Zarządzasz źródłem Bezszyldu? Możesz przesłać nam awatar na kontakt.

Bezszyldu

  • Średnia ocena: 6.1
  • Pozytywnych recenzji: 59%
  • Liczba recenzji: 77 w tym 73 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 43
  • Liczba recenzji negatywnych: 30
  • Średnio ocenia: 0.8 niżej niż inne źródła
  • Poziom ocen: 21% wyżej, 44% niżej, 35% tak samo jak inne źródła
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Wojna o planetę małp
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Jak dogryźć mafii
  • Najbardziej odrębna ocena: 3.0 dla Shin Gojira

Recenzje

  • 6.5
    4.0

    Mother! 2017

    Pisana dużymi, kosmatymi literami boża alegoria. Jak dla mnie nie jest to jednak dramat, ale komedia i to wcale nie boska.
  • 7.6
    8.0

    Thor: Ragnarok 2017

    Nie jest filmem z ambicjami. Fabuła jest sztampowa, trudno tu mówić o skomplikowanych, wzruszających dramatach, czy głębszych przemyśleniach. To przede wszystkim bezpretensjonalna rozrywka pełna świetnego humoru, spektakularnych scen akcji, oraz przesympatycznych postaci.
  • 5.6
    5.0

    Leatherface 2017

    Miałby szanse na powodzenie, gdyby twórcy posiadali naprawdę dobry pomysł na historię Jeda Sawyera, ale zamiast tego otrzymaliśmy podróbkę Bękartów diabła. Poprawny slasher, który nadaje się na sobotni wieczór dla amatorów mocniejszych wrażeń, a dla fanów serii słaby prequel Teksańskiej masakry piłą mechaniczną.
  • 7.0
    7.0

    Najpierw zabili mojego ojca 2017

    Mimo wad jest dojrzałym filmem o tematyce ludobójstwa w Kambodży. Pomaga w tym dobra realizacja, oraz przekonywujące aktorstwo.
  • 4.8
    5.0

    Notatnik śmierci 2017

    Jako film sam w sobie, w oderwaniu od oryginału wypada przeciętnie - jest nieźle zrealizowany i dostarcza odrobinę frajdy dla fanów brutalnych horrorów i starych filmów sensacyjnych, niestety fabuła jest opowiedziana w mało interesujący sposób, nie wzbudza emocji, przypomina bardziej streszczenie serialu, a postacie w większości są płytkie i irytujące.
  • 6.3
    4.0

    W starym, dobrym stylu 2017

    Jeżeli znajdziecie kiedyś ten film w koszu w supermarkecie za pięć złotych, kupcie go. To idealny film do kotleta. Ale proszę nie idźcie na to do kina.
  • 7.2
    ?

    Spider-Man: Homecoming 2017

    Kawałek świetnego kina.
  • 7.9
    7.0

    Twój Vincent 2017

    Ambitne osiągnięcie w sztuce animacji, jednak z kilku powodów daleko mu do arcydzieła. Jest odczuwalne to, że wyjątkowa wizja konwencji estetycznej znacznie wyprzedziła sensowny pomysł na historię.
  • 7.5
    4.0

    A Ghost Story 2017

    Zawodzi swoja drżącą i niekompletną formą a także marnymi środkami filmowymi. W tym filmie jest dużo ciszy. Pewnie jak uważnie się wsłuchacie usłyszycie echo odbijające się w pustce tego obrazu.
  • 6.8
    7.3

    Mięso 2016

    Jest kolejnym smakowitym kąskiem dla fanów odważnego, kontrowersyjnego kina artystycznego, zwłaszcza z elementami kina grozy. Jest niepokojąco, momentami dziwnie, obrzydliwie, ale jednocześnie trudno oderwać wzrok od ekranu.
  • 8.2
    8.5

    Blade Runner 2049 2017

    Kilka drobnych potknięć nie powstrzymuje mnie przed nazwaniem nowego Blade Runnera filmem wybitnym. To wbijające w fotel na prawie trzy godziny, estetyczne doznanie, niezwykle zgrabnie rozbudowujące świat przedstawiony i historię pierwowzoru.
  • 7.7
    8.0

    To 2017

    Nie jest to w pełni poważny horror, który ma autentycznie szokować, tylko bardo dobra i niegłupia rozrywka w wydaniu kina grozy.
  • 6.0
    ?

