Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Salo, czyli 120 dni Sodomy

1975 Film
8.0 10.0 0.0 5
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
4.7
Negatywnie oceniony przez użytkowników

Włochy, 1944 rok. Książę, bankier, biskup i sędzia organizują orgię, wykorzystując do tego lokalnych mieszkańców.

  • Przemyślany i bulwersujący, bardzo dobrze sfotografowany. Kamera wyłapuje emocje i przekazuje je widzom, jednak nie torturuje okropnościami.

    Więcej
  • Niewątpliwie jest jednym z najmocniejszych obrazów, jakie kiedykolwiek powstały i chociaż typowych dla kina grozy krwawych scen ma jak na lekarstwo, wcale nie umniejsza to jego wstrząsających właściwości, których poziomu nawet najśmielszym, najobrzydliwszym produkcjom gore często nie udaje się osiągnąć.

    Więcej
  • W przypadku Salò Pasolini-intelektualista i myśliciel dogorywa przygnieciony przez demony własnej wyobraźni. To samo spotkało niegdyś de Sade'a, który spisywał swój manuskrypt pomiędzy wilgotnymi murami Bastylii.

    Więcej
  • Wymyka się ograniczeniom, ale tę orgię mimo tego całego obrzydzenia i zohydzenia ogląda się z coraz większą ciekawością. Mimo całej swojej sfery film Pasoliniego to kamień milowy w naturalistycznym studium przemocy i seksu.

    Więcej
  • Przepełnione nagością i aktami rozmaitych czynności seksualnych Salo nie jest filmem wywołującym w przeciętnym widzu pożądanie. Zaprezentowany erotyzm nie kieruje odbiorcy w stronę podniecenia, lecz stanowi niemy krzyk beznadziei położenia uwięzionej młodzieży i ogołocenie z podstawowych praw człowieka. Film do dziś zabroniony w niektórych krajach świata, stanowi niezwykły artefakt kinematograficzny, owiany pewną nutą tajemnicy, podobnej do tej, która osnuła okoliczności śmierci jej twórcy.

    Więcej