Bernadetta Trusewicz

  • Średnia ocena: 6.4
  • Pozytywnych recenzji: 69%
  • Liczba recenzji: 282 w tym 260 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 180
  • Liczba recenzji negatywnych: 80

Szczegóły

Rozkład ocen

  • 10
    1
  • 9
    12
  • 8
    48
  • 7
    86
  • 6
    33
  • 5
    33
  • 4
    24
  • 3
    17
  • 2
    6
  • 1

Recenzje

  • 8.0
    FDB
    Prowokujący ambiwalentne uczucia, ale produkujący ich wiele. To kino idealnie wyśrodkowujące powagę, biorące się za temat pozornie banalny, a opowiadający z wielkim humanizmem.
  • 7.0
    FDB
    Sprawdza się na poziomie energii - to petarda. To widoczna z kosmosu miłość do śpiewania, wyciąganie z prostej historii iskier i potrafimy dzięki szczerości opowiadania, nawet jeżeli nie ma w nim tego trzeciego oka, które ma Killa P., biec do pierwszego rzędu na jej koncert.
  • 4.0
    FDB
    W Czuwaj nie trzeba być czujnym, bo to nie jest kino niespodzianek, a zawodu. Nie dokonuje się demaskacji prawdziwych oblicz młodych ludzi w sytuacjach ekstremalnych, a obnaża słabości w opowiadaniu rzeczy niezwietrzałych przez reżysera.
  • 4.0
    FDB
    Nie ma w sobie żadnej głębi psychologicznej, chociaż zachowuje sygnaturę Bodo Koxa ewidentnie. Film bez magicznego uczucia, mimo wielu pomysłów.
  • 10.0
    FDB
    Wielka, wypadkowo, poetycka historia o bezradności z na żywo nieudaną próbą wyjaśnienia sobie pojęcia traumy i metody na życie z nią.
  • 5.0
    FDB
    Prosto, ale nie prostacko. Słodko, ale nie do zachorowania na cukrzycę.
  • 8.0
    FDB
    Umiejętnie pokazuje, jak ciężko rozliczyć się z przeszłością i tak naprawdę przyznaje się, że nie wie, czy jest to możliwe. Traktuje człowieka jako stworzenie nieprzewidywalne - takie jest też to kino - spontaniczne.
  • 5.0
    FDB
    Kino zbyt wstrzemięźliwie żeby nabroić i coś ciekawego, pociągającego zrobić.
  • 8.0
    FDB
    Ta rasowa czarna komedia udaje się na wielu stopniach, a nie czujemy zmęczenia wspinaczką po kolejnych, bo jest to kino płynne, zgrabne z głębokim workiem pomysłów i przemyconą, nieciężkostrawną refleksją nad egzystencjalizmem.
  • 4.0
    FDB
    Nie posiada żadnych zawijasów fabularnych, nie gimnastykuje się, by być czymś więcej. Krew wolno krąży, puls słaby, a ci żywi też tacy ledwo.
  • 2.0
    FDB
    Patryk Vega gra znowu ten sam przebój, bo ludzie do niego tańczą, ale nikt tutaj nie tworzy filmu, tylko go udaje. Trywializuje treści, nieskażone żadną myślą. Botoks to w zasadzie toksyna.
  • ?
    FDB
    Dziwne, inne, transowe i wciągające kino - rozprawa, ale też się trochę z tą ślepą wiarą w naukę rozprawia. Przed wejściem na seans zalecam odstawić wszelkie przyzwyczajenia ekranowe.
  • 7.0
    FDB
    Reżyser bardzo skromnie pokazuje wielką determinację, przewrotność losu, jego złośliwość i jak podstawia nogi, ale nasza Hana się nie wywraca. Ten film również mądrze zbudowany, quasi obyczajowy, minimalnymi środkami prowadzi historię i postaci tak, że budujemy z nimi więź.
  • ?
    FDB
    Wojciech Młynarski wielkim muzykiem i artystą był, to wiemy i dowodów na to nie potrzebujemy. Jednak dokument Młynarski.Piosenka finałowa sięga trochę dalej i skutecznie unika benefisu pośmiertnego, kucia pomnika artysty, czy prostego układu dokumentu: gadające głowy albo wyliczanka biograficzna.