    Bodyguard Zawodowiec 2017

    Sarkastyczny humor, świetne sceny kaskaderskie i barwne sceny walk nakręcają całą akcję. Stąd też pomysł na tytuł, ponieważ sposób kręcenia scen walk przypomina ten z Kingsmana i Johna Wicka.
  • ?
    8.3

    Kuso 2017

    W życiu obejrzałem wiele niepokojących, obrzydliwych i dziwacznych produkcji, ale mało która wywarła na mnie takie wrażenie jak Kuso. Fani campu, surrealizmu i kina klasy B, którzy szukają jak najbardziej osobliwych doznań będą bawili się znakomicie.
  • 5.8
    5.0

    Valerian i Miasto Tysiąca Planet 2017

    Jest bardzo ładnym spektaklem, ale niezbyt kompetentnym i angażującym emocjonalnie filmem. Luc Besson był tak zafascynowany kreowaniem światów i kosmitów, że zapomniał umiaru, przez co panuje bałagan.
  • 6.6
    5.0

    Atomic Blonde 2017

    Choć doceniam próbę dojrzalszego podejścia do tematu, nie byłem w stanie oprzeć się wrażeniu, że jestem na pokładzie tylko dla dźwięków synthpopu i łamania kości.
  • 7.8
    9.0

    Wojna o planetę małp 2017

    Świetne zwieńczenie trylogii. To inteligentne podejście do kina rozrywkowego z niesamowitą narracją, grą aktorską, niebanalną fabułą i komentarzem. Stoi na najwyższym poziomie, zarówno technicznie, jak i dramaturgicznie.
  • 7.7
    8.0

    Kedi - sekretne życie kotów 2016

    Budzi dokładnie takie wrażenia, jakie wzbudzają koty same w sobie. "Kedi- sekretne życie kotów" jest naładowany ciepłem, słodyczą. Widać w tym autentyczne zamiłowanie twórców do kotów, ich fascynację i zrozumienie.
  • 8.2
    8.0

    Dunkierka 2017

    Jest obrazem, jak na standardy dość klasycznej historii wojennej, bezkompromisowym. Od strony formalnej film jest niemal ćwiczeniem montażowym rozciągniętym do pełnego metrażu. W opozycji do popularnych serii strzelanek osadzonych w realiach wojny, film nie epatuje przemocą i nie sili się na tani patos, jak Przełęcz Ocalonych.
  • 8.2
    5.0

    Dunkierka 2017

    Imponujące, ale niekonsekwentne dzieło.
  • 7.2
    8.0

    To przychodzi po zmroku 2017

    Jest jednym z najciekawszych filmów grozy ostatnich lat. Oferuje zupełnie inne podejście do horrorów - zamiast typowych jump scare'ów, czy upiorów wyskakujących zza szafy, sięga po coś dużo bardziej wyszukanego i sugestywnego.
  • 7.8
    8.5

    Baby Driver 2017

    Gdyby był zrealizowany bardziej kameralnie, mógłby posłużyć jako wyraz głosu pokolenia. Mimo tego i tak w filmie wybrzmiewa ten kontekst. Baby niczym każdy nastolatek z słuchawkami na uszach, ucieka i szuka swojego miejsca. Widz w fotelu kinowym ucieka wraz z nim, w krainę napakowaną testosteronem i oryginalnym pastiszem kina akcji. Cudowna jazda.
  • 3.5
    2.0

    Jak dogryźć mafii 2017

    Zdecydowanie jeden z najgorszych filmów tego roku. Nie reprezentuje absolutnie niczego. Jest tylko festiwalem nudy i żenady.
  • 8.1
    8.5

    Aquarius 2016

    Udowadnia wielki kunszt reżyserski. Rzadko w kinie mamy do czynienia z tak płynnie, przejrzyście i błyskotliwie montowanymi różnymi planami czasowymi.
  • 8.1
    7.5

