Marcin Kempisty

  • Średnia ocena: 5.8
  • Pozytywnych recenzji: 58%
  • Liczba recenzji: 12 w tym 12 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 7
  • Liczba recenzji negatywnych: 5
  • Średnio ocenia: 1.0 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 25% wyżej, 50% niżej, 25% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla A Ghost Story
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Królewicz Olch
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Królewicz Olch

Recenzje

  • 6.7
    7.0

    Manifesto 2015

    Wprawdzie "Manifesto" początkowo było instalacją, niemniej jednak równie dobrze sprawdza się jako film. Rosefeldtowi znakomicie udaje się zawiązać węzeł gordyjski ze sprzecznych postulatów.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Niezależnie od wymienionych mankamentów, "Najlepszy" jest angażującą emocjonalnie historią o radzeniu sobie z przeciwnościami losu oraz realizowaniu marzeń. Wielu wyjdzie z sali kinowej z podniesionym czołem i chęcią stanięcia w szranki ze światem.
  • 7.5
    9.0

    A Ghost Story 2017

    Piękny obraz, nad którym można długo deliberować. Niektórych na pewno znuży, inni będą kręcili nosem z powodu filozofii uprawianej na ekranie, niemniej jednak nie można odmówić twórcy ambicji oraz pasji w kreowaniu świata przedstawionego.
  • 7.3
    7.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Cienka jest w tym filmie granica pomiędzy banałem a geniuszem. Trudno ocenić, czy "Zabicie świętego jelenia" jest filmem wybitnym. Wprawdzie w trakcie seansu Lanthimos umiejętnie wwierca się w ludzką percepcję, chwyta prezentowaną przemocą za gardło i nie pozwala chociaż na chwilę odetchnąć od dusznego klimatu, niemniej jednak po czasie pozostaje wrażenie bycia oszukanym.
  • 6.6
    8.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Reżyserka stworzyła uniwersalną historię o poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Nie wchodzi w polityczną narrację, a od strony czysto ludzkiej ukazuje dramat niedopasowania.
  • 7.0
    6.0

    Opowieści o rodzinie Meyerowitz (utwory wybrane) 2017

    Sandler i Stiller przyzwoicie odrabiają zadaną pracę domową, dzięki czemu nietrudno utożsamić się z nieporadnymi życiowo bohaterami, wciąż walczącymi między sobą o uwagę oraz miłość. Warto zatem chociaż dla nich obejrzeć tę produkcję, ponieważ takich metamorfoz potrzebuje kino.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Problem polega na tym, że "Kingsman: Złoty krąg" nie oferuje niczego nowego względem pierwszej części. Te same chwyty montażowe oraz nieróżniące się niczym choreografie walk nie robią już takiego wrażenia, jak za pierwszym razem. Brakuje im świeżości i elementu zaskoczenia.
  • 6.8
    4.0

    Mięso 2016

    Gdyby odrzucić w "Mięsie" wstawki gore i pozostawić samo jądro problemu - ścieranie się bohaterki z budzącą się seksualnością - to pozostałby pełnokrwisty dramat zasługujący na najwyższe uznania. Tymczasem pozostaje się z wrażeniem, iż próbowano dać panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
  • 6.2
    4.0

    Powiernik królowej 2017

    Typowe kino środka, które wprawdzie zasadza się na ciekawych tematach, ale później grzęźnie na mieliznach.
  • 6.5
    6.0

    Tanna 2015

    Mimo wszystko jest w "Tannie" coś nieuchwytnego. Coś, co sprawia przyjemność z oglądania i przynosi przedziwną formę katharsis.
  • 6.2
    2.0

    Królewicz Olch 2016

    Bez wątpienia Kuba Czekaj spadł z wysokiego konia. Chciał stworzyć artystyczny film uwikłany w szerszy kontekst kulturowy, ale wyszła z tego raczej wieloletnia pisanka, w której wciąż znajduje się nieświeże żółtko.
  • 6.1
    4.0

    Machina wojenna 2017

    Kilka błyskotliwych puent to bowiem za mało, by poważnie traktować przesłanie tego filmu. Trudno nawet stwierdzić, dla kogo ta produkcja została stworzona. Ni to pies, ni wydra. I to jest największym grzechem produkcji Netflixa.

Aktywne