  • 4.0
    FDB
    Ciężko nie mieć wrażenia, że film odcina kupony, bo naprawdę sporymi fragmentami brakuje paliwa i jest "na siłę". Jednak przygoda dalej trwa.
  • 6.0
    FDB
    Dużo gadżetów, kpiny z filmów sensacyjnych, szpiegowskich raz udanej raz trochę mniej, ale dalej zgrabnie zrobionego kino bez pretekstowej fabuły, kina efektu! Rasowa rozrywka, która czasami pali jak ta wszechobecna whisky.
  • 8.0
    FDB
    Trudny, chropowaty, ale bardzo ważny film. Historia jest spójna w swojej myśli na każdym poziomie - wizualnym i narracyjnym.
  • ?
    FDB
    Nadzieje wobec tego filmu można mieć ogromne, bo dużo obiecuje, jednak z czasem staje coraz bardziej ckliwy, przewidywalny, stereotypowy i bezpłciowy.
  • ?
    FDB
    Nie ma tego złego, to nic złego, ale też niespecjalnie potrzebnego. Nie jest to zmarnowane półtorej godziny, ale poczucie nieustannego deja vu i to z dodatkiem filmu, który jakoś jest bardzo chimeryczny, ale poczucie humoru czasami ratuje tę zasychającą masę filmową.
  • 7.0
    FDB
    To nie jest film wielki, ale inteligentny i tchnie w nas wiele entuzjazmu i nie fabularnymi oczywistościami.
  • 3.0
    FDB
    Wizualnie film może nas wbić w fotel, reszta nas może chcieć z niego wygonić. Od przybytku głowa boli.
  • 8.0
    FDB
    Bardzo dynamiczne, mądre, zabawne, bystre, wielopoziomowe i przede wszystkim straszne i strasznie zachwycające kino.
  • 3.0
    FDB
    Choruje na to, czego nosicielami jest wiele polskich produkcji, które potrafią sprowokować jednak parsknięcie - bliżej mu do skeczu, kabaretu, niż płynnego, zwinnego i chociaż na chwilę poważniejącego kina, by ten żart nie był tylko dla żartu.
  • 8.0
    FDB
    Maudie dosłownie realizuje: Więc chodź, pomaluj mój świat! To niepastelowa, nie tak kolorowa, jak jej obrazy nieprosta historia miłosna bez wykrzykników, a z wielkim wyczuciem i uczuciem.
  • 8.0
    FDB
    Mała historia o wielkiej niemocy, doprowadzająca do wyrządzania sobie psychicznej przemocy.
  • 7.0
    FDB
    Nie są tak skutecznie poetyckie niestety, jak poprzednie filmy autorów i zmieniają po drodze trochę sposób opowiadania, jednak nie wykorzystują obrazów z wielkiego dramatu, by pokazać skutecznie dramat. I to jest sztuka filmowa.
  • 5.0
    FDB
    Mimo że scenariusz celuje naprawdę w intrygującą przygodę i wysokiej temperatury kino, gdzie gorset ma pęknąć, to jego rozsznurowywanie jest równe podnieceniu rozwiązywania buta. Historia jest mocno uproszczona, a wszystko przewidywalne.
  • 7.5
    FDB
    Sebastian Lelio bardzo inteligentnie i w sposób stonowany, bez nastrojów emfatycznych, pokazuje jak wielką siłę można posiadać, mimo tak niesprzyjających okoliczności. To jest realistyczna Wonder Woman, a jej specjalna moc, zawstydza jakieś tam strzelanie laserami - to jest pokaz sił, ale nie na pokaz.
  • 3.5
    FDB
    Może satysfakcjonować wizualnie, jednak nie jest w ogóle konsekwentny, próbuje zaciekawić na kilka sposobów, ale nie wychodzi mu to nawet głównym wątkiem i jest irytujący w swojej oczywistości.
  • 9.0
    FDB
    Niby świat schodzi swoim poziomem poniżej akceptowalnych zachowań, o czym film mówi, ale jednocześnie to samo kino ratuje ten świat, swoją wybitnością, przed upadkiem na główkę sztukę.