    Klient 2016

    Jest niezmiernie angażującym, trzymającym w napięciu dramatem psychologicznym. Nie tak intensywnym, enigmatycznym i niepozwalającym spać spokojnie jeszcze wiele dni po seansie jak wybitne Rozstanie, ale to wciąż film bardzo dobry, ponownie udowadniający maestrię reżysera w swojej metodzie.
  • 6.1
    4.5

    Song to Song 2017

    To film, z seansu którego możecie wyjść w dowolnym momencie i powrócić tak samo swobodnie. Jeśli nawet zaczniecie oglądać od połowy i poczujecie się zagubieni w narracji, rozpoczęcie seansu na nowo prawdopodobnie niewiele pomoże.
  • 3.7
    3.0

    Mumia 2017

    Zawodzi absolutnie na całej linii. Posiada momenty w których ogląda się nawet znośnie, jako guilty pleasure - sceny akcji są zrealizowane poprawnie, a fanów horrorów może na chwilę ucieszyć widok zombie, albo gotycka scenografia. Całość niestety psuje fatalny scenariusz, nudna para bohaterów, oraz źle zbilansowany ton.
  • 6.8
    7.5

    Wonder Woman 2017

    Nie jest najlepszym filmem superbohaterskim ostatnich lat. Brakuje oryginalności i konsekwencji w scenariuszu, ale i tak jest poprawą względem poprzednich produkcji DCEU. Nie jest kolejnym teledyskiem, chaotycznym zlepkiem wątków, tylko zamkniętą historią o bohaterach z charakterem, których naprawdę da się lubić.
  • 8.4
    8.0

    Sieranevada 2016

    Dla cierpliwych i nieoczekujących sensacyjnych fabuł czy ucieczki do innego świata, będzie to kawał intrygującego kina. Mistrzowsko zrealizowana panorama społeczna zamknięta w ciasnych przestrzeniach, mogąca służyć za auto-diagnozę także dla naszego społeczeństwa. Takich filmowych wydarzeń nie przeżywa się często.
  • 7.8
    7.0

    Czerwony żółw 2016

    Ustępuje wielu produkcjom Ghibli, ale nadal pozostaje jednym z najbardziej oryginalnych filmów w historii studia. Posiada fantastyczną oprawę wizualną i atmosferę, ale niestety też pewne dłużyzny i umowności. Nie jest to produkcja doskonała, ale na tyle szczera, wyjątkowa i momentami urzekająca, że warto dać jej szansę.
  • 7.8
    6.5

    Strażnicy Galaktyki vol. 2 2017

    Jak każdy inny sequel dużego blockbustera ma swoje problemy. Jednak nadal jest on dobrym filmem rozrywkowym. Wszelkie niedoskonałości tuszuje luz, który czasem mimo swojego wymuszenia działa.
  • 7.9
    8.5

    Nazywam się Cukinia 2016

    Szczery, inteligentny, wzruszający i jednocześnie zabawny.
  • 5.4
    4.0

    Obcy: Przymierze 2017

    Od trzydziestu lat nie powstała żadna całkowicie udana i satysfakcjonująca odsłona, a fani postawili swoje poprzeczki tak nisko, że to dziś komiczne. Wszystko jest o tyle irytujące, bo dziełom Ridleya Scotta, doskonałym od strony filmowej, tak niewiele brakuje. Tylko dobrego scenariusza.
  • 7.5
    7.0

    Uciekaj! 2017

    Dzieło Peele'a nie jest w żadnym wypadku przełomowe dla horroru i czerpie z jego tradycji garściami, jednak przykrywa to wszystko warsztatową finezją, umiejętnym wplataniem nowoczesnych rozwiązań w sprawdzone klisze i dużym stopniem samoświadomości.
  • 4.9
    3.0

    Personal Shopper 2016

    Jest dziwnym tworem. To film pisany na kolanie. Promują go tylko głośne nazwiska i selekcja do złotej palmy. Gwarantuje, że nic ciekawego poza tym tutaj nie znajdziecie.
  • 6.5
    6.5

