Gra cieni (2016)

6.5 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 75%
  • Liczba recenzji: 9 w tym 8 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 6
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Lee Jung-chool, były członek koreańskiego ruchu oporu, a teraz oficer japońskiej policji, otrzymuje specjalną misję zinfiltrowania ruchu walczącego o niepodległość Korei.
  • Reżyser: Jee-woon Kim
  • Scenariusz: Jee-woon Kim
  • Premiera w Polsce: 11 sierpnia 2017 (72 dni temu)
  • Premiera na świecie: 3 września 2016 (414 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    1
  • 7
    4
  • 6
    1
  • 5
    1
  • 4
    1
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 8.0
    Film ogląda się w pełnym napięciu, a chwilowe tylko przestoje w akcji nie pozwalają na opuszczenie kina z uczuciem rozczarowania.
  • 7.0
    Przepięknie zainscenizowany, rasowy film szpiegowski z plejadą południowokoreańskich gwiazd w obsadzie. Ni mniej, ni więcej.
  • 7.0
    Niektóre elementy tutaj do siebie nie przystają, ale całość jest bardzo atrakcyjnym i intrygującym thrillerem spod ręki jednego z najbardziej utalentowanych współczesnych azjatyckich reżyserów.
  • 7.0
    Nawet jak fabuła przynosi pewien niedosyt, to wynagradza wszystko elegancki styl, inscenizacja oraz pomysłowe sceny akcji.
  • 7.0
    Bardzo organiczny, dowód, że klasycznie hollywoodzką inscenizację można przekuwać na świeży ekranowy efekt. A przy okazji: wzór, jak opowiadać o wybojach lokalnej historii za pośrednictwem uniwersalnego filmowego języka. Polityczna wrażliwość i kino gatunków maszerują tu ramię w ramię, pora odrobić lekcję.
  • 6.7
    Zamiast błądzić w labiryncie nadmiaru zwrotów akcji, twórcy stawiają na gęstniejącą atmosferę kina noir. Napięcie podkręca muzyka. Sceny akcji zostały świetnie zmontowane i poprowadzone od strony choreograficznej, a dopełnia je sugestywnie ukazana przemoc.
  • 5.0
    Moralnie niejednoznaczny i bardzo stylowy koreański thriller.
  • 4.0
    Ciasnota planów wynikająca z braku "oddechu" plenerowego, nadmierna płynność, nocne ujęcia z nienaturalnym oświetleniem - wszystko to zionie sztucznością.
  • ?
    Choć zdecydowanie lokuje się po stronie kina gatunkowego, czerpiącego w takiej samej mierze z historii Korei, co ze znanych schematów narracyjnych, nie znajdzie poklasku u szerokiej widowni. Jest propozycją dla tych, którzy ponad szybką akcję i widowiskowość przedkładają rozwikływanie tajników wyrafinowanej gry dwóch inteligentnych graczy.