  • 7.0
    FDB
    Kino nieposłuszne, w które warto się wgryźć konkretnie, nie tylko zdefiniować i ocenić po zapachu, czy liźnięciu, ale też posiadać spory zapas dystansu. Reżyserka udowadnia, że kino nie może mieć granic, ale jeżeli ma, to ona umiejętnie je przekroczy pewnym krokiem, bawiąc się konwencjami, nie dla wywołania szoku i kontrowersji wyłącznie.
  • 7.5
    FDB
    Niepatyczkujący się i pokazujący ekstremum, bez mrugnięcia okiem. Konsekwentnie nie nakłada filtru na rzeczywistości, czy ją chociaż trochę ujarzmia, a pokazuje że wcale nie trzeba czekać na dorosłość, by dostawać inne lekcje, niż te w szkolnym planie. Kino w temacie znane, w obejściu się z nim i wrażliwości bardzo kreatywne, poważne i odważne.
  • 5.0
    FDB
    Szkoda, że nie zanurza się w problematykę nieodciętej pępowiny między rodzicami, a dzieckiem i nie drąży problemu przełożenia zainteresowania z małżeństwa na dzieci. Jednak nie takie ma intencje, ma po prostu spowodować uśmiech na twarzy. Ma być humorystyczny, a nie analityczny.
  • 7.0
    FDB
    Trudna próba zostawienia przeszłości i zaakceptowania różnic na wielu poziomach - pochodzenia, światopoglądów, statusu społecznego, w panierce bardzo przyziemnej narracji, humorystycznej, lubującej się w codzienności i niuansach. Nawet jeżeli chwilami bywa naiwnie, to film dodaje szczerej otuchy, ale nie pozwala na zaprzestanie w kinie myślenia.
  • ?
    FDB
    To nie wariacka, a bardzo przemyślana produkcja. Piekielnie motywująca i niestosująca żadnych socjotechnik.
  • 8.0
    FDB
    Doskonale skonstruowane kino krytyczne i społecznie zaangażowane, ale z zacięciem artystycznym.
  • 7.5
    FDB
    Film w jednej chwili rozgrzewający i pieprzny, powodujący rumieńce, za chwile chłodny i nieczuły. Do takiego amoku, niekonsekwencji w zachowaniach, prowadzi życie sprzeczne z potrzebami swojego ciała, ducha, separacja od świata i płci przeciwnej.
  • 7.5
    FDB
    Mimo kilku prostot oraz odczuwalnej epizodycznej dezorientacji, ukonstytuował pozycję Kuby Czekaja jako najciekawszego głosu filmowego ostatnich lat w kinie, jego odwagę, sięganie po znane tematy w sposób nieznany i rozbijanie przyzwyczajeń widza. Zwykłe i posłuszne opowiadanie nie przejdzie, no pasaran!
  • 9.0
    FDB
    Bardziej nienawiść i wszystkie jej konsekwencje podane na zardzewiałej tacy. Obyczajowy horror o rozpadzie rodziny. Szczera wiwisekcja, zaskakująca wiele tytułów, które się tego tematu podjęły. Ale nie tak bez skrupułów i bez szansy na oddech, jak u Zwiagincewa.
  • ?
    FDB
    Kino piekielnie realistyczne, ale próbujące wyciągać namiastki magii w świecie, które nie zna takiego słowa. Jest duszno, parno, brudno i nieustannie niepokojąco, bo ludzkie relacje to największe i najmniej przewidywalne akcje. Ich dynamika jest tutaj wyeksponowana w sposób doskonały.
  • 8.5
    FDB
    Smutna, subtelnie i niewinnie opakowana rozprawa filozoficzna o nicości, komentująca religię, według której dusza ludzka jest nieśmiertelna i wiarę w nieskończoność. Pełna nihilizmu, a wszystko to piękne wizualnie, skromne i małomówne, ale wiele komunikujące innymi metodami, kino o przemijaniu.
  • 7.5
    FDB
    Świetnie wykonane, autentyczne, oraz szorstkie w swojej wymowie kino - ważna wypowiedź.
