Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Pełna sala

  • Średnia ocena: 6.6
  • Pozytywnych recenzji: 71%
  • Liczba recenzji: 76 w tym 76 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 54
  • Liczba recenzji negatywnych: 22
  • Średnio ocenia: 0.6 niżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 36% wyżej, 36% niżej, 28% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 10.0 dla Serce z kamienia
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Podwójny kochanek
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Podwójny kochanek

Recenzje

  • 7.3
    8.0

    I tak cię kocham 2017

    Gutek Film po serii filmowych eksperymentów tym razem dostarcza nam najwyższej próby kino rozrywkowe.
  • 8.9
    9.0

    Coco 2017

    Bez wątpienia ta niepozorna animacja jest jedną z największych tegorocznych niespodzianek. Oferuje świetnie zaaranżowane piosenki, momentami wisielczy humor, jak również gwarantuje chwile refleksji okraszone łzami.
  • 7.3
    7.0

    Mudbound 2017

    "Mudbound" ratują od przeciętności cenne momenty pojednania, przełamujące monotonię i przewidywalność. Kiedy okazuje się, że w życiu codziennym wszystkich więcej łączy niż dzieli.
  • 7.8
    8.0

    Disaster Artist 2017

    Oglądanie "The Disaster Artist" jest niczym seans terapeutyczny. Wnioski są proste, lecz uniwersalne. Nie giną pod nawałem śmiechu, lecz są w umiejętny sposób rozplanowane i rozgrywane.
  • 7.5
    5.0

    Atak paniki 2017

    Szkoda, że tak zaangażowana w projekt obsada nie dostała lepszego scenariusza, a sam Paweł Maślona nie przemyślał trochę dłużej swojego filmu. Dobre segmenty niestety zostają tu oszpecone tymi beznadziejnymi, a nad wszystkim unosi się smród pustki i zasłona dymna montażowego efekciarstwa.
  • 5.6
    7.0

    Morderstwo w Orient Expressie 2017

    Moim zdaniem odświeżona wersja "Morderstwa w Orient Expressie" wygląda na tle swojego starszego brata naprawdę dobrze. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że sporadycznie przewyższa poprzednika.
  • 7.4
    5.0

    Serce miłości 2017

    Dla miłośników twórczości Bąkowskiego i Bartoszek jest to pozycja obowiązkowa, swego rodzaju pean ku chwale prezentowanych artystów. Dla osób spoza tego kręgu może to być jednak obraz trudny do przetrawienia.
  • 5.4
    3.0

    Na karuzeli życia 2017

    Karuzela życia wciąż się kręci. Aż chciałoby się, niczym syn Ginny, wziąć to wszystko i spalić. W końcu ogień przynosi oczyszczenie, tak bardzo potrzebne twórczości nowojorskiego neurotyka.
  • 2.1
    4.0

    Totem 2017

    Historia bandyty-narkomana z braterskim konfliktem i porachunkami z serbską mafią w tle okazała się dużo lepszym filmem niż zakładałem. Reżyser do pewnego stopnia kontroluje co dzieje się na ekranie, choć ostatni akt wypada najsłabiej i naprawdę konia z rzędem temu, kto zrozumiał co właściwie się tam wydarzyło.
  • 8.0
    5.0

    Cicha noc 2017

    W efekcie dostaliśmy swoistego potwora Frankensteina. Z jednej strony pokazującego nam rodzinny komediodramat z mrugnięciami do widza, nachalnym krzyczeniem: "To tak jak w twoim domu, widzu!" i plejadą postaci wyjętych z "Poradnika małego scenarzysty". A z drugiej błąkanie się po błocie, wiszące na ścianach strzelby i leżące w kątach pokoi siekiery i zakrzykiwanie wszelkich subtelności próbą budowania całkowicie niepasującego tu thrillerowego napięcia.
  • ?
    9.0

    AlphaGo 2017

    Fenomenalna robota, więcej niż dokument sportowy. Zupełnie nieoczekiwanie stawia szereg filozoficznych pytań, które pozostają w głowie długo po seansie.
  • ?
    7.0

