Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Katarzyna Szpot-Prusak

Krytyk
  • Dodany: 19 grudnia 2020
  • Debiutujący twórca oszczędnie dozuje bowiem napięcie, precyzyjnie wyznaczając horyzont poinformowania. Kluczy między stawianymi przez widza hipotezami, drążąc luki w ekranowym dzianiu się i podsuwając mylące tropy, by następnie w odpowiednim dla budowanej intrygi momencie wypełnić kadry znaczeniem. Udaje mu się zamknąć w tej spokojnej, kameralnej historii nie tylko opowieść niezwykle intensywną emocjonalnie, ale także gorzką prawdę o świecie organizowanym przez społeczne nierówności.

    Więcej
  • W stale pędzącym ku lepszemu życiu świecie wraz z wyjazdami członków społeczności cichną kolejne domostwa, znikają maleńkie biznesy, wymierają wielowiekowe tradycje. I choć japońskiemu twórcy niejednokrotnie braknie zaufania do odbiorcy i nie udaje mu się ustrzec dzieła przed nadmiernym sentymentalizmem, do ostatniego ujęcia pozostaje wierny rozwijanej wizji i wrażliwy na bolączki współczesności.

    Więcej