  • 7.5
    FDB
    Udowadnia nam w sposób nieprosty, bez laurek i wielkiej celebracji, ale jednak bardzo optymistyczny fakt - podejście do tematu związków osób o tej samej orientacji zmieniło się diametralnie. Piękny kraj jest szczerze wzruszającą historią miłosną, którą pozornie możemy oczywiście zakwalifikować jako kino LGBT z oczywistych względów, jednak nie ma tutaj żadnych próśb do kamery o akceptacje i manifestacji odmiennej orientacji.
  • 8.0
    FDB
    Piękny i okrutny - delikatny w formie, ale niemający zamiaru być dyplomatyczny we wnioskach i narracji.
  • 7.0
    FDB
    Wszystko jest opowiedziane bardzo naturalistycznym, szczerym, nie grzebiącym w rzeczywistości, enigmatycznym trochę językiem, ale z ogromnym wyczuciem i próbą zrozumienia obu stron. Bez deklaracji reżyserki i opowiadania się po czyjejś, ale jednak narracja jest prowadzona bardziej z perspektywy kobiety.
  • 8.0
    FDB
    Na szczęście to nie jest wyłącznie popis wielkich zdolności i ciężkiej, kreatywnej pracy, a z zacięciem kryminalnym poetycka i bardzo niekonwencjonalna, ale przede wszystkim czuła biografia o prekursorze sztuki nowoczesnej.
  • 8.5
    FDB
    Ronduda udowadnia, że ma wiele poważnych rzeczy umiejętnie do opowiedzenia widzowi w odważnej i innowacyjnej formule.
  • 7.5
    FDB
    Jest eksperymentem filmowym, ale uczestnictwo w nim to jak wyjechanie nad morze i zaczerpnięcie powietrza po miesiącu siedzenia w piwnicy.
  • 7.0
    FDB
    Piękne dni, to piękny dzień, ale pełen nie tylko pięknych, ale i poruszających historii, nie zawsze delikatnych i z temperaturą pokojową. To kino kontemplacji, specyficzne, ale mówiące dużo i nie tylko dlatego, że jest tutaj nieustannie prowadzony dialog.
  • 8.0
    FDB
    Pamiętajcie, kiedy ktoś was następnym razem określi, że zachowujecie się, "jak zwierzę", to podziękujcie. Może jeszcze nie wie, że to komplement. Kedi - sekretne życie kotów to prawdziwe panaceum na pośpiech, egoizm, codzienne nieuprzejmości i nieprzyjemności.
  • 8.0
    FDB
    To miks nastroju Odmiennych stanów świadomości z Odmiennymi stanami moralności. To wchodzenie bardzo głęboko w ciało i umysł człowieka, z obawą odczuwalną po obu stronach ekranu.
  • 6.0
    FDB
    To po prostu punkowa stylistyka, nawiązanie do girl power silną postacią kobiecą w męskim świecie, dużo wizualnych wygibasów i myślenia: żeby zrobić jajecznicę, trzeba rozbić kilka jajek.
  • 5.0
    FDB
    Mieni się i popisuje wyobraźnią oraz efektami specjalnymi, ale nie ma nic więcej w warstwie narracyjnej do zaproponowania - jest bezpiecznie i asekurancko. Może też szybko, interesująco oraz intrygująco, ale bardziej jak się na nich wszystkich patrzy, niż słucha i zastanawia nad tą historią.
  • 5.0
    FDB
    Przewidywalny w budowie, naszpikowany żartami sytuacyjnymi, ale też czasami udanymi słownymi. Jednak nie można się spodziewać niczego więcej, a użycie słowa "głupkowaty" nie będzie tutaj zastosowane w kontekście negatywnym, a po prostu będzie słowem najbliższym tego, które scharakteryzuje ten film.
  • 7.0
    FDB
    Mamy nie tylko fajerwerki zwrotów akcji, komedii omyłek i kawałek dynamicznego kina, ale również fantastyczne zwycięstwo Tarapatów z każdym, kto próbuje umniejszać kinu dziecięcemu.
  • 8.0
    FDB
    Jest arcyciekawie zbudowana fabuła, to kino drogi, mamy planowanie ucieczki, dramat, intensywnie, kreatywnie i zachwycająco zbudowany świat.
