Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Dawid Smyk

NOWE! Jeżeli jesteś Dawid Smyk, to możesz uzyskać dostęp do panelu administracyjnego krytyka (umożliwia m.in. dodawanie bieżących i archiwalnych recenzji). Skontaktuj się z nami lub dowiedz się więcej.
  • Średnia ocena: 6.2
  • Pozytywnych recenzji: 60%
  • Liczba recenzji: 21 w tym 15 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 9
  • Liczba recenzji negatywnych: 6
  • Średnio ocenia: 1.2 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 0% wyżej, 64% niżej, 36% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 8.5 dla Blade Runner 2049
  • Najniższa ocena: 4.0 dla Obcy: Przymierze
  • Najbardziej odrębna ocena: 5.0 dla Dunkierka

Recenzje

  • 7.9
    7.5

    Tamte dni, tamte noce 2017

    Bardzo dobry film, seans obowiązkowy dla spragnionych emocjonalnej szczerości w kinie. Niespieszna, refleksyjna podróż z niewyobrażalnie zniewalającym, katartycznym finałem.
  • 7.4
    6.5

    Mudbound 2017

    Mudbound jest więc filmem z warsztatem więcej niż poprawnym, mogącym służyć w roli narzędzia uświadamiania nieprzyjemnych prawd o historii amerykańskiego południa oraz niepozbawionym naprawdę mocnych scen. Jednak jako całokształt, przez swoją nieco dystansującą narrację i brak wydźwięku dla wszystkich wątków, raczej nie zostaje długo w pamięci.
  • ?
    7.0

    Jedni z nas 2017

    Ogólnie rzec biorąc, jest to naprawdę dobrze zrealizowany dokument. Świetnie ukazuje mechanizmy uzależniania jednostki od restrykcyjnego systemu, warunkowania jej do mentalności niewolniczej oraz ostracyzmu.
  • 8.0
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Ambitne osiągnięcie w sztuce animacji, jednak z kilku powodów daleko mu do arcydzieła. Jest odczuwalne to, że wyjątkowa wizja konwencji estetycznej znacznie wyprzedziła sensowny pomysł na historię.
  • 8.2
    8.5

    Blade Runner 2049 2017

    Kilka drobnych potknięć nie powstrzymuje mnie przed nazwaniem nowego Blade Runnera filmem wybitnym. To wbijające w fotel na prawie trzy godziny, estetyczne doznanie, niezwykle zgrabnie rozbudowujące świat przedstawiony i historię pierwowzoru.
  • ?
    ?

    Łowca androidów 1982

    Trudne, niezręczne, może nawet trochę niezamierzone, ale arcydzieło.
  • 6.6
    5.0

    Atomic Blonde 2017

    Choć doceniam próbę dojrzalszego podejścia do tematu, nie byłem w stanie oprzeć się wrażeniu, że jestem na pokładzie tylko dla dźwięków synthpopu i łamania kości.
  • 8.1
    5.0

    Dunkierka 2017

    Imponujące, ale niekonsekwentne dzieło.
  • 8.0
    7.5

    Klient 2016

    Jest niezmiernie angażującym, trzymającym w napięciu dramatem psychologicznym. Nie tak intensywnym, enigmatycznym i niepozwalającym spać spokojnie jeszcze wiele dni po seansie jak wybitne Rozstanie, ale to wciąż film bardzo dobry, ponownie udowadniający maestrię reżysera w swojej metodzie.
  • 6.0
    4.5

    Song to Song 2017

    To film, z seansu którego możecie wyjść w dowolnym momencie i powrócić tak samo swobodnie. Jeśli nawet zaczniecie oglądać od połowy i poczujecie się zagubieni w narracji, rozpoczęcie seansu na nowo prawdopodobnie niewiele pomoże.
  • 8.5
    8.0