    T2: Trainspotting 2017

    Nie był konieczną kontynuacją, pierwsza część idealnie funkcjonuje jako zamknięta historia. Nie dostarcza wiele nowego, powtarza dobrze znane chwyty i rozwiązania, ale dzięki sprawnej reżyserii, dobrze napisanym dialogom i świetnemu aktorstwu ogląda się przyjemnie.
  • 6.1
    5.0

    Life 2017

    Nie jest złym filmem, tylko przeciętnym. Nie budzi silnych emocji, ale tempo jest na tyle szybkie, że nie zdąży nas znużyć.
  • 6.3
    6.0

    Ghost in the Shell 2017

    Jeśli chodzi o kwestie realizacyjne, czy aktorskie to wyszło naprawdę dobrze. Gorzej jednak z treścią, szczególnie kiedy spojrzymy na film przez pryzmat oryginału.
  • 5.1
    3.0

    Amok 2017

    Nie ma nic gorszego niż tak zwany przeterminowany film. Obraz, który stosuje chwyty gatunkowe, które były niemodne już kilka lat temu. Tego typu dzieła to przewlekłe nowotwory kina gatunkowego. Niestety Amok jest jednym z nich.
  • 6.9
    5.0

    Piękna i Bestia 2017

    Daleko mu do szmiry, ale jest on obecnie zbyteczny. Wygenerowany komputerowo Mercedes, który ma mienić oczy widzom.
  • 6.2
    6.0

    Pokot 2017

    Nietypowy. Kuszący swoją strukturą, wywołujący dyskusje, krążący wokół ważnego tematu. Jednocześnie jest to film niepełny, czasem szarżujący, gubiący tempo wątpiący w swoją moc.
  • 7.4
    5.0

    Captain Fantastic 2016

    Film trochę jak jego protagonista - ma dobre intencje, chce dla nas jak najlepiej, ale czasami próbuje za bardzo i być może potrzebuje trochę dystansu. Potrafi zirytować swoich przerośniętym ego i przekonaniem o własnej słuszności, ale nie na tyle, żeby stracić do niego sympatię. Nie oczekujcie zachwytów, a kilku mądrych refleksji i emocjonalnego otulenia.
  • 6.5
    6.0

    T2: Trainspotting 2017

    Jest dużo prawdziwej emocji w T2, ale jeszcze więcej nieprzyjemnej wtórności i wspomnianej wcześniej niespójności, braku spinającej wszystko centralnej idei. To nie jest w żadnym wypadku zły film - nic, co tak tryska kreatywnością i unika skrótów nie może być nazwane całkowitą stratą czasu.
  • 7.9
    8.5

    Logan: Wolverine 2017

    Znakomite pożegnanie z Wolverinem w wykonaniu Hugh Jackmana. Film idealnie rozwija, podsumowuje postacie znane z cyklu i jednocześnie oddaje ich komiksowego ducha.
  • 6.9
    4.0

    Milczenie 2016

    Rozczarowuje na każdej płaszczyźnie i jak myślę większość z nas prędzej zapamięta go jako "ten kiczowaty filmik, w którym Andrew Garfield widzi w swoim odbiciu ikonę Chrystusa", niż godne zapamiętania dzieło mistrza kina.
  • 7.6
    5.0

    Moonlight 2016

    Skromny, ale i bezpieczny. Jest to wada. Ten film powinien gryźć wściekle, rozpalać do czerwoności, zadawać pytania. Zamiast tego mamy uproszczony dramat jednostki, który zmierza donikąd.
  • 7.2
    6.0

    Ukryte działania 2016

    Jest przewidywalny, dosyć monotonny, mało oryginalny i bez większych ambicji, mimo to nie nudzi. Nie dałbym mu nominacji do Oscara, ale mógłbym polecić na rodzinne, niedzielne popołudnie - jako film lekki, krzepiący i mało wymagający.
  • 7.3
    ?