  • 7.0
    FDB
    To zdecydowanie komedia, która ma pomysł na siebie i nie korzysta wyłącznie ze sprawdzonych tricków i slapsticku. Przede wszystkim jest śmiesznie, kuriozalnie, ale bez robienia z kogokolwiek wśród widowni głupka, bardziej z tych na ekranie - i słusznie, bo po coś.
  • 5.5
    FDB
    Nie wpada w żadne pretensjonalne tarapaty, po prostu się nie wychyla i nie posiada większych ambicji. Jest zadowolony z tego, czym jest, a i zadowolony będzie ten kto feel good movie z pazurkiem poszukuje.
  • 7.0
    FDB
    Film z bijącym sercem, gdzie czujemy jego pracę, ale też nie bije w rytmie nam nieznanym w kinie. To bezpośrednie, ale elegancko opowiadające kino o dojrzałości, uroczo powątpiewające w potrzebę jej obecności całą dobę w naszym życiu.
  • 7.0
    FDB
    To dokument szczery, który nie manipuluje żadną ze stron. Ani tą mówiącą ani tą oglądającą. Ciekawość, uwaga odgrywają szczególne rolę w skuteczności tego obrazu oraz jego uwodzicielskiej sile.
  • 5.0
    FDB
    Może pojawić się satysfakcja zobaczenia po seansie czegoś, wyróżniającego się od tego, co spotykamy regularnie w dystrybucji, tylko wcale ta zmiana, to nie udana odmiana. Ta postapokaliptyczna wizja świata, gdzie jest obecne jakieś zło, nie znamy jego kształtów, ogranicza się do dwóch rodzin, jednego domu, ale też do zera pomysłów co dalej z tym obiecującym opowiadaniem zrobić.
  • 7.5
    FDB
    Nie uznaje świętości, nakazów i zakazów gatunkowych, przejeżdża na czerwonym świetle i wiele ryzykując wychodzi z tego cało - na każdym poziomie - wizualnym i narracyjnym. W tym szaleństwie jest metoda!
  • 5.0
    FDB
    To żaden nowy energetyk, ale też nie pigułka nasenna. To waga średnia, z wypracowanym już i oswojonym chuligańskim podejściem do superbohaterstwa wzbogacona o aspekt "tego nowicjusza".
  • 7.5
    FDB
    Film czuły, udowadniający jak mało się zmieniło od czasów wojny, jak konflikt wynikający z pochodzenia jest dziedziczny - tu się dzieje na przekór. Dlatego ten film w zbratany z realiami sposób krzepi. Jednak nie proponuje nam alternatywnego świata, a jest mocno naturalistyczny, unurzany w obecnym, i to w nim szuka czystych dusz... udaje się znaleźć.
  • 8.5
    FDB
    To zwyczajna historia o nadzwyczajnej sile kobiety, której twarz jest pełna komunikatów, nawet kiedy nie używa słów. A jak już padają, to są napisane znakomicie.
  • 8.0
    FDB
    To miejmy nadzieję, nieostatni taki wyważony dokument, który nie infantylizuje tragedii, która trwa po napisach końcowych. To co widzimy w dokumencie, dzieje się teraz - kiedy piszę tę recenzję.
  • ?
    Jeżeli film może uwodzić, to jest to "Lady M.". Jeżeli kino chce opowiadać o kwestiach gender różnymi narracjami, również tymi radykalnymi bo ma przecież do tego prawo, to tak jest w tym przypadku.
  • 5.0
    FDB
    Jeden z tych filmów, który potrafi narobić ogromnego apetytu, bo ma koncepcje, nie chce iść po cudzych śladach, jest charyzmatyczny, ale jednak kończy w parku rozrywki, upuszczając całą ciekawą narrację, bo widzi zabawkę, którą można rozmieszać. To kino wagi piórkowej, które miało ochotę być przecinane żartem, a nie na nim wszystko opierać.
  • 4.0
    FDB
    To naprawdę nic wielkiego, ale film nie udaje ani przez chwile że chce być czymś takim. Niezobowiązujące kino.