    Dziennik gangstera 2017

    Przewrotna i dowcipna błahostka, która pokazuje, że o imigrantach można jeszcze mówić bez publicystycznych łatek.
  • ?
    7.0

    Kłamstewko 2017

    Zgrabnie łączy komentarz społeczny z rozrywką.
  • 7.3
    8.0

    Niech ciała się opalają 2017

    Co prawda historię można streścić w 3 zdaniach, ale jak to jest sfilmowane, jak oni ogrywają przestrzeń i relację między bohaterami, jak podbijają napięcie kolorami.
  • ?
    9.0

    Djam 2017

    Obraz zawdzięcza swój niezwykły urok charyzmie bohaterki, której nie sposób nie polubić i która wnosi do filmu mnóstwo humoru. Z dużą gracją i niemal niezauważalnie reżyser wplata w swoje dzieło tak ważne tematy dla Grecji jak stosunki z Turcją, kryzys ekonomiczny i problem uchodźców.
  • ?
    5.0

    Zapiski z przyjaźni 2016

    Nie zdziwię się, jeśli ten szantaż zostanie odebrany pozytywnie, bo obie aktorki wychodzą z siebie, żeby uprawomocnić wymuszone zabiegi skryptu.
  • ?
    6.0

    Mrs K 2016

    Oczywiście doceniam zaangażowanie twórców w kwestii kompozycji kadru, a także potwierdzam, to przyjemna rozrywka. Problem w tym, iż zbyt wiele obiecująca.
  • ?
    6.0

    Miód dla dakini 2016

    Historia wzajemnego poznawania się oficera policji Kinleya, z ludową szamanką Choden przeplatana przypowieściami opowiadanymi przez kobietę jest bardzo intrygująca i pozwala choć trochę zrozumieć tak inny od naszego świat. Niestety intryga kryminalna jest jednocześnie bardzo dziurawa, film często ucieka się do mechanizmu deus ex machiny, gdy reżyserka zapędza się w fabularny kozi róg.
  • ?
    6.0

    Świt kociaków 2017

    Technicznie trudno coś zarzucić, a pojedyncze, czasem mocno kontrowersyjne sceny zostają w głowie na długo. Choć pojawiają się elementy humorystyczne, to i tak prawdopodobnie jeden z najbardziej przygnębiających filmów erotycznych, jakie zobaczycie.
  • ?
    7.0

    Yi lu shun feng 2016

    Doświadczamy osobliwego kina drogi, gdzie dwójka udręczonych towarzyszy zbliża się do siebie i obdarza nawzajem szacunkiem.
  • ?
    8.0

    Wilgotna kobieta na wietrze 2016

    Choreografia ciał, idealne wyczucie tempa, odpowiednio dawkowana śmiałość sekwencji. Dowód, iż erotyka ma swoje miejsce na dużym ekranie, choć tak rzadko tam gości.
  • ?
    9.0

    Tokyo Vampire Hotel 2017

    Dla mnie to esencja kina rozrywkowego, chociaż zdaje sobie sprawę, że granica między kiczem, a sztuką jest tu umowna.
  • 7.7
    9.0

    Bahubali: Finał 2017

    Mimo pewnych niedostatków fabularnych i w efektach specjalnych nie sposób chyba wyjść z kina bez uśmiechu na ustach, a wyraziści bohaterowie sprawiają, że śledzi się ich losy z zapartym tchem. Ten pełen rozmachu koktajl emocji po prostu trzeba zobaczyć.
  • 7.7
    9.0

    Rzeka czasu 2016

    Na razie mój faworyt całego festiwalu - uderza w tony, które najbardziej cenię w kinie.
  • 6.6
    7.0

    Manifesto 2015

    Wprawdzie "Manifesto" początkowo było instalacją, niemniej jednak równie dobrze sprawdza się jako film. Rosefeldtowi znakomicie udaje się zawiązać węzeł gordyjski ze sprzecznych postulatów.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Niezależnie od wymienionych mankamentów, "Najlepszy" jest angażującą emocjonalnie historią o radzeniu sobie z przeciwnościami losu oraz realizowaniu marzeń. Wielu wyjdzie z sali kinowej z podniesionym czołem i chęcią stanięcia w szranki ze światem.
  • 6.8
    5.0

