Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Tunel 2016

Młody mężczyzna zostaje uwięziony w zawalonym tunelu.
  • Reżyser: Seong-hoon Kim
  • Scenariusz: Seong-hoon Kim
  • Ostatnia aktywność: 22 listopada 2017 (24 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 17 listopada 2017 (29 dni temu)
  • Premiera na świecie: 10 sierpnia 2016 (493 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
6.9 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 10 w tym 8 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 8
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Najlepszy film w 2017: #93
  • Najlepszy film w nowościach: #27
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #57

Recenzje

  • 8.0
    Jest dziełem, który z prostego tematu - mężczyzna uwięziony w tunelu - potrafi wycisnąć naprawdę wiele, czasem niespodziewanych, emocji i ukazać sytuacje w wyjątkowo kompleksowy sposób. Tym samym kino koreańskie po raz kolejny pokazuje, ze ma naprawdę dużo do zaoferowania.
  • 7.0
    Niezwykle intymna historia katastrofy, która szczęśliwie więcej czasu poświęca bohaterowi i jego przeżyciom, niż wypełnionemu feerią efektów specjalnych spektaklowi.
  • 7.0
    Koreański film katastroficzny o zabarwieniu psychologicznym. Tego u mnie jeszcze nie grali. Szkoda - dużo traciłam!
  • 7.0
    Bardzo solidna, gatunkowa propozycja, która zapewni dwie godziny udanej rozrywki i skłoni do poseansowych refleksji.
  • 7.0
    Zanosiło się też przez jakiś czas na niskobudżetowy dramat jednego bohatera, ale nic z tych rzeczy. Kawał dobrego kina gatunkowego.
  • 6.7
    Przekracza granice prawdopodobieństwa, które w tego typu, względnie realistycznych filmach są inaczej zakreślone niż w takim "Marsjaninie", i przy ograniczonej ilości zwrotów akcji nie musi trwać ponad dwie godziny. W swoim gatunku jednak rzecz godna uwagi.
  • 6.7
    Kim Seong-Hun bowiem nie tylko inteligentnie prowadzi wątek katastroficzny, łączy go też z satyrą na zgromadzonych u wylotu tunelu polityków koniunkturalistów, dziennikarzy tracących szybko zainteresowanie poważną sprawą i ratowników przeżywających problemy organizacyjne. Bo jest to również film o kryzysie komunikacji między ludźmi w Korei Południowej.
  • 6.0
    Dzieli polski tytuł z 90-sowym thrillerem, w którym analogiczna sytuacja wyjściowa służyła za pretekst, by Sylvester Stallone mógł malowniczo ponapinać muskuły. Tu zamiast popisów krzepy mamy grozę sytuacji: zarówno fizyczną, jak i moralną, a wymyślność okoliczności odczarowana zostaje przejawami kolejnych życiowych absurdów.
  • ?
    Reżyser od początku umiejętnie buduje suspens, bardziej koncentrując się na detalach i reakcjach postaci niż na aspektach widowiskowych - choć i tych nie brakuje. Mimo że fabuła zasadniczo nie ma prawa zaskoczyć nikogo, kto widział przynajmniej jeden film katastroficzny, niewątpliwym atutem spektaklu pozostaje nietuzinkowy sposób, w jakim wygrywane jest napięcie między epicką skalą tragedii a intymnym doświadczeniem jednostki.
  • ?
    Jest określany jako dramat katastroficzny i trzeba przyznać, że to idealne określenie. Katastrofa oczywiście determinuje postępowanie bohaterów, ale film mówi o bardziej skomplikowanych tematach - zachowaniu w sytuacji kryzysowej, sile woli, wytrzymałości, wierze, a nawet specyfice pracy ratowników czy mediów. Zdecydowanie warto zobaczyć, bo twórcom udało się uniknąć patosu, a nawet przemycili tu nieco humoru.