  • 7.0
    FDB
    Transformersom daleko do prostackiego, obliczonego wyłącznie na efekciarstwo popcornowego kina. Nawet jeżeli finał jest wiadomy, piękna kobieta i doświadczony przez życie, nieokrzesany Cade nie mogą skończyć wyłącznie na współpracy zawodowej, to nie jest to zwykła historia, z niezwykłymi możliwościami nowoczesnego kina.
  • 4.0
    FDB
    Nie ma charyzmy, a my przeżywamy w kinie de ja vu, tylko że ktoś podstawił tym razem innych aktorów.
  • 4.0
    FDB
    Humor to rzecz w kinie doskonała, ale zamknięte konwencje humorystyczne bez niczego więcej, robią z filmu kiepski kabaret. Kiedy rozbierzemy Voltę ze świetnych kreacji aktorskich, śmiesznych momentów, to zostanie nam coś wybitnie niewybitnego.
  • 8.0
    FDB
    Ekscytujący, świetnie napisany. To skuteczna hybryda tradycji, legendy z nowoczesnością.
  • 6.0
    FDB
    Kinowy przyjemniaczek. Czaruje jak towarzysz podróży Annie, ale nie liczymy na coś poważnego - kinowo się nie nasycimy, bo jednak to znamy.
  • 3.0
    FDB
    Naiwne kino, napisane nieznośnie i wyliczone na kilka kolejnych części. Słowa jednego ze znudzonych bohaterów, wyglądających jak z parodii filmów o zombie, idealnie klamrują Mumię - Oh noooo...
  • 9.0
    FDB
    Ta historia mimo, że fizycznie jest daleko od centrum Islandii i życia wielkomiejskiego, nie ogranicza się do dwóch domków i konkretnej, zamkniętej społeczności, a wiele mówi piękną i poetycką narracją o mentalności islandzkiej.
  • 5.0
    FDB
    Ponad wszystko boli takie umniejszenie tematu w Ponad wszystko i stworzenie niemającej na siebie pomysłu, wstydliwej i prostolinijnej historii, wyglądającej jak odcinek jakiegoś serialu dla nastolatków. Energii tu tyle co w rozładowanym telefonie, a dramaturgii co w czytaniu piąty raz lektury obowiązkowej. Trywialne podejście do tematu nie pozwala podejść widzowi poważnie do tego filmu.
  • 8.5
    FDB
    Pełne wyobraźni, metaforyczne pokazanie współczesnej Wieży Babel, utraty wiary ludzi w siebie samych i czegokolwiek nad nimi.
  • 8.5
    FDB
    Bez konsekwencji psychologicznej, impulsywnie, ale rozegrane w każdej sekundzie z pomysłem, kontrolą i autorskością widoczną z kosmosu, hipnotyzuje. Jest czymś więcej, niż dramatem sportowym.
  • ?
    FDB
    Safari jest pełne znaczeń do odkrycia, nie podanych bezpośrednio, a jedna stopklatka znaczeniowo waży tony. To nie zawsze poważne kino, ale z bardzo poważnymi wnioskami i czujnym okiem. Stworzone bez wścibstwa, prowokacji, taniej kontrowersji. Z wystudzonymi emocjami, ale rozgrzaną głową i aparatem analitycznym.
  • 5.0
    FDB
    Jest scenariuszowo dosyć tendencyjnie i emfatycznie, ale to jednak solidna produkcja, która zwróci uwagę.
  • 6.0
    FDB
    To nie komedia roku, ani żaden wielki projekt, a trochę girl power, przypominający o girl support girl, wydłużony do długiego metrażu dowcip. To produkcja sprawiająca przyjemność i szeroki uśmiech, ale też dużą przestrzeń powtórki z rozrywki, jednak grająca z odkrytą talią.
  • 7.5
    FDB
    Nie jest wyperfumowanym przyjemniaczkiem, ale też nie daje w twarz i nie stawia na radykalny naturalizm. To historia, która kocha kino jak w Cinema Paradiso i na szczęście jest o wiele lepsza, niż film, który ostatecznie został w nim stworzony.
