Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Marcin Kempisty

NOWE! Jeżeli jesteś Marcin Kempisty, to możesz uzyskać dostęp do panelu administracyjnego krytyka (umożliwia m.in. dodawanie bieżących i archiwalnych recenzji). Skontaktuj się z nami lub dowiedz się więcej.
  • Średnia ocena: 6.0
  • Pozytywnych recenzji: 60%
  • Liczba recenzji: 25 w tym 25 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 15
  • Liczba recenzji negatywnych: 10
  • Średnio ocenia: 0.8 niżej niż inni krytycy
  • Poziom ocen: 32% wyżej, 44% niżej, 24% tak samo jak inni krytycy
  • Najwyższa ocena: 9.0 dla Niemiłość
  • Najniższa ocena: 2.0 dla Królewicz Olch
  • Najbardziej odrębna ocena: 2.0 dla Królewicz Olch

Recenzje

  • 6.9
    7.0

    Ja, Godard 2017

    Znakomita zabawa w kino.
  • 6.2
    8.0

    Księżyc Jowisza 2017

    W "Księżycu Jowisza" więcej jest pytań niż odpowiedzi, a każde z nich prowokuje do poważnych dyskusji. By jednak odnaleźć w tym filmie jak największą przyjemność, zarówno dla umysłu jak i dla duszy, warto odrzucić swoje poglądy i dać się ponieść wizji Węgra. Na pewno się nie zawiedziecie!
  • 7.6
    7.0

    Jeszcze nie koniec 2017

    Wielka szkoda, że "Jeszcze nie koniec" jest krótkim filmem. Z taką umiejętnością przypatrywania się detalom, Francuz mógłby pokusić się o jeszcze bardziej pogłębiony portret dysfunkcyjnej rodziny.
  • 8.2
    9.0

    Niemiłość 2017

    Wiele jest w "Niemiłości" Andrieja Zwiagincewa przejmujących scen, dotykających najbardziej utajonych ludzkich bolączek, lecz chyba tylko na początku filmu reżyser potrafi wyryć na twarzy widza tak przedziwny uśmiech, niebędący w swej istocie wykwitem dobrego samopoczucia, lecz raczej refleksem zakłopotania.
  • 8.5
    7.0

    Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 2017

    Mimo że "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri" pod koniec boleśnie rozczarowują, to pierwsze sześćdziesiąt minut filmu już teraz można uznać za najlepsze, co będzie można obejrzeć na ekranach polskich kin w 2018 roku.
  • 6.1
    6.0

    Plan B 2018

    Nie jest wolny od wad, lecz również wyznacza kierunek, w którym powinny podążać tego typu produkcje. Mimo że niekiedy brakuje reżyserce konsekwencji, to można uznać ten film za na poły skuteczną opowieść o życiowych wykolejeńcach, gdzie blichtr i tanie chwyty ustępują prostym, acz uniwersalnym emocjom.
  • 7.7
    5.0

    Good Time 2017

    Nie oferuje niczego więcej, poza oglądaniem zabawy w policjantów i złodziei. Jawi się jako eskapistyczna podróż do zatopionego w morzu świateł lunaparku, oferującego kilka chwil zapomnienia, które miną od razu po jego opuszczeniu.
  • 6.9
    5.0

    Happy End 2017

    Haneke przytłacza ilością podejmowanych zagadnień, którym nie daje w odpowiedni sposób wybrzmieć.
  • 3.5
    3.0

    Czuwaj 2017

    Boli ta jednostronność i paternalistyczne podejście do młodego pokolenia. Cieszy natomiast rola Mateusza Więcławka, który wziął na siebie ciężar produkcji i zaprezentował całkiem wiarygodną rolę.
  • 8.7
    9.0

    Coco 2017

    Bez wątpienia ta niepozorna animacja jest jedną z największych tegorocznych niespodzianek. Oferuje świetnie zaaranżowane piosenki, momentami wisielczy humor, jak również gwarantuje chwile refleksji okraszone łzami.
  • 7.7
    8.0

    Disaster Artist 2017

    Oglądanie "The Disaster Artist" jest niczym seans terapeutyczny. Wnioski są proste, lecz uniwersalne. Nie giną pod nawałem śmiechu, lecz są w umiejętny sposób rozplanowane i rozgrywane.
  • 7.4
    5.0

    Serce miłości 2017

    Dla miłośników twórczości Bąkowskiego i Bartoszek jest to pozycja obowiązkowa, swego rodzaju pean ku chwale prezentowanych artystów. Dla osób spoza tego kręgu może to być jednak obraz trudny do przetrawienia.
  • 5.4
    3.0

