Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Gra pozorów 2016

Związek Anny i Juhana zostaje wystawiony na próbę, kiedy postanawiają pomóc dwojgu nieznajomym.
  • Reżyser: Vallo Toomla
  • Scenariusz: Andris Feldmanis, Livia Ulman
  • Ostatnia aktywność: 16 września 2017 (128 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 2 czerwca 2017 (234 dni temu)
  • Premiera na świecie: 19 września 2016 (490 dni temu)
5.1 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 33%
  • Liczba recenzji: 8 w tym 6 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 2
  • Liczba recenzji negatywnych: 4
  • Najgorszy film w 2017: #77

Recenzje

  • 7.0
    Całkiem udany debiut. Ma on swoje wady, ale nie sposób nie docenić go z dwóch powodów - za ciekawy scenariusz oraz za rewelacyjną Mirtel Pohlę.
  • 6.7
    Szum morza, podobnie jak drzew i stukot intensywnego deszczu budują sugestywną dźwiękową tapetę. Dzięki niej sielskie pozornie sceny nabierają temperatury i nerwu. W naturalne tło doskonale wpasowuje się dyskretna, elektroniczna muzyka, wzmacniając wrażenie nadciągającej katastrofy.
  • 5.0
    Zdaje się silić na zawoalowaną symbolikę, ale nie dorównuje pierwowzorowi sprzed dwóch dekad.
  • 5.0
    W sumie jest schludnie i miarę zgrabnie, ale nijako.
  • 4.0
    Nie zaskakuje. Oglądając wie się się dokładnie jak to się skończy. Intryga pozostaje więc jak sam tytuł tylko pozorem dobrego kina.
  • 3.0
    Nie próbuje nawet udawać, że jest czymś więcej niż bałtycką wariacją na temat "Funny Games". Klimat opresji i zamknięcia buduje się tutaj za pomocą tych samych zimnych, laboratoryjnych kadrów, betonowych wnętrz i wypranych z emocji twarzy. Jeśli jednak u austriackiego mistrza działają one w funkcji wizualnego dopełnienia dla buzującej, gęstej treści, to w "Grze pozorów" król bez żenady świeci gołym tyłkiem.
  • ?
    Bardzo obiecujący debiut.
  • ?
    Dyskomfort to idealne słowo na określenie wrażeń ogólnych. Przy czym to poczucie dyskomfortu u mnie ewoluowało. Nie tylko występowało w różnym natężeniu, ale przede wszystkim zmieniały się powody jego odczuwania.