  • 7.0
    FDB
    Przed puszczeniem filmu nie trzeba uprzedzać o obecności scen zabierających nam punktu IQ. Bo to kino jest piracką rozgrywką, a dla nas rozrywką.
  • 7.0
    FDB
    Jest filmem z rodzaju tykającej bomby, której dźwięk jest nam znany, jednak nie wiemy kiedy wybuchnie i jakie zniszczenia spowoduje.
  • ?
    FDB
    Żarty zmniejszają zaangażowanie i autorów i widza, dyskredytują poważne podejście do radzenia sobie z traumą bohaterki, a ciężar zasygnalizowany na początku, tylko spada. Im dalej w las, tym mniej drzew, a więcej pustostanów. Im dalej w dokument, tym mniej Mariny jako wiarygodnej i świeżej artystki.
  • ?
    FDB
    Nie bazuje na tanich i łatwych emocjach oraz nie jest prostym i schematycznym dokumentem o zdolnej tancerce z wątkiem miłosnym dla dekoracji i urozmaicenia w tle.
  • 7.0
    FDB
    Kino gatunkowe, ze świetnym temperamentem, z tradycją, bez skrupułów i nielogicznego miotania na prawo i na lewo możliwościami współczesnej techniki, gdzie sam Ridley Scott udowadnia, że wyobraźnia nie musiała zginąć w momencie pojawienia się efektów specjalnych.
  • 6.0
    FDB
    Ma fantazję i ikrę, ale na coś o wiele mniej poważnego i krótszego. Ta poważna historia tutaj jest jak wycinek, anegdota, jakiś prototyp filmu. Film nie kończy się dziurami w sercu widza, a uczuciem wielu dziur w historii.
  • 5.0
    FDB
    To taka próba refleksji o theatrum mundi i świecie, który chce wiedzieć wszystko. Film skupia się jednak na bohaterstwie głównej postaci, jest zdystansowany, nie wzbudzający większych emocji i drętwy.
  • 5.0
    FDB
    Temperamentu i pomysłowości filmowi nie brakuje. Wymachuje na prawo i lewo rozwiązaniami, ma słowotok oraz niekończącą się potrzebę chwalenia paletą barw.
  • 7.0
    FDB
    Dobrze wykonana robota, kreatywniejsza od lekcji historii, wykorzystująca technologię tam gdzie trzeba, nie zapominająca przez to o tematach ważniejszych.
  • 7.0
    FDB
    Jest fragmentem inteligentnego, wyważonego, nieartystowskiego filmu, po prostu fascynującym skokiem na świetne kino w rytmie Sundance.
  • 4.0
    FDB
    Mimo dobrego tempa, nieirracjonalnej fabuły, czy przyjemnego deficytu dialogów powodujących zgrzytanie zębów, to wszystko jest już przez kino oswojone i znane.
  • 8.0
    FDB
    Specyficznie, dziwacznie, oryginalnie, ale niesamowicie hipnotycznie i bez wtórności.
  • 5.0
    FDB
    To jest jeden z tych filmów, kiedy nie masz powodu by go zwyzywać, bo jesteś zajęty ziewaniem, ale też nie masz za co pochwalić. Ale to ta projekcja, po której czujesz że ktoś ci tylko narobił apetytu, jakimiś dobrymi zapachami namieszał w głowie, a ty siedzisz głodny.
  • 2.0
    FDB
    Piękna wizualnie widokówka, bez tekstu na odwrocie. Kazał tańczyć, ale kto kazał zrobić tak nieznośny i niedojrzały film?
  • 6.0
    FDB
    Niestety, finalnie szał jest, ale tylko w poszukiwanym mordercy, nie na filmie. Pełne niepokoju, ale za proste.
  • ?
    FDB
    Nie ma ambicji rewolucji w kinie i już w tytule sugeruje, że to nie będzie wielkim wykładem o życiu, ale sprawi nam przyjemność oraz da intelektualną satysfakcję opakowując to w czarującą i uwodzącą formę celebracji codzienności i zwykłego życia.
  • 3.0
    FDB
    Pełna chaotycznych bodźców, nieskomplikowanej fabuły historia, która stawia na straszenie, a i to wychodzi im przeciętnie.