Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
? 10.0 0.0 3
Oczekuje na przynajmniej 3 oceny krytyków
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez użytkowników

Dwudziestosześcioletni Mozart przybywa do Wiednia, by prezentować swoją twórczość. Jego obecność drażni nadwornego kompozytora Józefa II - Antonio Salieriego, co jest powodem rywalizacji między artystami.

Może niegdyś film wydawał się celnym peanem na cześć wolności artysty (tu: Mozarta), ale nie bez przyczyny to odtwórca roli Salierego zgarnął statuetkę Oscara, a zapomniany rzekomy przeciwnik geniusza doczekał się ponownego odkrycia. Konflikt pomiędzy artystami-symbolami jest na tyle łopatologiczny, że naprawdę, naprawdę trudno czuć sympatię dla ekranowego Mozarta, nawet mimo że ten faktycznie pisał rubaszne listy miłosne dla swoich licznych sympatii.

Komentarze 0

Nie znaleziono komentarzy.