    Słudzy diabła 2017

    Pasjonaci reżysera także winni zerknąć jak rozwija się on formalnie. Obawiam się, iż większość potwierdzi smutny wniosek - to najsłabszy jego film.
  • 6.5
    4.0

    Mother! 2017

    To najbardziej radykalne, być może najważniejsze dzieło Aronofsky'ego. Jedni dostrzegą w nim pierwiastek szalonego wizjonera, inni hochsztaplera z przerostem ambicji nad talentem. Mnie tylko mocniej utwierdził w tym drugim.
  • 7.3
    5.0

    Łagodna 2017

    Piękna i bolesna metafora społeczeństwa, które straciło wiarę i pogrąża się w wieczystej stagnacji.
  • 6.5
    7.0

    Skazany 2017

    Przypomina świetny thriller sci-fi "Infinity Chamber". Dla odmiany strażnikiem-pośrednikiem wykonującym automatycznie polecenia płynące z góry jest w tym przypadku komputer.
  • 7.5
    9.0

    A Ghost Story 2017

    Piękny obraz, nad którym można długo deliberować. Niektórych na pewno znuży, inni będą kręcili nosem z powodu filozofii uprawianej na ekranie, niemniej jednak nie można odmówić twórcy ambicji oraz pasji w kreowaniu świata przedstawionego.
  • 7.9
    7.0

    Po tamtej stronie 2017

    Gutkowa nowość rozbawi, być może zmusi do paru przemyśleń, ale poczucie zawodu wydaje się niestety nieuniknioną częścią tego seansu.
  • ?
    7.0

    Zapytaj seksperta 2017

    Zrównoważona, godna zaufania postawa lekarza buduje niezaprzeczalnie charyzmatyczną otoczkę wokół tej postaci. Chcemy wiedzieć, w którą stronę potoczy się spór, mimo nierównego montażu i miejscami ospałego tempa filmu wprost proporcjonalnego do wieku bohatera.
  • 7.5
    7.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Cienka jest w tym filmie granica pomiędzy banałem a geniuszem. Trudno ocenić, czy "Zabicie świętego jelenia" jest filmem wybitnym. Wprawdzie w trakcie seansu Lanthimos umiejętnie wwierca się w ludzką percepcję, chwyta prezentowaną przemocą za gardło i nie pozwala chociaż na chwilę odetchnąć od dusznego klimatu, niemniej jednak po czasie pozostaje wrażenie bycia oszukanym.
  • 6.5
    6.0

    Człowiek z magicznym pudełkiem 2017

    Da się zauważyć, że Bodo Kox nie do końca pewnie czuje się w temacie fantastyki i musi podpierać się cudzymi pomysłami, ale doceniam, że szczerze potrafi opowiadać o miłości.
  • 6.6
    8.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Reżyserka stworzyła uniwersalną historię o poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Nie wchodzi w polityczną narrację, a od strony czysto ludzkiej ukazuje dramat niedopasowania.
  • 7.0
    6.0

    Opowieści o rodzinie Meyerowitz (utwory wybrane) 2017

    Sandler i Stiller przyzwoicie odrabiają zadaną pracę domową, dzięki czemu nietrudno utożsamić się z nieporadnymi życiowo bohaterami, wciąż walczącymi między sobą o uwagę oraz miłość. Warto zatem chociaż dla nich obejrzeć tę produkcję, ponieważ takich metamorfoz potrzebuje kino.
  • 7.2
    9.0

    Photon 2017

    Ten dokument ociera się o ideał filmu popularnonaukowego. Zachwyca wizualnie, narracja prowadzona jest z lekkością i humorem, a prezentowanym treściom nie można nic zarzucić pod kątem merytorycznym. Jedynym problemem jest nieco na siłę wepchnięta warstwa fabularna, polegająca na nawiązaniu się relacji między profesorem a dziennikarką.
  • 5.9
    4.0

