (świat): 19 maja 2011 (7 lat temu)
8.7 10.0 0.0 6
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
  • 100%
    pozytywnych
    recenzji
  • 6
    recenzji
    3 z oceną
  • 3
    pozytywne
    recenzje
  • 0
    negatywnych
    recenzji
  • 3
    recenzje
    bez oceny
  • 9.0
    Zalicza się do ścisłej czołówki najlepszych filmów Almodóvara i jest doskonałym dowodem na to, że Hiszpan ma jeszcze mnóstwo do powiedzenia. To dzieło niepokojące, niełatwe w odbiorze, które nie dla wszystkich okaże się zrozumiałe. Tym niemniej dla tych, którzy dali się już wcześniej wciągnąć w świat reżysera, będzie prawdziwą ucztą.
  • 9.0
    Brak fragmentu recenzji.
  • 8.0
    To także elektryzujące studium szaleństwa. Almodóvar pokazuje jak łatwo przekroczyć cienką granicę między normalnością a obłędem. Obsesja graniczy tutaj z zimnym chłodem, a pełne patosu "wielkie sceny" z rodzajowymi sekwencjami. Twórca "Volver" stworzył precyzyjny, miejscami niebezpiecznie ocierając się o kicz, dopracowany obraz o dużej sile wyrazu.
  • ?
    Skóra, w której żyję bywa refleksyjna, bywa smutna i przykra, jednak przede wszystkim sprawia ogromną przyjemność, pozostaje lekka, wolna od sentymentu. Choć wciąż emocjonalnie bogata, a na dodatek zwieńczona uroczo przedramatyzowanym zakończeniem. Celnie wymierzonym we wszelkie niedorzeczności fabuły, w której komedia miesza się z dramatem, a absurd towarzyszy grozie.
  • ?
    To nadal kochający popkulturę, kicz, zły smak oraz genderową perspektywę Almodóvar, który w swej twórczości wciąż opowiada podobne historie, choć tym razem przyjmuje perspektywę mniej charakterystyczną dla tego stylu.
  • ?
    Stało się. Pedro Almodóvar nakręcił najsłabszy film w karierze.