    Sieranevada 2016

    Dla cierpliwych i nieoczekujących sensacyjnych fabuł czy ucieczki do innego świata, będzie to kawał intrygującego kina. Mistrzowsko zrealizowana panorama społeczna zamknięta w ciasnych przestrzeniach, mogąca służyć za auto-diagnozę także dla naszego społeczeństwa. Takich filmowych wydarzeń nie przeżywa się często.
  • 5.5
    4.0

    Obcy: Przymierze 2017

    Od trzydziestu lat nie powstała żadna całkowicie udana i satysfakcjonująca odsłona, a fani postawili swoje poprzeczki tak nisko, że to dziś komiczne. Wszystko jest o tyle irytujące, bo dziełom Ridleya Scotta, doskonałym od strony filmowej, tak niewiele brakuje. Tylko dobrego scenariusza.
  • 7.5
    7.0

    Uciekaj! 2017

    Dzieło Peele'a nie jest w żadnym wypadku przełomowe dla horroru i czerpie z jego tradycji garściami, jednak przykrywa to wszystko warsztatową finezją, umiejętnym wplataniem nowoczesnych rozwiązań w sprawdzone klisze i dużym stopniem samoświadomości.
  • 7.4
    5.0

    Captain Fantastic 2016

    Film trochę jak jego protagonista - ma dobre intencje, chce dla nas jak najlepiej, ale czasami próbuje za bardzo i być może potrzebuje trochę dystansu. Potrafi zirytować swoich przerośniętym ego i przekonaniem o własnej słuszności, ale nie na tyle, żeby stracić do niego sympatię. Nie oczekujcie zachwytów, a kilku mądrych refleksji i emocjonalnego otulenia.
  • 6.6
    6.0

    T2: Trainspotting 2017

    Jest dużo prawdziwej emocji w T2, ale jeszcze więcej nieprzyjemnej wtórności i wspomnianej wcześniej niespójności, braku spinającej wszystko centralnej idei. To nie jest w żadnym wypadku zły film - nic, co tak tryska kreatywnością i unika skrótów nie może być nazwane całkowitą stratą czasu.
  • 6.9
    4.0

    Milczenie 2016

    Rozczarowuje na każdej płaszczyźnie i jak myślę większość z nas prędzej zapamięta go jako "ten kiczowaty filmik, w którym Andrew Garfield widzi w swoim odbiciu ikonę Chrystusa", niż godne zapamiętania dzieło mistrza kina.
  • 5.9
    ?

    Prometeusz 2012

    Dobrze nakręcony, ale dziurawy i nieprzemyślany scenariusz, któremu bardzo daleko do arcydzieła nie tylko ze względu na obecną nieprzejrzystość świata przedstawionego, ale również kulejącą dramaturgię i logiczne absurdy.
  • ?
    ?

    Obcy: Przebudzenie 1997

    Jest słabym filmem akcji, fatalnym horrorem i jeszcze gorszą kontynuacją serii. Poza jednym konceptem na sam koniec, nie wnosi kompletnie nic do mitologii uniwersum. Zbędna i w żadnym aspekcie nie zapadająca w pamięć, bezwartościowa popelina.
  • ?
    ?

    Obcy 3 1992

    Nietrudno więc udowodnić, że to film w wielu aspektach ciekawy, z psychodeliczną atmosferą mocno oddziałującą na widza. Dlatego nie powinno też dziwić, że są kręgi fanów, które uważają go za niezrozumianą perłę.
  • ?
    ?

    Obcy - decydujące starcie 1986

    Spójna wizja, nieposkromiona kreatywność i w końcu duża doza czystej, ale nie bezmyślnej zabawy - to wszystko znajdziecie w Decydującym starciu.
  • ?
    ?

    Obcy - 8. pasażer "Nostromo" 1979

    Jeden z tych niewielu hollywoodzkich blockbusterów, które można bezpiecznie nazwać ponadczasowymi. Niezmiennie przerażający i całkowicie satysfakcjonujący jako zamknięta opowieść.