    Zgoda 2017

    Stara się wygrać na kilku frontach: włożyć kij w mrowisko wyjawiając bolesny fragment naszej historii, opowiedzieć z dystansem o zbrodniach komunistycznych, ukazać poprzez emocje trójki bohaterów, z jakim koszmarem mieli do czynienia więźniowie. Niestety żaden z tych celów nie zostaje spełniony i tylko wystarczy ubolewać, że tak doniosły temat nie dostaje odpowiedniej reprezentacji.
  • 8.2
    8.0

    Blade Runner 2049 2017

    Nie otwiera tak dużego pola do interpretacji jak oryginał, zbyt często wykłada kawę na ławę, a żadna rola emocjonalnie nie zbliża się do występu Rutgera Hauera i jego monologu o łzach na deszczu. Pozostaje jednak jednym z najlepszych science fiction ostatnich lat, tworząc na kanwie oryginalnej marki autorską wizję Villeneuve'a, korespondującą zarówno z jego poprzednimi produkcjami, jak i dziełem Scotta.
  • 7.3
    7.0

    Fantastyczna kobieta 2017

    Niezaprzeczalnie ważny. Pokazuje pełną znoju konfrontację obcego, niewygodnego czynnika z normatywnym otoczeniem pełnym zachowawczości.
  • 6.9
    9.0

    Dziecko apokalipsy 2015

    Ta emocjonalna bomba z pewnością ma potencjał, by trafić do każdego widza, nawet jeśli wcześniej kino z dalekiego wschodu omijał szerokim łukiem.
  • 7.9
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Myślę, że film odbiór filmu może być bardzo zróżnicowany wśród osób o odmiennym guście. Na pewno zostanie cieplej przyjęty przez zakochanych w sztuce van Gogha i niekonwencjonalnej formie niżeli przez oczekujących tradycyjnej biografii czy animacji.
  • 5.8
    5.0

    Park 2016

    W warstwie fabularnej w filmie debiutującej w pełnym metrażu Sofii Exarchou dzieje się tak naprawdę niewiele.
  • 8.2
    9.0

    Ikar 2017

    Polecam ten dokument wszystkim, także tym, których zupełnie nie obchodzi sport, bo to po prostu bardzo dobra historia, tak dobra i filmowa, że aż trudno uwierzyć, że to prawdziwe życie, a nie hollywoodzka fabuła.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Problem polega na tym, że "Kingsman: Złoty krąg" nie oferuje niczego nowego względem pierwszej części. Te same chwyty montażowe oraz nieróżniące się niczym choreografie walk nie robią już takiego wrażenia, jak za pierwszym razem. Brakuje im świeżości i elementu zaskoczenia.
  • 8.1
    6.0

    The Square 2017

    Mam wrażenie, że dla Szweda najważniejsze było to, by produkcja była przystępna i uniwersalna, przez co w wielu miejscach najzwyczajniej w świecie poszedł na łatwiznę, co sprawiło, że zamiast wybitnego stworzył film co najwyżej dobry.
  • 6.7
    5.0

    Na pokuszenie 2017

    Feministyczny manifest girl power z przymrużeniem oka, gryzący się stylistycznie ze skrupulatnie budowanym wcześniej napięciem i oniryczno-baśniową atmosferą. Zabieg, który pasuje do tarantinowskiego "Death Proof", tutaj nie zdaje egzaminu.
  • 7.8
    7.0

    To 2017

    Niesamowicie klimatyczny.
  • 6.8
    4.0

    Mięso 2016

    Gdyby odrzucić w "Mięsie" wstawki gore i pozostawić samo jądro problemu - ścieranie się bohaterki z budzącą się seksualnością - to pozostałby pełnokrwisty dramat zasługujący na najwyższe uznania. Tymczasem pozostaje się z wrażeniem, iż próbowano dać panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
  • 6.2
    4.0

    Powiernik królowej 2017

    Typowe kino środka, które wprawdzie zasadza się na ciekawych tematach, ale później grzęźnie na mieliznach.
  • 6.5
    6.0

