Mr. Gaga (2015)

7.6 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 12 w tym 8 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 8
  • Liczba recenzji negatywnych: 0

Szczegóły

Historia izraelskiego choreografa Ohada Naharina, który stworzył własny język tańca - GaGa.
  • Reżyser: Tomer Heymann
  • Scenariusz: Tomer Heymann
  • Premiera w Polsce: 10 marca 2017 (193 dni temu)
  • Premiera na świecie: 14 lipca 2015 (798 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    5
  • 7
    1
  • 6
    2
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 8.5
    Obrzuca komplementami nie choreografa, a całkowite oddanie sztuce, podkreślając jej terapeutyczny i leczniczy wymiar, proponując to w energetycznej formie, gdzie nasz wewnętrzny gorset się rozsznuruje, a inspiracja płynąca z tego dzieła zacznie być podpalana na rozgrzanej blasze.
  • 8.3
    Zafascynuje tych, którzy z tańcem nie mają nic wspólnego.
  • 8.0
    Porządnie zrobione kino dokumentalne. Nie stawiając pomnika swojemu bohaterowi, reżyser pokazuje prawdziwą naturę prawdziwego artysty.
  • 8.0
    Zrobić film o tańcu, który ogląda się w napięciu jak najlepsze kino sensacyjne - to wielka sztuka.
  • 8.0
    Dokument Tomera Heymanna, choć nie przynosi pełnej definicji osławionego stylu gaga Ohada Naharina, stanowi jednak interesujący i piękny wizualnie obraz izraelskiego choreografa. Zdecydowanie do obejrzenia na dużym ekranie.
  • 7.0
    Ma potencjał, by otworzyć widzom głowę na nowe perspektywy tego, czym jest ruch. I przy okazji - pozwala lepiej zrozumieć i docenić sztukę, którą zajmuje się jego bohater. Trudno o lepszy komplement dla filmu o tańcu.
  • 6.7
    Idealnie wyważony, intrygujący dokument, który od pierwszych minut wciąga i trzyma w napięciu aż do końca. Film dobry nie tylko dla osób zafascynowanych tańcem czy społeczno - kulturalnym życiem Izraela, warty obejrzenia, chociażby po to, aby zapoznać się z historią niepokornego Ohada Naharima oraz przekonać się, czym tak naprawdę jest prawdziwa filozofia tanecznego języka Gaga.
  • 6.0
    O życiu prywatnym tancerza mówi się tu niewiele, sednem tego filmu jest taniec. Chociaż też nie do końca, bo o istocie tytułowego GaGa dowiadujemy się niewiele, a fragmenty występów są tak pocięte, tak fragmentaryczne, że przez bardzo długi czas trudno zrozumieć, na czym polega wyjątkowość twórczości Ohada.
  • ?
    Powiedzieć, że to dobry film, to tak, jakby nic nie powiedzieć.
  • ?
    Posiada wszystko, czego można oczekiwać od fabuły z Hollywood. Choć to skromny dokument o (nie)skromnym tancerzu.
  • ?
    Doskonały film Tomera Heymanna "Mr. Gaga" to coś więcej niż biografia wybitnego choreografa Ohada Naharina. To przyczynek do rozważań na temat ludzkiej natury, sztuki, wolności.
  • ?
    Trafi do każdego rodzaju widza - nawet takiego, który nie czuje się najbardziej zaznajomiony z tańcem czy konkretnym gatunkiem muzycznym. Uwodzicielski seans można bowiem z powodzeniem potraktować jako substytut wydarzeń baletowych, performensów czy koncertów muzycznych, gdyż wywołuje w widzu niemalże podobne uczucia i emocje.