Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Męczeństwo Joanny d'Arc

1928 Film
? 10.0 0.0 1
Oczekuje na przynajmniej 3 oceny krytyków
8.1
Bardzo pozytywnie oceniony przez użytkowników

Zapis ostatniego dnia życia Joanny d'Arc, które zakończyła spalona na stosie. Podczas przesłuchań musiała wybierać między wiarą w Boga a własnym życiem.

  • Recenzje krytyków

    • Jest filmem jedynym w swoim rodzaju, przeżyciem niezwykłym i godnym celebrowania. Jest połączeniem głębi i prostoty. Prezentuje niemal teatralny ascetyzm wykorzystujący jednak takie atuty kina jak nietypowe ujęcia kamery i montaż. Treść filmu zdecydowanie wykracza z ram historycznych, przekazując idee o charakterze uniwersalnym. Jest to prawdziwa uczta dla kinomana, zasłużenie zaliczona do absolutnej klasyki kina.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Wartościowy i pełen odniesień, mimo że motyw z Joanną jest przecież wszystkim doskonale znany. Usiąść i dać się pochłonąć - nic więcej.

    • Ciasne, bardzo niewygodne dla widza zbliżenia (z Falconetti w roli głównej) pełne strachu, częściowego zagubienia i bezwarunkowej wiary, powodują katharsis.

    • Pokaz na ASP. Mnóstwo emocji, odważna krytyka kościoła i niesamowicie tragiczny dylemat głównej bohaterki. Bez wątpienia ponadczasowy.

    • Chyba jedyny seans w moim życiu, na którym byłem tak zahipnotyzowany od pierwszej do ostatniej sekundy. Pomimo dość wysokiego (jak na owe czasy) budżetu, Dreyer nakręcił film bardzo kameralny, ciasny, wręcz klaustrofobiczny, skupiony na słowie, na gestach, spojrzeniach, małych detalach. Te zbliżenia i nietypowe ustawienia kamery cały czas robią ogromne wrażenie. I Maria Falconetti - ona nie grała, a stała się Joanną D'Arc. Jedyne w swoim rodzaju doświadczenie filmowe.

    • Film niemy, oparty głównie na dialogach. Wydaje się niemożliwe, a wyszło rewelacyjnie.

    • Niezwykle imponujący dzięki swojemu montażowi, zdjęciom oraz roli Marii Falconetti. Angażuje od początku do końca tworząc wierny zapis procesu.