    Tanna 2015

    Mimo wszystko jest w "Tannie" coś nieuchwytnego. Coś, co sprawia przyjemność z oglądania i przynosi przedziwną formę katharsis.
  • 6.7
    8.0

    Podwójny kochanek 2017

    Nawet, jeśli powstanie "Podwójnego kochanka" to pokłosie sukcesu kasowego "Piędziesięciu twarzy Greya", to właśnie on, a nie ekranizacja powieści dla niezaspokojonych gospodyń domowych są dowodem na renesans thrillera erotycznego, z całym dobrodziejstwem inwentarza.
  • 6.7
    2.0

    Podwójny kochanek 2017

    Ambitny projekt i skrojony teoretycznie pod widzów takich jak ja. Niestety dziwne wybory realizacyjne i błędy produkcyjne pogrzebały tę obiecującą produkcję. Zamiast cudownego postmodernistycznego, eklektycznego dzieła dostaliśmy jeden z najgorszych filmów roku.
  • 7.1
    6.0

    Sława 2016

    Trudno mi mówić, aby "Sława" była filmem złym, jest to jednak produkcja, który niczego nie wymaga, ale też nic w zamian nie daje, nie wzbudza żadnych emocji, nie prowokuje żadnych przemyśleń, pozwala całkowicie wyłączyć mózg. Takie profesjonalnie zrealizowane Trudne Sprawy.
  • 6.1
    5.0

    Annabelle: Narodziny zła 2017

    Cierpi na podobne bolączki jak poprzedni film reżysera. Nadmiar, eksces i wyskakujące licho potrafią zepsuć każde horrorowe widowisko. Pozostaje wierzyć, że Szwed nauczy się z czasem, że kino jak zemsta smakuje lepiej na zimno i że minimalizmem można ugrać dużo więcej niż się wydaje.
  • 6.2
    2.0

    Królewicz Olch 2016

    Bez wątpienia Kuba Czekaj spadł z wysokiego konia. Chciał stworzyć artystyczny film uwikłany w szerszy kontekst kulturowy, ale wyszła z tego raczej wieloletnia pisanka, w której wciąż znajduje się nieświeże żółtko.
  • 8.2
    8.0

    Dunkierka 2017

    Zarówno "Incepcja", jak i "Interstellar" czarowały znakomitą realizację i niestandardowym podejściem do narracji i czasu. Nie inaczej jest z "Dunkierką".
  • 8.2
    5.0

    Dunkierka 2017

    Ma formę ponad półtoragodzinnego zwiastuna, a że zawsze przychodzę na seans 15 minut po wyznaczonej porze, zdecydowanie nie są to wrażenia jakich poszukuję w kinie.
  • 7.3
    6.0

    Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 2016

    Międzynarodowy sukces filmu Kuosmanena nie byłby możliwy bez odtwórcy głównej roli. Jarkko Lahti nie tylko upodabnia się bardzo do prawdziwego Olliego, ale nadaje jego filmowemu awatarowi nader sympatycznego i szczerego usposobienia.
  • 7.9
    8.0

    Baby Driver 2017

    Nie sposób nie docenić "Baby Drivera" nie tylko za ogrom pracy włożonej w stronę techniczną, ale też za wylewającą się na każdym kroku z ekranu, szczerą miłość Wrighta do kina, muzyki i swojej pracy. Tyle serca włożonego w film widziałem ostatnio tylko w "La La Landzie".
  • 8.1
    8.0

    Aquarius 2016

    Kleber Mendonça Filho, twórca ciepło przyjętych "Sąsiedzkich dźwięków" długo kazał czekać na swoje kolejne dzieło. Film pokazywany w zeszłym roku na festiwalu w Cannes udowadnia, że nie zatracił społecznej wrażliwości, a jego język filmowy nadal się rozwija. W "Aquarius" pod płaszczykiem opowieści o starciu jednostki z wielkim biznesem ukrywa pełną wrażliwości i niuansów symfonię o godności i przemijaniu.
  • 6.3
    6.0

    Król Artur: Legenda miecza 2017

    Mam wrażenie, że w kategoriach kina rozrywkowego zdecydowanie się sprawdza i jestem przekonany, że wielu widzów zakocha się w tym filmie. Z drugiej jednak strony wisi nad nim widmo niewykorzystanego potencjału.
  • 7.4
    5.0