    To tylko koniec świata 2016

    Psychologiczny, klaustrofobiczny. Czyli taki, który całkiem nieźle ukazuje duszność relacji rodzinnych.
  • 8.6
    8.5

    Manchester by the Sea 2016

    Film na pierwszy rzut oka niedostępny, oklepany i niespecjalnie angażujący po głębszym poznaniu okazuje się być znakomitym filmem. Dojrzałym emocjonalnie, koncertowo rozegranym i odegranym, a także zrealizowanym w stylu Mike'a Leigh pierwszorzędnym dramatem.
  • 8.1
    9.0

    Lego Batman: Film 2017

    Jest świetny na wielu płaszczyznach - zarówno jako adaptacja komiksu, parodia, komedia, czy kino familijne. Praktycznie pozbawiony wad, może zniechęcić jedynie ludzi nieprzekonanych do konceptu Lego, albo niezainteresowanych popkulturą, czy samym Batmanem. Reszta będzie bawiła się znakomicie.
  • 3.1
    3.0

    Rings 2017

    Hasło reklamowe brzmi "Najpierw oglądasz. Potem umierasz". Faktycznie, można umrzeć... z nudów. Rings nie jest może najgorszym horrorem ostatnich lat. Nie jest to też szczególnie żenująca produkcja, tylko nijaka, nudna i zwyczajnie niepotrzebna.
  • 6.8
    5.0

    Jackie 2016

    Interesująca stylistycznie biografia, której obecnie mało w kinie popularnym. Stuprocentowo skoncentrowana na swojej bohaterce, jednocześnie naprawdę oryginalna pod względem wykonania. Jednocześnie jest to obraz nijaki, bezpłciowy o którym nie będę długo pamiętał.
  • 7.0
    7.0

    Split 2016

    Chociaż nadal powtarza błędy reżysera, jest jednak wyraźnym krokiem w dobrym kierunku. Film przerysowany i pełen nieścisłości, ale mimo wszystko wciągający, emocjonujący i świetnie zagrany.
  • 8.2
    7.5

    La La Land 2016

    Jako reanimacja gatunku naprawdę martwego spisuje się fantastycznie. Jest też najładniejszym hołdem dla magii kina w tej dekadzie.
  • 4.7
    3.0

    Morgan 2016

    Zwykła strata czasu, popis nieudolności reżysera i scenarzysty. Nazwisko nie czyni dobrym reżyserem. Daleko padło jabłko od jabłoni.
  • 5.7
    3.0

    Pasażerowie 2016

    Z chęcią obejrzałbym tą dwójkę w jakiś innym filmie. Inteligentnym, szanującym widza, przemyślanym i interesującym filmie. Wszystkie te określenia niestety nie pasują do "Pasażerów", który okazał się być komercyjnym chłamem z znanymi twarzami na plakacie.
  • 4.7
    5.0

    Ben-Hur 2016

    Twórcy nie mieli żadnych ambicji, nie próbowali w niczym dorównać swoim poprzednikom. Po prostu otrzymaliśmy przeciętne widowisko, które można bez problemów obejrzeć i szybko zapomnieć.
  • 8.0
    9.0

    Lament 2016

    Niezwykle intrygujący i tajemniczy. Wciąga w swój osobliwy świat, pełen mrocznych sekretów.
  • 4.4
    ?

    Assassin's Creed 2016

    Patetyczny, przewidywalny, płaski.
  • 7.2
    7.5

    Zombie express 2016

    Jest co prawda mało oryginalny i chwilami przewidywalny, ale potrafi autentycznie wciągnąć i wzbudzić emocje. Wątki melodramatyczne smucą a akcja trzyma w napięciu. Udany seans dla fanów zombie movie i egzotyki gwarantowany.
  • 8.1
    7.5

    Paterson 2016

    Mógłbym co prawdy narzekać, że cały ten rytm życia jest jednak sztucznie pozorowany, że czasem wkrada się banał, a czasem robi się zbyt ironicznie. Ale nie potrafię. Potrzebujemy takich filmów. Potrzebujemy filmów, które swoją oczywistością zachwycają.
  • 5.4
    3.0

    Dziewczyna z pociągu 2016

    Dziewczynę z Pociągu można porównać do tytułowej bohaterki w scenach upojenia alkoholowego - chwieje się, nie wie co ze sobą począć i coś bełkocze pod nosem. Pusta wydmuszka owinięta ładnym sreberkiem. Film nudny, na siłę przekombinowany i zwyczajnie irytujący.
  • 7.6
    8.0

    Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie 2016

    Jeżeli zawiedliście się filmem z poprzedniego roku, drażniły Was liczne podobieństwa do Starej Trylogii, narzekaliście na brak nowości, tak Łotr 1 powinien spełnić Wasze oczekiwania. Jeżeli jednak liczycie na klasyczny, gwiezdnowojenny klimat i kolejny wielki rozdział gwiezdnej sagi, to niestety możecie się zawieść.
  • 7.5
    7.0

    Przełęcz ocalonych 2016

    Posiada swoje wady, ale sama historia, aktorstwo, czy realizacja zasługuje na uznanie. Udany reżyserski powrót Mela Gibsona.
  • 8.0
    8.0

    Służąca 2016

    Nie jest może najlepszym dziełem Chan-Wook Parka - niektóre twisty wydają się wymuszone, gagi drażnią, a mimo to dostarcza praktycznie wszystko, czego miłośnicy reżysera powinni się spodziewać.
  • 6.1
    6.0

    Sprzymierzeni 2016

    Jeżeli kochacie filmy z przełomu lat 40. i 50. XX wieku to gwarantuje wam, że docenicie ten film. Z kolei jeżeli nie przepadacie za tego typu kinem, to wciąż zostaję wam strawne romansidło bez tanich chwytów. To całkiem sporo jak na dzisiejsze standardy.
  • 7.2
    7.5

    Doktor Strange 2016

    Przykład bardzo dobrego "popcorniaka". Film niezbyt ambitny, czy oryginalny, ale dostarczający sporej frajdy.
  • 8.0
    7.0

    Wołyń 2016

    Poza montażem realizacja stoi na wysokim poziomie. Nie ma momentu, w którym można odczuć ograniczenia budżetowe, jak to często w polskich filmach bywa.
  • 8.1
    6.0

    Nowy początek 2016

    Rozwieszony pomiędzy familijnym kinem, klasycznym amerykańskim kinem katastroficznym i Kubrickowskim spojrzeniem poza gwiazdy. Wbrew pozorom to film bardzo niepewny swojej tożsamości gatunkowej.
  • 8.2
    8.0

    Syn Szawła 2015

    Wielkie kino.
  • 8.0
    5.0

    Pokój 2015

    Dziwny eksperyment. Formalnie przerasta autora, tak o dwa metry. Pozostaje nam do oglądania słodka wydmuszka, która nieustannie robi duże płaczliwe oczy do widza.
  • 7.7
    7.5

    Okja 2017

    Oryginalne, szczere i odważne kino.
  • 6.5
    5.0

    Blame! 2017

    Nie umywa się do pierwowzoru - nie dostarcza ani klimatu mangi, ani ciekawej historii i postaci. Sam sceny akcji są najwyżej poprawne - efekty wizualne potrafią robić wrażenie, ale sporo psuje niska ilość klatek.
  • 7.0
    6.0

    Oczy matki 2016

    Dosyć banalne torture porn z mrocznym przesłaniem, gęstym klimatem, oraz z fantastycznymi zdjęciami. Tylko tyle i aż tyle.
  • ?
    4.0

    Wendeta 2016

    Rozciągnięty do granic możliwości, pusty, pretensjonalny bełkot, który udaje że jest czymś więcej, niż tanim exploitation. Nie jest nawet dobrym shockerem, bo z czasem wszelkie brutalne sceny zaczynają tylko męczyć i irytować.
  • 3.5
    2.0

    Guardians: Misja superbohaterów 2017

    Miał być blockbusterem w wykonaniu Rosjan, a zamiast tego wyszedł film klasy B z kategorii "tak złe, że aż dobre". Jest to produkcja na tak żenująco niskim poziomie i z tak bezczelnie skopiowanymi pomysłami, że całość wzbudza uśmiech politowania.
  • 6.7
    3.0

    Shin Gojira 2016

    Miał być wielkim powrotem japońskiej serii. Filmem który z jednej strony odwoływał by się do korzeni Godzilli, a z drugiej ukazywał zupełnie nowe spojrzenie. Niestety zawodzi na całej linii.

Aktywne