    Na karuzeli życia 2017

    Karuzela życia wciąż się kręci. Aż chciałoby się, niczym syn Ginny, wziąć to wszystko i spalić. W końcu ogień przynosi oczyszczenie, tak bardzo potrzebne twórczości nowojorskiego neurotyka.
  • 6.6
    7.0

    Manifesto 2015

    Wprawdzie "Manifesto" początkowo było instalacją, niemniej jednak równie dobrze sprawdza się jako film. Rosefeldtowi znakomicie udaje się zawiązać węzeł gordyjski ze sprzecznych postulatów.
  • 7.4
    7.0

    Najlepszy 2017

    Niezależnie od wymienionych mankamentów, "Najlepszy" jest angażującą emocjonalnie historią o radzeniu sobie z przeciwnościami losu oraz realizowaniu marzeń. Wielu wyjdzie z sali kinowej z podniesionym czołem i chęcią stanięcia w szranki ze światem.
  • 7.6
    9.0

    A Ghost Story 2017

    Piękny obraz, nad którym można długo deliberować. Niektórych na pewno znuży, inni będą kręcili nosem z powodu filozofii uprawianej na ekranie, niemniej jednak nie można odmówić twórcy ambicji oraz pasji w kreowaniu świata przedstawionego.
  • 7.4
    7.0

    Zabicie świętego jelenia 2017

    Cienka jest w tym filmie granica pomiędzy banałem a geniuszem. Trudno ocenić, czy "Zabicie świętego jelenia" jest filmem wybitnym. Wprawdzie w trakcie seansu Lanthimos umiejętnie wwierca się w ludzką percepcję, chwyta prezentowaną przemocą za gardło i nie pozwala chociaż na chwilę odetchnąć od dusznego klimatu, niemniej jednak po czasie pozostaje wrażenie bycia oszukanym.
  • 6.8
    8.0

    Pomiędzy słowami 2017

    Reżyserka stworzyła uniwersalną historię o poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Nie wchodzi w polityczną narrację, a od strony czysto ludzkiej ukazuje dramat niedopasowania.
  • 7.1
    6.0

    Opowieści o rodzinie Meyerowitz (utwory wybrane) 2017

    Sandler i Stiller przyzwoicie odrabiają zadaną pracę domową, dzięki czemu nietrudno utożsamić się z nieporadnymi życiowo bohaterami, wciąż walczącymi między sobą o uwagę oraz miłość. Warto zatem chociaż dla nich obejrzeć tę produkcję, ponieważ takich metamorfoz potrzebuje kino.
  • 6.2
    5.0

    Kingsman: Złoty krąg 2017

    Problem polega na tym, że "Kingsman: Złoty krąg" nie oferuje niczego nowego względem pierwszej części. Te same chwyty montażowe oraz nieróżniące się niczym choreografie walk nie robią już takiego wrażenia, jak za pierwszym razem. Brakuje im świeżości i elementu zaskoczenia.
  • 6.9
    4.0

    Mięso 2016

    Gdyby odrzucić w "Mięsie" wstawki gore i pozostawić samo jądro problemu - ścieranie się bohaterki z budzącą się seksualnością - to pozostałby pełnokrwisty dramat zasługujący na najwyższe uznania. Tymczasem pozostaje się z wrażeniem, iż próbowano dać panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
  • 6.1
    4.0

    Powiernik królowej 2017

    Typowe kino środka, które wprawdzie zasadza się na ciekawych tematach, ale później grzęźnie na mieliznach.
  • 6.5
    6.0

    Tanna 2015

    Mimo wszystko jest w "Tannie" coś nieuchwytnego. Coś, co sprawia przyjemność z oglądania i przynosi przedziwną formę katharsis.
  • 6.1
    2.0

    Królewicz Olch 2016

    Bez wątpienia Kuba Czekaj spadł z wysokiego konia. Chciał stworzyć artystyczny film uwikłany w szerszy kontekst kulturowy, ale wyszła z tego raczej wieloletnia pisanka, w której wciąż znajduje się nieświeże żółtko.
  • 6.1
    4.0

    Machina wojenna 2017

    Kilka błyskotliwych puent to bowiem za mało, by poważnie traktować przesłanie tego filmu. Trudno nawet stwierdzić, dla kogo ta produkcja została stworzona. Ni to pies, ni wydra. I to jest największym grzechem produkcji Netflixa.