    Lady M. 2016

    Nie czuję nawet, by William Oldroyda można było nazwać "nadzieją reżyserii". Swe sceniczne inspiracje zaadaptował na srebrnym ekranie poprawnie, acz to żaden powiew świeżości, zwłaszcza w brytyjskim kinie.
  • 7.8
    8.0

    Czerwony żółw 2016

    Nietuzinkowa, liryczna, minimalistyczna w formie i uniwersalna w wymowie metafora życiowej drogi.
  • 6.5
    6.0

    Słodkich snów 2016

    Widz razem z protagonistą musi złożyć puzzle rozrzucone pomiędzy jego przeszłością i teraźniejszością. Nie jest to pusta zabawa, jakich wiele we współczesnym kinie, ale forma psychoterapii. Odkrywanie kolejnych elementów układanki przynosi bowiem bohaterowi, jak i widzowi rodzaj katharsis.
  • 7.2
    7.0

    Auta 3 2017

    Zdecydowanie wynagradzają niski poziom dwójki, która była nużąca i z intrygą poprowadzoną w sposób niebudzący emocji. Teraz, już na samym początku zostajemy wrzuceni w środek wyścigu, w tle leci dynamiczna muzyka, auta ścinają zakręty, a w powietrzu niemal unosi się smród palonej gumy.
  • 8.4
    9.0

    Sieranevada 2016

    Zrealizowana z zegarmistrzowską precyzją wiwisekcja rodzinnych relacji.
  • 7.2
    10.0

    Serce z kamienia 2016

    Genialny film, który w swojej kategorii może konkurować chyba tylko z "Boyhood" Linklatera.
  • 6.9
    6.0

    Wonder Woman 2017

    Dosyć sztampowe origin story w otoczce klasycznego kina przygodowego. Bez formalnego szaleństwa, bez autorskiego sznytu, za to z wyjątkowo uroczą bohaterką, którą z miejsca zaskarbiła sobie moją sympatię.
  • 7.9
    9.0

    Nazywam się Cukinia 2016

    Porusza naprawdę ciężkie tematy, jest to wadą i zaletą, gdyż może być impulsem do bardzo wartościowej rozmowy z dzieckiem i przy odpowiednim nakierowaniu przez rodzica mieć walory wychowawcze.
  • 3.4
    2.0

    Szatan kazał tańczyć 2017

    Fragmentaryczna struktura "Szatan kazał tańczyć" Katarzyny Rosłaniec na pozór przypomina godardowskie eksperymenty z formą. Niestety reżyserce nie udaje się ukryć pod kunsztowną skorupką równie intrygującej treści.
  • 6.6
    7.0

    Uczeń 2016

    Reżyser punktuje rosyjski system szkolnictwa, ale całość można z powodzeniem czytać także jako metaforę społeczeństwa, które dla "świętego spokoju" ulega pod naporem propagandy i manipulacji.
  • 7.0
    7.0

    Butterfly Kisses 2017

    Debiutujący w pełnym metrażu Rafał Kapeliński udowadnia, że o pedofilii można mówić bez rozdzierania szat i budzenia kontrowersji.
  • 7.7
    8.0

    Najpiękniejsze fajerwerki ever 2017

    Mogę powiedzieć jedno, ewidentnie mamy w Polsce reżyserski diament, któremu brak jeszcze ostatnich szlifów, ale już teraz widać, że Terpińską stać na tworzenie filmów wybitnych. Pół godziny wystarczyło, by pokazać Jury w Cannes jak dobrze rozumie kino i sprawnie potrafi portretować postaci, nie pchając widzowi nic nachalnie przed oczy.
  • 6.1
    4.0

    Machina wojenna 2017

    Kilka błyskotliwych puent to bowiem za mało, by poważnie traktować przesłanie tego filmu. Trudno nawet stwierdzić, dla kogo ta produkcja została stworzona. Ni to pies, ni wydra. I to jest największym grzechem produkcji Netflixa.